Kingston tillkännager gamingheadsetet Cloud Alpha

Permalänk
Melding Plague

Kingston tillkännager gamingheadsetet Cloud Alpha

Årets Gamescom-mässa bjuder inte bara på nya speltitlar, utan även spelinriktad kringutrustning. En av tillverkarna som visar just detta är Kingston, med gamingheadsetet Cloud Alpha.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Man får var man betalar för brukar det ju heta. Jag har svårt att tänka mig att det blir bra ljud för tusenlappen. Sen får kammrarna vara hur dual de vill

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ozzed:

Man får var man betalar för brukar det ju heta. Jag har svårt att tänka mig att det blir bra ljud för tusenlappen. Sen får kammrarna vara hur dual de vill

Ja dom är ju värda sitt pris rakt igenom kan jag säga.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Banbrytande design!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Det är ju samma märke så det är nog lugnt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Båda är samma tillverkare...

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Kan inte alla gamingheadset dra åt fanders snart?
För vad många av dom kostar så är ett par vanliga lurar med påklistrad mic fan så mycket bättre.

Dom som gör kvalitetslurar kan väl göra följande.

1. Lansera en populär beprövad modell med en modifikation, en löstagbar mic i BRA kvalitet.
Det är allt som behövs. Sen kan alla 1337 köpa ljudkort med alla möjliga inställningar för att höra katter i träd och fotsteg i en källare trettio meter bort i fps.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Ser najs ut, om xtrfys headset är mycket dyrare så kanske det blir dessa 🙂

Eller jag menar BUuuh det står gaming på produkten och är säkert JäTtedåliG!!!1 man ska ha beyerdynamic AKG audiotechnica ultra mega studio 5000 med kåpor i tempur-memoryfoam och en modern modmic med superklister och 7 förgyllda förlängningskablar!! Hemska gamingföretag som lurar kids att köpa detta skräp för deras veckopeng!! Tur att jag är en påläst sweclockare som vet vad som är bäst för alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Man får var man betalar för brukar det ju heta. Jag har svårt att tänka mig att det blir bra ljud för tusenlappen. Sen får kammrarna vara hur dual de vill

HyperX Cloud/QPAD-QH-90 är dock sjuka lurar för att vara gaming. Köpte mina QH-90 för runt 500 för några år sedan. Det är den bästa femhundringen jag någonsin spenderat. EVER

Permalänk
Medlem

OT: En eloge till André att få in "av olika slag" 3 gånger i samma mening.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

HyperX Cloud/QPAD-QH-90 är dock sjuka lurar för att vara gaming. Köpte mina QH-90 för runt 500 för några år sedan. Det är den bästa femhundringen jag någonsin spenderat. EVER

Må så vara, men det beror ju också på vilka krav man har.

Med ljud är det så enkelt att de material som krävs för att få till ett kanonljud kostar mycket pengar helt enkelt. Jag försöker inte racka ner på produkten "för vad den är" men ljud som är bra nog för mina musikeröron får man inte för 1000Kr kan jag garantera.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Må så vara, men det beror ju också på vilka krav man har.

Med ljud är det så enkelt att de material som krävs för att få till ett kanonljud kostar mycket pengar helt enkelt. Jag försöker inte racka ner på produkten "för vad den är" men ljud som är bra nog för mina musikeröron får man inte för 1000Kr kan jag garantera.

Yes, såklart. Lyssnar man på Hifi-högtalare hemma så är det inte så bra ljud på polarens datorhögtalare. Även om ett par datorhögtalare kan låta fårvånansvärt bra(dock osannoligt ), de skulle då också kosta skortan. Dessa Cloud/QH-90 är dock SJUKA för att vara 500krs gaminginriktade lurar. De är närmare HIFI än vad de är gamingljud.

Om du får chansen, så prova ett par. Skulle inte förvåna mig om du började rekkomendera de hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Yes, såklart. Lyssnar man på Hifi-högtalare hemma så är det inte så bra ljud på polarens datorhögtalare. Även om ett par datorhögtalare kan låta fårvånansvärt bra(dock osannoligt ), de skulle då också kosta skortan. Dessa Cloud/QH-90 är dock SJUKA för att vara 500krs gaminginriktade lurar. De är närmare HIFI än vad de är gamingljud.

Om du får chansen, så prova ett par. Skulle inte förvåna mig om du började rekkomendera de hehe

Jag ska ta och lyssna på ett par Allt beror ju såklart på vad man har för budget och är det bra "för vad man betalar" så är det ju bokstavligt talat relativt bra lurar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

HyperX Cloud/QPAD-QH-90 är dock sjuka lurar för att vara gaming. Köpte mina QH-90 för runt 500 för några år sedan. Det är den bästa femhundringen jag någonsin spenderat. EVER

Håller med om att QH-90 är riktigt bra. Jag har haft många olika som kanske har bättre ljud och funktioner, men de är oftast alltid plastiga och går sönder. T.ex. logitech gs35, steel series (skönaste men sköraste), turtle beach...

Vore nice med riktiga 5.1 eller 7.1 där det finns olika membran så man kan få annat positioneringsljud...

Däremot så har jag bra lurar som AKG Q701 men vill inte spela spel på dom, är trots allt skönare med trådlösa som man kan knata runt med i huset o prata när man fixar en macka...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av High1ander:

Håller med om att QH-90 är riktigt bra. Jag har haft många olika som kanske har bättre ljud och funktioner, men de är oftast alltid plastiga och går sönder. T.ex. logitech gs35, steel series (skönaste men sköraste), turtle beach...

Vore nice med riktiga 5.1 eller 7.1 där det finns olika membran så man kan få annat positioneringsljud...

Däremot så har jag bra lurar som AKG Q701 men vill inte spela spel på dom, är trots allt skönare med trådlösa som man kan knata runt med i huset o prata när man fixar en macka...

Skickades från m.sweclockers.com

Vore nice med riktiga 5.1 eller 7.1 där det finns olika membran så man kan få annat positioneringsljud...

Totalt sämst i lurar.... som sitter på huvudet.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

HyperX Cloud/QPAD-QH-90 är dock sjuka lurar för att vara gaming. Köpte mina QH-90 för runt 500 för några år sedan. Det är den bästa femhundringen jag någonsin spenderat. EVER

Skrivet av High1ander:

Håller med om att QH-90 är riktigt bra. Jag har haft många olika som kanske har bättre ljud och funktioner, men de är oftast alltid plastiga och går sönder. T.ex. logitech gs35, steel series (skönaste men sköraste), turtle beach...

Vore nice med riktiga 5.1 eller 7.1 där det finns olika membran så man kan få annat positioneringsljud...

Däremot så har jag bra lurar som AKG Q701 men vill inte spela spel på dom, är trots allt skönare med trådlösa som man kan knata runt med i huset o prata när man fixar en macka...

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med om att dom är bra!

Jag har lurar som kostade 3-4 ggr mer och jag hör knappt skillnad om jag ska vara ärlig.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av twk:

Håller med om att dom är bra!

Jag har lurar som kostade 3-4 ggr mer och jag hör knappt skillnad om jag ska vara ärlig.

Va har du i andra sidan då? på desktop + ljudkort + va lyssna du på?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag köpte föregångaren till dessa förra året, bytte ut ett par gaminglurar som var 10 år gamla och kostade 500 när de var nya. Det var som natt och dag, helt plötsligt hörde jag ljud i spel som jag inte hade hört med mina tidigare lurar. Skall man mest spela så skulle jag nog vilja påstå att mer pengar behöver man inte lägga. Fick dem dessutom för 500 på erbjudande vid NoN öppning av en butik.

Jag ser att folk nämner surround, testade funktionen men stängde av den rätt snabbt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Detta ska innebära bättre ljudkvalitet, med mindre förvrängningar och större möjlighet att tyda var ljud kommer ifrån i spel.

Vilket skitsnack. Det enda som behövs hårdvarumässigt för att få hjärnan att kunna positionera ljud är riktigt bra stereoseparation, om man inte är tom mellan öronen så duger de flesta hörlurar då hörlurar är naturligt bra på att se till att endast höger öra hör höger kanal osv.
Dvs det går lika bra med in-ear-lurarna som följer med mobiltelefonen, allt handlar om sättet man spelar in eller simulerar hur hjärnan/öronen fungerar, sök på "Binaural recording".
Ta på er hörlurar och kolla/lyssna på denna förklarande video: https://youtu.be/Yd5i7TlpzCk

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av FL3JM:

Vilket skitsnack. Det enda som behövs hårdvarumässigt för att få hjärnan att kunna positionera ljud är riktigt bra stereoseparation, om man inte är tom mellan öronen så duger de flesta hörlurar då hörlurar är naturligt bra på att se till att endast höger öra hör höger kanal osv.
Dvs det går lika bra med in-ear-lurarna som följer med mobiltelefonen, allt handlar om sättet man spelar in eller simulerar hur hjärnan/öronen fungerar, sök på "Binaural recording".
Ta på er hörlurar och kolla/lyssna på denna förklarande video: https://youtu.be/Yd5i7TlpzCk

Amen too dat!

Försök förklara det för folk som har 7.1 SURÖDND

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Gaminglurar har en tendens att ha alltför hög bas. Jag vill ha så flat ljudbild som möjligt i spel med massor med stereoseparation. Hittils är Audio Technica ATH AD700x de enda jag provat som är där uppe. Helst skulle jag vilja ha samma karaktär i stängda lurar, men det tror inte jag att det finns. ATH-M40x skall enligt vissa vara väldigt nära, men de har jag inte haft möjlighet att prova.

Både HyperX och Qpad är väl Takstar tror jag. Takstar får man väl för 20-30 dollar.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Amen too dat!

Försök förklara det för folk som har 7.1 SURÖDND

Uttrycket "skit in, skit ut" står sig bra

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag ska ta och lyssna på ett par Allt beror ju såklart på vad man har för budget och är det bra "för vad man betalar" så är det ju bokstavligt talat relativt bra lurar.

Yes. Prova versionen med 3.5mm.
V2 använder USB med eget ljudkort. Vet inte hur den låter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vore nice med riktiga 5.1 eller 7.1 där det finns olika membran så man kan få annat positioneringsljud...

Totalt sämst i lurar.... som sitter på huvudet.

Är nog inte nice i 500kr klass eller 1000kr klass, men vill mest ha för test till skillnad från sådana som emulerar 5.1 eller 7.1.

Sen om de är stora kåpor som täcker hela huvudet skiter jag i.

Annars kan man lika gärna ha standardlurar för gaming om signalen bara ska vara 2 kanal oavsett om den körs igenom en avancerad effektmixer eller inte.

Jag vet mycket väl hur bra vissa 5.1 -> 2.0 konverteringar kan vara, vore bara kul att testa en äkta 5.1 med bra kvalite. Men jag förstår om de är praktiskt sämre eller har en massa designhinder att ta sig igenom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk

Jag skulle kunna tänka mig att införskaffa dessa om de får bra omdöme. ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Må så vara, men det beror ju också på vilka krav man har.

Med ljud är det så enkelt att de material som krävs för att få till ett kanonljud kostar mycket pengar helt enkelt. Jag försöker inte racka ner på produkten "för vad den är" men ljud som är bra nog för mina musikeröron får man inte för 1000Kr kan jag garantera.

Nu kan jag inte påstå att jag är någon ljudfantast men klart bättre på det än mina vänner. Letade efter ett par lurar att kombinera med modmic för bästa ljud/kr. Superlux hd 668b slutade det på sen. Bytte bara till ett par skönare muffar och moddade till ett helt huvudband så nu sitter de som en smäck! De är brutalt osköna i original utförande men ljudet är bra.