Chrome, vilken proxy typ?

Permalänk
Medlem

Chrome, vilken proxy typ?

Ska köpa proxy till min dator att använda i chrome, tittar på www.yourprivateproxy.com och där kan man välja "Select Proxy Format Type" antingen HTTP/HTTPS eller SOCKS5, vilken ska jag köpa?

Ska bara ha den till Chrome på 3st datorer jag har, ska ha 3olika proxys, en på varje dator.

Hoppas någon kan hjälpa!

Permalänk
Medlem

@Poza:
Helt beroende på vad du vill proxy'n "ska göra".
Generellt så är en HTTP proxy transparent, d.v.s sidor du besöker etc. kan se ditt verkliga IP och därmed allting som är associerat till detta.
En HTTPS proxy är i regel inte transparent, och om du kommer att besöka krypterade sidor, krävs en HTTPS proxy.
En SOCKS proxy är den mest besvärliga att "konfigurera" av dem eftersom kräver att program har stöd för SOCKS protocol.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Belzader: ska ha den så det ser ut som jag är inne med ett annat ip, ska köpa saker på http://www.supremenewyork.com/ och man får inte köpa med samma ip där, så tänkte ha 3st datorer som jag använder en proxy med så det är olika ip på alla maskinerna.

Edit: Så ska bara byta proxy i chrome och inte alla datorerna. Datorerna har samma IP tack vare min router men vill ändra i Chrome så de ser ut att ha olika ip, hoppas jag gör mig förstådd

Permalänk
Medlem

@Poza:
Tydligen så är alla deras proxies " high anonymous, elite proxies", vilket var det jag menade med "inte transparent".
Så det ska inte spela ngn roll vilken typ du köper, men som sagt SOCKS är mest krånglig".
Lite infromation om proxies:
Proxy server

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@Poza:
Tydligen så är alla deras proxies " high anonymous, elite proxies", vilket var det jag menade med "inte transparent".
Så det ska inte spela ngn roll vilken typ du köper, men som sagt SOCKS är mest krånglig".
Lite infromation om proxies:
Proxy server

Tack för att du tog dig tid att svara, då ska jag köpa proxys ikväll och försöka fixa så de funkar i chrome.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@Poza:
Tydligen så är alla deras proxies " high anonymous, elite proxies", vilket var det jag menade med "inte transparent".
Så det ska inte spela ngn roll vilken typ du köper, men som sagt SOCKS är mest krånglig".
Lite infromation om proxies:
Proxy server

Gjorde det nyss, var lite för lätt att göra det, bara skriva in proxy ip och port sen var det klart!

Permalänk

Hallå..Vet inte om det är rätt tråd men försöker..Är banad från en sida som känner av att jag har vpn, kommer iaf inte in, det är bodycontact..Funkar inte med vpn,prövat massa olika, vet att det ska finnas nå proxy grej som gör att man kan logga in. Nån som har en aning ?