Testpilot: Omen by HP 880-040no

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Omen by HP 880-040no

Omen By HP är en ny serie datorer från HP som riktar sig mot gamers. Björn Endre testar en av de mest kraftfulla alternativen, vilken utrustats med en Core i7-7700K och Geforce GTX 1080 Ti.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gratis bamse-mugg i datorn? Fin fint

Permalänk
Medlem

Bra recension, håller med om alla punkterna du tar upp om tex "billigare att bygga eget, men vill slippa vara support". Skoj med riktigt hög prestanda i färdigbyggda paket också.
Man kan ju i övrigt tycka att de kunde ha gjort lite snyggare kabeldragning när nu chassit ändå hade ett fönster kanske.

Permalänk
99:e percentilen

Kan jag verkligen inte få ett roligare nätagg i en PC för trettio tusen kronor?

Har överlag svårt att finna en motivering till priset på denna kreation mot bakgrund av Komplett Gamer Xtreme a70, som jag testade för ett tag sedan.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jösses vilken ful låda...
Känns som att designen riktar sig mot de yngre, men vem har 30 000:- att bränna när man är 15 bast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Kan jag verkligen inte få ett roligare nätagg i en PC för trettio tusen kronor?

Har överlag svårt att finna en motivering till priset på denna kreation mot bakgrund av Komplett Gamer Xtreme a70, som jag testade för ett tag sedan.

Nu är ju 1080 TI ett par tusen dyrare än 1080 till exempel.
Samt dubbel mängd ram, någon tusenlapp där med.

Permalänk
Medlem

@Alling: Instämmer! Både Webhallen och Komplett har även en del andra modeller som i mitt tycke verkar betydligt mer tilltalande, t.ex. denna eller denna

Visst har de inte enbart fördelar mot testprodukten (t.ex. inget inbyggt Wi-Fi eller lättåtkomlig hårddiskvagga, samt billigare kylning och lagring på Webhallens exemplar), men det känns lite konstigt att se färdigbyggda datorer med "normala" komponenter vara billigare än "märkesdatorer". Vanligtvis brukar det ju vara tvärtom, där bl.a. sämre kvalitet på komponenter i den sistnämnda kan sänka priset. Kan personligen inte se varför någon skulle köpa denna över andra alternativ, utom möjligen en grupp av personer som verkligen gillar utseendet eller någon av de få fördelarna som detta system har över andra alternativ. Eller också personer som har mycket pengar och tänker i "dyrare måste vara bättre"-banor. Inget konstigt med det, men hade jag haft en vän som vill ha en speldator på toppnivå hade denna Omen varit långt ifrån den första modellen jag skulle ha rekommenderat.

Borde kanske lägga till att jag tyckte att det var en välskriven och informativ recension, men att jag bara inte håller med om en rekommendation

Permalänk
Medlem

Fattar inre hur den kan få en utmärkelse.
Priset är löjligt, intet, webbhallen och komplett bygger en liknade burk 5000-7000 billigare.
Varför ska man ha 32 GB i en spelburk och bara 2400 minnen.

skulle aldrig kunna rekommendera den till någon med gott samvete.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 3800X
RAM: Corsair Vengeance LED 16GB DDR4 3200 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Avstängd

Fulaste datorn jag sett på länge och grafikkortet har tråkig kylning så den låter säkert som ett flygplan med.

Det krävs nog att säljaren på elgiganten är riktigt bra på att ljuga för att lura på någon kund en sådan burk.

Permalänk
Avstängd

Okej recension men det finns bättre alternativ:

https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/kampanj...
Två år inskickningsgaranti.

Permalänk
Medlem

Jag vill minnas att jag lag ihop alla delarna i webhallenconfig, separat ifrån deras lager. Priset hamnade på detsamma minus deras "vi bygger åt dig" för typ 500kr. Så Webhallen config är i min mening precis detsamma som att bygga själv. Någon som har åsikter om det?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Jag vill minnas att jag lag ihop alla delarna i webhallenconfig, separat ifrån deras lager. Priset hamnade på detsamma minus deras "vi bygger åt dig" för typ 500kr. Så Webhallen config är i min mening precis detsamma som att bygga själv. Någon som har åsikter om det?

Det är nog helt sant, en timme byggjobb för 500:- är rimligt.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 3800X
RAM: Corsair Vengeance LED 16GB DDR4 3200 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700