Köpråd HDMI-switch för spel, 1080p/60Hz

Permalänk
Medlem

Köpråd HDMI-switch för spel, 1080p/60Hz

Finns det nån på forumet som har koll på hdmi-switchar? Jag skulle behöva en med minst två ingångar och en utgång för att slippa byta kabel i min skärm mellan xbox one och nintendo switch. Kraven utöver antal in/utgångar är 1080p 60Hz plus ljud via hdmi och ingen input latency. Jag spelar mest Forza på xboxen i 60fps, sen jag bytte från tv till skärm "svarar" bilen bättre då latensen sjönk rejält.

Har kollat en del på prisjakt men allt verkar vara billigt deltaco skräp, är det nån som testat dessa eller vet vilken modell man ska köpa?

Av egen erfarenhet brukar det löna sig att betala lite mer och få en rejäl grej som håller vad den lovar, så jag har inga problem att köpa nåt dyrare.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Bildexpert 📺

@klirre: Med krav på 1080p/60 fungerar det billiga Deltaco-skräpet utmärkt. Latenserna i switchar är väldigt låga och bidrar inte i praktiken.

Steget ovanför blir modeller likt Kramer och Atlona avsedda för installationslösningar. Men då betalar du flera tusen kronor för samma funktioner och annat som du inte behöver, likt fjärrstyrning, övervakning och EDID-hantering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@klirre: Med krav på 1080p/60 fungerar det billiga Deltaco-skräpet utmärkt. Latenserna i switchar är väldigt låga och bidrar inte i praktiken.

Steget ovanför blir modeller likt Kramer och Atlona avsedda för installationslösningar. Men då betalar du flera tusen kronor för samma funktioner och annat som du inte behöver, likt fjärrstyrning, övervakning och EDID-hantering.

Tack, då får det bli nåt billigt nästa gång jag beställer på webhallen eller liknande.

Anledningen att jag är skeptisk till deltaco beror på en d/a omvandlare för ljud jag köpt, som bidrar med en hel del brus. Dock är ju hdmi helt digitalt, så jag antar att det inte är ett problem i detta fallet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850