Behöver hjälp med att få igång min fläkt på grafikkortet - ASUS GeForce GTX 1050 Ti 4GB Expedition

Permalänk

Behöver hjälp med att få igång min fläkt på grafikkortet - ASUS GeForce GTX 1050 Ti 4GB Expedition

Hej, har just satt in mitt nya grafikkort ASUS GeForce GTX 1050 Ti 4GB Expedition, eftersom min cd läsare inte funkar så installerade ja drivrutinerna via internet (laddade ner). Allting funkar som det ska, varit inne i enhetshanteraren och datorn hittar grafikkortet. Enda problemet ja inte har är att fläktarna på kortet inte startar, varit inne i bios och kikat men hittar inget. Någong som har nån idé på vad som kan vara fel?

Tack på förhand! /Simon

Permalänk

Det är kanske passivt och fläkten går igång på 60grader kanske? Blir det varmt ladda ner hw monitor o kolla

Permalänk
Medlem

@attackhunD:
De flesta grafik-kort idag är semi-passiva, d.v.s fläktarna startar inte förrän kortet nått en viss tempratur.
Själv kör jag med custom fläkt kurva i MSI Afterburner just p.g.a detta då jag inte gillar att kortet går upp i 70-75 grader innan fläktarna startar.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

Tack så mycke, kanske är så enkelt, får provköra lite spel å se vad som händer! Stort tack, uppskattas!! Trevlig kväll!