Samsung Note8, kan man förbeställa???

Permalänk
Medlem

Samsung Note8, kan man förbeställa???

Några fler än jag som inte kan förbestställa Samsung Note8?
Blir irriterad då den bara hoppar tillbaka till normal läge.

Behöver man besälla från Kina eller stater för att få den?

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Några fler än jag som inte kan förbestställa Samsung Note8?
Blir irriterad då den bara hoppar tillbaka till normal läge.

Behöver man besälla från Kina eller stater för att få den?

Här gick den att förboka i varje fall:

https://www.elgiganten.se/cms/note8/samsung-galaxy-note8/

Permalänk
Medlem

Är oxå äckligt sugen på en Note 8.

Har Note 3 fortfarande men känner att en upgrade är på tiden.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killmaster:

Sweet! Tack för detta!!!! Du gjorde min kväll!
Älskar Samsung Note!

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

@Dizzö:
Japp. Har kört samsung i flera år. Har själv en S8+ men min Note 5 är fortfarande en kär produkt.
Det roliga är att den ännu inte har hunnit "säcka" ihop som andra mobiler efter uppdateringar!

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk

@Zyces: köper en ny note4 ist.

avsaknaden av ir och bytbart batteri är no-go.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spikfavoriten:

@Reaverinc: köper en ny note4 ist.

avsaknaden av ir och bytbart batteri är no-go.

Vad använder du IR till?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@anon96120:

främst tv apparater i eget hem och hos och hos andra.
(finns det tv-apparater som inte stödjer ir?)

- tv apparater och stereo (main användningsområde) orka 3 olika kontroller? du har en hemskärm med de knappar du behöver.
slipp leta efter kontroller helt enkelt.

- tv
- stereo
- luftrenaren
- lampor, ledlister, taklampa
- (min systemkamera) (remote trigger via ir för selfies) (flesta canons stödjer detta)
you name it. används konstant. och då man slipper gå in i en app, utan kan ha som hemskärmswidget blir det inte smidigare än så.

fins INGET mer enerverande än att springa runt och leta upp borttrollade fjärrkontroller.

Är man redo att leva med en tele utan bytbart batteri och ir så är note8 säkert bra. Även om de har minskat batteriet, kommer nog inte vara superlång batteritid. Det är en frihetskänsla att aldrig behöva ladda mobilen, utan att ha en laddare som konstant levererar fulladdade batterier. och när det är 20% kvar kan man på 2 sekunder (verkligen) få in ett helt nytt fulladdat batteri och fortsätta.

du kan mao vara ute i naturen i veckor utan att behöva tänka på laddning. Batterierna är så små och nätta att de får plats 3-4 batterier på samma yta som en powerbank som max räcker en laddning.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

@Zyces: Priset kontant är ju 9990kr och finns lite överallt för förbeställning:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4411122

Skall man ha med abonnemang så är Comviq billigast med från 525kr/mån i 24 mån:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spikfavoriten:

@EwlSpirit:

främst tv apparater i eget hem och hos och hos andra.
(finns det tv-apparater som inte stödjer ir?)

- tv apparater och stereo (main användningsområde) orka 3 olika kontroller? du har en hemskärm med de knappar du behöver.
slipp leta efter kontroller helt enkelt.

- tv
- stereo
- luftrenaren
- lampor, ledlister, taklampa
- (min systemkamera) (remote trigger via ir för selfies) (flesta canons stödjer detta)
you name it. används konstant. och då man slipper gå in i en app, utan kan ha som hemskärmswidget blir det inte smidigare än så.

fins INGET mer enerverande än att springa runt och leta upp borttrollade fjärrkontroller.

Jo, det är ganska nice. Speciellt om man, som jag, har en unge som har fjärrkontroller (och telefoner visserligen) som sina favoritleksaker. Jag undrar bara lite vilken app du använder, för jag har inte hittat någon bra. Ingen rimligt prissatt i alla fall. Jag använder typ fyra knappar totalt över två enheter så det känns lite segt att betala typ en hundring för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

@EwlSpirit:

främst tv apparater i eget hem och hos och hos andra.
(finns det tv-apparater som inte stödjer ir?)

- tv apparater och stereo (main användningsområde) orka 3 olika kontroller? du har en hemskärm med de knappar du behöver.
slipp leta efter kontroller helt enkelt.

- tv
- stereo
- luftrenaren
- lampor, ledlister, taklampa
- (min systemkamera) (remote trigger via ir för selfies) (flesta canons stödjer detta)
you name it. används konstant. och då man slipper gå in i en app, utan kan ha som hemskärmswidget blir det inte smidigare än så.

fins INGET mer enerverande än att springa runt och leta upp borttrollade fjärrkontroller.

Är man redo att leva med en tele utan bytbart batteri och ir så är note8 säkert bra. Även om de har minskat batteriet, kommer nog inte vara superlång batteritid. Det är en frihetskänsla att aldrig behöva ladda mobilen, utan att ha en laddare som konstant levererar fulladdade batterier. och när det är 20% kvar kan man på 2 sekunder (verkligen) få in ett helt nytt fulladdat batteri och fortsätta.

du kan mao vara ute i naturen i veckor utan att behöva tänka på laddning. Batterierna är så små och nätta att de får plats 3-4 batterier på samma yta som en powerbank som max räcker en laddning.

Vad använder du för widget/app? Jag testade flera appar men ingen funkar bra för att styra tv:n med.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Grubblare

Permalänk

@snajk:

rekommenderar "anymote smartremote". Den absoluta fördelen här är att du kan göra homescreen widgets så att du har en egen dedikerad homescreen med ett swipe. så du slipper "gå in i nån jäkla app" för att stänga starta byta tvkanal.

Du anar inte vilken timesaver det är. tanka direkt, tror den går på 50kr eller liknande. jättebra support med om du har något problem.

Skall man seriöst använda telen som en ersättare till en vanlig remote kräver det en egen hemskärm med ett swipe. du skall inte behöva entra/exita någon app. Därmed igen "anymote smart remote".

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Är inte den remoten för bara Kodi?
Jag menade använda telefonen för att styra samsung tv:n

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

@snajk:

rekommenderar "anymote smartremote". Den absoluta fördelen här är att du kan göra homescreen widgets så att du har en egen dedikerad homescreen med ett swipe. så du slipper "gå in i nån jäkla app" för att stänga starta byta tvkanal.

Du anar inte vilken timesaver det är. tanka direkt, tror den går på 50kr eller liknande. jättebra support med om du har något problem.

Skall man seriöst använda telen som en ersättare till en vanlig remote kräver det en egen hemskärm med ett swipe. du skall inte behöva entra/exita någon app. Därmed igen "anymote smart remote".

ska prova denna app när jag kommer hem

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensvo:

Är inte den remoten för bara Kodi?
Jag menade använda telefonen för att styra samsung tv:n

Vill minnas att den funkade till TV också, men kanske har fel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spikfavoriten:

@EwlSpirit:

främst tv apparater i eget hem och hos och hos andra.
(finns det tv-apparater som inte stödjer ir?)

- tv apparater och stereo (main användningsområde) orka 3 olika kontroller? du har en hemskärm med de knappar du behöver.
slipp leta efter kontroller helt enkelt.

- tv
- stereo
- luftrenaren
- lampor, ledlister, taklampa
- (min systemkamera) (remote trigger via ir för selfies) (flesta canons stödjer detta)
you name it. används konstant. och då man slipper gå in i en app, utan kan ha som hemskärmswidget blir det inte smidigare än så.

fins INGET mer enerverande än att springa runt och leta upp borttrollade fjärrkontroller.

Är man redo att leva med en tele utan bytbart batteri och ir så är note8 säkert bra. Även om de har minskat batteriet, kommer nog inte vara superlång batteritid. Det är en frihetskänsla att aldrig behöva ladda mobilen, utan att ha en laddare som konstant levererar fulladdade batterier. och när det är 20% kvar kan man på 2 sekunder (verkligen) få in ett helt nytt fulladdat batteri och fortsätta.

du kan mao vara ute i naturen i veckor utan att behöva tänka på laddning. Batterierna är så små och nätta att de får plats 3-4 batterier på samma yta som en powerbank som max räcker en laddning.

Vet faktiskt inte om min tv har IR eller inte.. verkar ju jättejobbigt att behöva rikta något mot prylarna hemma.

Både tv och TV kör wi-fi/blåtand. Därmed också smidig styrning via telefon, använder nästan aldrig fjärrkontroll (som alltså inte heller går via IR).

LED-lister och lampor här går på RF, wi-fi/blåtand eller knapp.. 😜

Kamera har wi-fi. Högtalare blåtand/wi-fi.

Ska du ha batterier med dig för flera veckor räcker knappast 3-4st. 😄

Jag förstår vad du skriver men har fortfarande svårt att se användsområde för IR i min vardag. Senast jag tyckte det var nice att ha i telefonen så var det även coolt att byta ut antennen till en som blinkade när det ringde.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon96120:

Vet faktiskt inte om min tv har IR eller inte.. verkar ju jättejobbigt att behöva rikta något mot prylarna hemma.

Både tv och TV kör wi-fi/blåtand. Därmed också smidig styrning via telefon, använder nästan aldrig fjärrkontroll (som alltså inte heller går via IR).

LED-lister och lampor här går på RF, wi-fi/blåtand eller knapp.. 😜

Kamera har wi-fi. Högtalare blåtand/wi-fi.

Ska du ha batterier med dig för flera veckor räcker knappast 3-4st. 😄

Jag förstår vad du skriver men har fortfarande svårt att se användsområde för IR i min vardag. Senast jag tyckte det var nice att ha i telefonen så var det även coolt att byta ut antennen till en som blinkade när det ringde.

Skickades från m.sweclockers.com

En del kanske inte vill koppla upp sina dumma och osäkra enheter på nätet bara för att kunna styra dem med telefonen.. IR öppnar inte upp mitt nätverk för attacker så som "smarta" wifi-kopplade apparater gör.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av snajk:

En del kanske inte vill koppla upp sina dumma och osäkra enheter på nätet bara för att kunna styra dem med telefonen.. IR öppnar inte upp mitt nätverk för attacker så som "smarta" wifi-kopplade apparater gör.

Dumma och osäkra enheter.. du menar som exempelvis en Samsung-telefon?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon96120:

Vad använder du IR till?

Skickades från m.sweclockers.com

Hahahah IR var bästa uppfinningen ever under gymnasietiden Stängde av projektorn under föreläsningarna och lärarn blev alltid lika tokig och fundersam samtidigt som övriga också stirrade sig blint på vad felet kunde va förutom de som visste vad det faktiskt var och brast ut i skratt hahaha

Aaa det var tider det!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon96120:

Dumma och osäkra enheter.. du menar som exempelvis en Samsung-telefon?

Skickades från m.sweclockers.com

Snarare Samsungs teveapparater med säkerhetshål stora som grand canyon.