Förlorade vad, måste bygga speldator som klarar BF1/OW Ultra 1080p till vän ^^

Permalänk
Medlem

Förlorade vad, måste bygga speldator som klarar BF1/OW Ultra 1080p till vän ^^

Vördade Sweclockers-medlemmar, jag har gjort ett vad med en nära vän som har ställt upp i vått och tort, som jag nu förlorat p.g.a. min egen dumhet. Nu måste jag ordna en dator som klarar OW/BF1 på Ultra i 1080p 60fps.

Det enda jag har i min ägor är ett ordentligt gamingchassi, och ett msi geforce 970 gtx. Jag har precis börjat studera och opererar på en tight budget. Hur ska jag kunna uppfylla ovanstående så billigt som möjligt? Vilka komponeneter är ett minimum, och var kan jag finna dem så billig som möjligt? Blocket, ebay.

Jättetacksam för alla råd! Ha det underbart kära forumiter

Vad behöver jag exakt? Moderkort, ram, processor, kablar osv?

Visa signatur

Hahaha! Jag äger alla på Halo! PC, vad är det?

Permalänk
Sötast

För att vi bäst skall kunna hjälpa dig så är det viktigt att vi kan alla variabler för bygget.

Den som främst saknas är definitivt utan tvekan:
Hur löd vadet?

Permalänk
Medlem

Säker att du ska bygga om du inte vet vilka delar som behövs för en dator?

Permalänk
Hedersmedlem

Grafikkortet är en bra början. Har ett sådant själv och i Overwatch jag får ~90 fps i ultra på 1440p (efter ett snabbtest). Brukar dock köra på high eftersom jag har en 144 Hz-skärm och vill ha lite mer frames. 60 fps i 1080p kommer därför vara en baggis. BF1 har jag inte för att testa.

För att Battlefield-spelen ska gå riktigt bra har jag hört att du helst vill ha en CPU med minst 4 kärnor och 8 trådar, d.v.s. en i7:a tillverkad de senaste 5 åren, typ. (Eller en Ryzen så klart, men nu var det ju billigt och begnagat som gällde.) Skippa äldre AMD, dock.

Det du behöver är konkret:

- Moderkort, Minne (minst 8 GB) och CPU (någon relativt modern i7:a helst) - brukar kunna gå att plocka upp som en kombo på marknaden efter någom som uppgraderat
- Chassi, grafikkort (har du redan)
- Någon typ av lagring (helst en SSD på minst 250 GB)
- Nätdel (snåla inte på denna! Minst 500 W eller så om det är en högkvalitativ nätdel, mer annars)
- Fläktar (om det inte finns i ditt chassi)

Du lär behöva komplettera med typ en SATA-kabel för att ansluta SSD:n till moderkortet, annars så bör du inte behöva något separat kablage.

Permalänk
Medlem

hade försökt haffa ett z97 moderkort med en 4690k samt 16gb ram de lär du lätt kunna köra ultra 60fps 4690k'n klockar rätt bra väl och de gör väl generellt gtx 970 också

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips änsålänge, väldigt uppskattat

Visa signatur

Hahaha! Jag äger alla på Halo! PC, vad är det?