datorn har ddr3 men windows 10 säger ddr2

Permalänk
Medlem

datorn har ddr3 men windows 10 säger ddr2

Jag har en fujitsu celsius m470 som har 12gb 1333mhz ddr3 ram (https://sp.ts.fujitsu.com/dmsp/Publications/public/ds-CELSIUS...). Av någon anledning så visar windows 10 det som ddr2 i aktivitetshanteraren, vilket vad jag vet inte kan nås med ddr2 utan överklockning och det tror jag inte att en gammal färdigbyggd arbetsstation skulle ha. Men är det något problem eller är det bara att acceptera att microsoft har helt misslyckats med sitt operativsystyem?

Jag har inte tagit mig en titt på minnet och kollat vad det faktiskt är.

Permalänk
Skrivet av erikburk:

Jag har inte tagit mig en titt på minnet och kollat vad det faktiskt är.

då är ju enklaste grejen att öppna och kolla det är ju fysiska skillnader mellan ddr2 & ddr3
annars borde du kunna ladda ner Speccy

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikburk:

Jag har en fujitsu celsius m470 som har 12gb 1333mhz ddr3 ram (https://sp.ts.fujitsu.com/dmsp/Publications/public/ds-CELSIUS...). Av någon anledning så visar windows 10 det som ddr2 i aktivitetshanteraren, vilket vad jag vet inte kan nås med ddr2 utan överklockning och det tror jag inte att en gammal färdigbyggd arbetsstation skulle ha. Men är det något problem eller är det bara att acceptera att microsoft har helt misslyckats med sitt operativsystyem?

Jag har inte tagit mig en titt på minnet och kollat vad det faktiskt är.

Googlade lite snabbt, problemet har dykt upp förut och det är inget att oroa sig över. Är det DDR3 så körs det inte i något "DDR2-Mode" eller dylikt utan det är bara någon typ av bugg antar jag. Har du något problem med den eller?

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

då är ju enklaste grejen att öppna och kolla det är ju fysiska skillnader mellan ddr2 & ddr3
annars borde du kunna ladda ner Speccy

Skrivet av Wenro:

Googlade lite snabbt, problemet har dykt upp förut och det är inget att oroa sig över. Är det DDR3 så körs det inte i något "DDR2-Mode" eller dylikt utan det är bara någon typ av bugg antar jag. Har du något problem med den eller?

Ok, tack för svar. Just nu är nog den enda anledningen att jag inte går till linux för att overwatch inte finns där...

Permalänk
Skrivet av erikburk:

Ok, tack för svar. Just nu är nog den enda anledningen att jag inte går till linux för att overwatch inte finns där...

vad har linux med saken att göra ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

vad har linux med saken att göra ?

ingenting, bara att jag är så jäkla less på windows