Fulkultur om den rafflande TV-seriehösten

Permalänk
Melding Plague

Fulkultur om den rafflande TV-seriehösten

Efter en sommar av växlande solsken laddar det nördiga gänget på Fulkultur upp inför hösten, där en lång rad nya TV-serier och säsonger av redan befintliga alster är på ingång.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

JAAAAAA!!! Äntligen en ny Fulkultur

Det hade varit trevligt med ett avsnitt på Harry potter och hans magiska värld, ett tips från ett stort Fulkulturfan

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@kingwillewille: Fantastiskt trevligt att höra, roligt att avsnitten uppskattas! <3 Jag lägger till Harry Potter i listan över idéer till kommande avsnitt, det är ju tveklöst ett ämne många av oss har personliga kopplingar till.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Nu ska vi se hur långt innan Amanda tar upp sitt genusprat (klagande på vita män).
EDIT:10min 25s. XD

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Söder om söder-hipster
Skrivet av Ahlen:

Nu ska vi se hur långt innan Amanda tar upp sitt genusprat (klagande på vita män).
EDIT:10min 25s. XD

Det är ju stor skillnad mellan att klaga PÅ vita män, och att klaga på övervikten av dem i TV-seriernas huvudroller. 😉

Mer variation, ja tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

– Med rymden i blodet.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot varje avsnitt av Fulkultur, hur kul som helst att lyssna på.

Men om ni måste prata politik där ni tar ställning för eller emot genus, monarki osv så kommer jag sluta lyssna. Detta är inte rätt forum för sånt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradis-Jakob:

Det är ju stor skillnad mellan att klaga PÅ vita män, och att klaga på övervikten av dem i TV-seriernas huvudroller. 😉

Mer variation, ja tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Helt rätt, mångfald mellan kön, ras, kultur och intellekt är extremt viktigt. Var mer en notering att det alltid ska lyftas fram. Dålig formulering från min sida.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Helt rätt, mångfald mellan kön, ras, kultur och intellekt är extremt viktigt. Var mer en notering att det alltid ska lyftas fram. Dålig formulering från min sida.

Ja jag håller med det finns alldeles för lite kastsystem och öppet slaveri i Sverige. All kultur är bra och skall värderas lika. Utom västerländsk kultur dvs. Habeas corpus och annat tjafs som vita kristna män drivit igenom skall bekämpas med alla medel.

Permalänk
Medlem

Är orolig för Star Trek.......

Hoppas de får till ännu en bra ny serie i detta universum.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradis-Jakob:

Det är ju stor skillnad mellan att klaga PÅ vita män, och att klaga på övervikten av dem i TV-seriernas huvudroller. 😉

Mer variation, ja tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Men är det inte så att vi vita fortfarande är majoriteten i våra länder?
Varför skall inte det få återspeglas i TV serier och film?
Problemet är att det mer och mer blir en kritikpunt att vara vit och visa vita människor på TV.
För inte så länge sen har jag läst en recension om serien "Ozark" där skibenten klagade på "alla dessa tråkiga vita människor" och att serien pga det är inget bra att ser på.

Det finns ett antal Serier som enbart har minoriteter i sin cast.
Dom flesta av dessa serier kommer inte till Europa för att det inte finns tillräckligt med identifikationspotential i våran vita samhällen.
Men det finns faktiskt ochså TV serier som visats i Europa som ingen av dessa högljudda SJW's klagade på att vita är underrepresenterade i dessa serier.
Jag nämner bara "Fresh Prince of Bel Air" och "The Cosby Show".
Tänk bara on jag hade skivit samma "recension" om serien "Fresh Prince of Bel Air" Man hade nog kastat sten på mig och anmält mig för hets mot folkgrupp.

Jag vägrar vara tråkig bara för jag råkar vara vit. Det är inget brott!!
Jag säger inte heller att ni menade det, men tendensen är klar och tydlig och man ser i vilken riktning det går.

Ni har rätt att klaga på etnisk obalans i västvärldens TV serier och film, när ni klagar på indiska Bollywoods brist på vita och afrikaner eller på arabiskt TV och dess brist på kristna vita människor.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Söder om söder-hipster
Skrivet av Traumklang:

Men är det inte så att vi vita fortfarande är majoriteten i våra länder?
Varför skall inte det få återspeglas i TV serier och film?
Problemet är att det mer och mer blir en kritikpunt att vara vit och visa vita människor på TV.
För inte så länge sen har jag läst en recension om serien "Ozark" där skibenten klagade på "alla dessa tråkiga vita människor" och att serien pga det är inget bra att ser på.

Det finns ett antal Serier som enbart har minoriteter i sin cast.
Dom flesta av dessa serier kommer inte till Europa för att det inte finns tillräckligt med identifikationspotential i våran vita samhällen.
Men det finns faktiskt ochså TV serier som visats i Europa som ingen av dessa högljudda SJW's klagade på att vita är underrepresenterade i dessa serier.
Jag nämner bara "Fresh Prince of Bel Air" och "The Cosby Show".
Tänk bara on jag hade skivit samma "recension" om serien "Fresh Prince of Bel Air" Man hade nog kastat sten på mig och anmält mig för hets mot folkgrupp.

Jag vägrar vara tråkig bara för jag råkar vara vit. Det är inget brott!!
Jag säger inte heller att ni menade det, men tendensen är klar och tydlig och man ser i vilken riktning det går.

Ni har rätt att klaga på etnisk obalans i västvärldens TV serier och film, när ni klagar på indiska Bollywoods brist på vita och afrikaner eller på arabiskt TV och dess brist på kristna vita människor.

Det handlade väl främst om män/kvinnor, och kvinnor är knappast en minoritet. 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

– Med rymden i blodet.