Advantech PCA-6179 industridator

Permalänk
Rekordmedlem

Advantech PCA-6179 industridator

Är det någon som har hållit på med en sån här gammal goding (Advantech PCA-6179) ? Har ett mätsystem där den agerar interface men det strular att koppla in tangentbord, har provat både AT tangentbord via "externanslutningen" och PS2 direkt på datorkortet men det blir bara lite blink o pip snarare än vettig funktion, datorkortet verkar ha en usbpinheader och den är inte provad eftersom jag än så länge saknar en passande anslutningspanel till den då det inte finns på lådan.
Jag hoppas att det inte är nått hårdvarufel på den utan att det ska gå att få fart på den med fungerande tangentbord och mus.
Här är länk till manualen
http://downloadt.advantech.com/ProductFile/Downloadfile3/1-A3...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Har du testat både " PS/2 Keyboard and Mouse Connector
(CN11)" och "External Keyboard Connector (CN12)" (Sida 29 i manualen)

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av TommyToad:

Har du testat både " PS/2 Keyboard and Mouse Connector
(CN11)" och "External Keyboard Connector (CN12)" (Sida 29 i manualen)

Nja.. jag har provat med ett PS2 tangentbord direkt på pckortet (cn11) och ett AT mot en kontakt på chassits framsida, den är ansluten till cn12. Men inte med nån mus.
Det finns ju också en usb pinheder på pckortet som jag funderar på om den går att ansluta mot, alla originalkablar som inte är monterade i lådan finns inte kvar för prylarna är ju 20 år gamla och allt är en gång i tiden köpt som ett färdigbyggt mätsystem och inte som en dator i delar.
Det är en massa kort på bakplanskortet (den har 15 kortplatser men alla är inte bestyckade) och ett skatbo av kablage som är omärkt och har okänd funktion och det döljer en del av komponenterna under sig där de går och eftersom ingen vet vad som är vad så känns det lite osäkert att börja riva i kablaget om det inte är absolut tvunget, jag tycker att det borde gått med ett PS2 tangentbord men den reagerar som sagt underligt, har funderingar på om datorkortet måste ha ett frächt cmosbatteri för att reagera normalt på tangenterna men det kommer inget uppenbart larm om det utan den bootar bara till win 98 och sedan är det stopp att lyckas manövrera något.
Har letat efter manualer till det som är inkopplat förutom datorn men inte hittat alla och vill som sagt inte heller riva för mycket utan att veta hur delarna ska hänga ihop, det är högt reservdelsvärde på "icke-dator" delarna i burken så den behandlas varsamt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.