Nytt PS4, trasigt grafikkort?

Permalänk
Medlem

Nytt PS4, trasigt grafikkort?

Hej,

Köpte mig ett PS4 Slim idag. Efter några 10-15 minuter uppstår grova grafikbuggar. Det ska sägas att konsollen blir väldigt varm (hdmi-sladden går knappt att ta på när jag dragit ur den), men enligt googlande verkar det hyfsat normalt. Får inga felmeddelanden om överhettning heller.

Har sett att folk haft problem med att de inte fått någon signal efter en uppdatering, men det är alltså inte samma problem. Samma grej med andra hdmi-sladdar/skärmar.

Har jag fått ett trasigt ex? Har någon annan haft detta problemet? Går det att göra något åt eller ska jag begära ett nytt?

Video: https://www.dropbox.com/s/r8hj1y0g0pajxlq/IMG_1439.MOV?dl=0

Permalänk
Medlem

Svårt att säga, det kan ju också bara vara en bugg i koden av spelet. Jag har dock inte råkat ut för det problemet men vet ej heller vilket spel du kör, om du säger vilket det är så kanske det kan leda till fler svar. Uppstår problemet med andra spel?

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Svårt att säga, det kan ju också bara vara en bugg i koden av spelet. Jag har dock inte råkat ut för det problemet men vet ej heller vilket spel du kör, om du säger vilket det är så kanske det kan leda till fler svar. Uppstår problemet med andra spel?

F1 2017, men ser det i PS-huvudmenyn också, så inte spelrelaterat.

Permalänk
Medlem

Får du grafikbuggar i meny så är något inte riktigt rätt.

Jag hade lämnat in.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller