Apple håller evenemang den 12 september

Permalänk
Melding Plague

Apple håller evenemang den 12 september

Enligt tradition bjuder Apple in till ett evenemang den 12 september där en ny generation Iphone väntas stå i centrum ihop med mjukvaruuppdateringar för IOS.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir det en "kant-fri" telefon med böjd skärm tro? "NO BEZEL APPLE FIRST!"

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

iPhone* iOS*

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Skrivet av =)(=:

iPhone* iOS*

Nej

http://www.prefix.nu/stor-eller-liten-bokstav.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Blir det en "kant-fri" telefon med böjd skärm tro? "NO BEZEL APPLE FIRST!"

Små kanter ja, men inte böjda om man ska tro läckorna.

Måste säga att den ser rätt läcker ut, ios har också blivit mycket bättre de seaste åren. Trodde aldrig jag skulle säga det men det känns faktiskt frestande att byta till Iphone efter Android-lurar i flera år.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

"Let's": LETS -> LEDS -> OLEDS -> OLED CONFIRMED

"meet": MEET -> FMEACEITD -> FMACEITD - > FACEID CONFIRMED

"at": AT -> AT -> AR CONFIRMED

"our": HIGOHER RESOLUTIUON DRISPLAY -> HIGHER RESOLUTION DISPLAY CONFIRMED

"place": steve jobs theater

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Kör android men känns ovanligt spännande med årets apple-evenemang. Tycker iPhone har varit sig rätt lik sedan 6an, känns som de kommer göra större förändringar denna gång. Hoppas!

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Inaktiv

En macbook Pro med den nya 4 kärniga lågenergiprocessorn, 16GB ram, minst 500GB ssd hade ej varit fel.

Nå telefonen är intressant den också då det nu kanske blir en modell med en täckande display på framsidan så att man direkt ser att det är en dyr telefon. Men i framtiden när nog alla mobiler ha minimal icke display-yta på framtiden..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Trodde aldrig jag skulle säga det men det känns faktiskt frestande att byta till Iphone efter Android-lurar i flera år.

Även med den uppskattade prislappen på $1000 som lär bli 10.000kr+?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Ser sjukt fram emot eventen!!!

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Små kanter ja, men inte böjda om man ska tro läckorna.

https://pbs.twimg.com/media/DId4sVbUwAAYhVB.jpg:large

Måste säga att den ser rätt läcker ut, ios har också blivit mycket bättre de seaste åren. Trodde aldrig jag skulle säga det men det känns faktiskt frestande att byta till Iphone efter Android-lurar i flera år.

Ryktas också om att det blir enbart gester som gäller för att navigera telefonen (i alla fall den dyrare modellen – Iphone 8 eller vad den nu kommer heta). Alltså ingen fysisk hemknapp alls. Men vi får se den 12:e.

Tycker personligen också det ska bli intressant att se vad som händer med Apple TV. Om den kommer med A10-chip så borde det bli rätt bra tryck i grafiken. Jag är rätt imponerad av hur bra vissa spel ser ut och flyter på nuvarande Apple TV med A8-chip. Framförallt när man jämför storlek och fläktdån med en PS4 Pro. Den ena är liten och knäpptyst (fläktlös) den andra stor och dånande (vid belastning i alla fall – när jag kör Overwatch går fläktarna bananas).

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Även med den uppskattade prislappen på $1000 som lär bli 10.000kr+?

Lär inte köpa Iphone 8 vare sig den kostar 8 000 kr eller 10 000 kr som nya telefoner gör idag, men fram tills nu känns det som att designen på Iphone har legat flera år bakom android-lurar, och nu när det blir ändring på det kan man på riktigt överväga en Iphone. Sedan får vi se vad nästa Pixel har att erbjuda också

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bakgrund:

Lär inte köpa Iphone 8 vare sig den kostar 8 000 kr eller 10 000 kr som nya telefoner gör idag, men fram tills nu känns det som att designen på Iphone har legat flera år bakom android-lurar, och nu när det blir ändring på det kan man på riktigt överväga en Iphone. Sedan får vi se vad nästa Pixel har att erbjuda också

Samtidigt har processorkraften i iPhones dragit ifrån mer och mer varje år. Vad ligger de bakom med?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Lär inte köpa Iphone 8 vare sig den kostar 8 000 kr eller 10 000 kr som nya telefoner gör idag, men fram tills nu känns det som att designen på Iphone har legat flera år bakom android-lurar, och nu när det blir ändring på det kan man på riktigt överväga en Iphone. Sedan får vi se vad nästa Pixel har att erbjuda också

Jag känner precis tvärt om, har haft iPhone så länge och nu sitter jag med min jailbreakade iPhone 5s och vill aldrig byta till något nytt nu när det inte finns någon jailbreak längre.. Android är åtminstone moddbart även om dom lägger in fler och fler restriktioner där också.

En jailbreakad iPhone har legat långt före alla telefoner över lag, funktioner som införs i iOS idag hade jag för 4 år sedan.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Även med den uppskattade prislappen på $1000 som lär bli 10.000kr+?

Det finns lösa rykten om att det kanske kan komma att subventioneras en aning genom operatörerna.

Oavsett hur det blir med den saken tror jag Apple räknar med att största försäljningen sker genom abonnemang med bindningstid, varpå det högre priset inte kommer märkas av så mycket.

Jag resonerar själv så att om det blir runt hundringen mer i månaden så är det lugnt för mig. Nästa år när jag byter tror jag dessutom priset blir lägre (anledningen att iPhone 8 blir så dyr är för att saker som OLED med 3D touch och FaceID är dyrt, och priset lär gå ned).

Permalänk
Medlem

Lägligt att dollarn har tappat en del senaste tiden. Lär inte bli billigt ändå men något gör det ju.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Lär inte köpa Iphone 8 vare sig den kostar 8 000 kr eller 10 000 kr som nya telefoner gör idag, men fram tills nu känns det som att designen på Iphone har legat flera år bakom android-lurar, och nu när det blir ändring på det kan man på riktigt överväga en Iphone. Sedan får vi se vad nästa Pixel har att erbjuda också

Är det bara jag som tycker att Apple tagit ett steg tillbaka med den här modellen? Avsaknaden av fysiska knappar är dessutom lite av en deal breaker för min del, jag har haft både G3 och XZ ett tag men vande mig aldrig vid att det inte fanns några fysiska knappar.

Skrivet av DasIch:

Oavsett hur det blir med den saken tror jag Apple räknar med att största försäljningen sker genom abonnemang med bindningstid, varpå det högre priset inte kommer märkas av så mycket.

Nja, även om vi säger att de subventionerar en del av beloppet så att totalen landar på 8500kr handlar det fortfarande om cirka 350kr per månad utöver kostnaden för själva abonnemanget. Jag kan givetvis bara utgå från mig själv men jag skulle säga att en månadskostnad på 600-700kr är helt galet men å andra sidan skulle jag aldrig köpa en telefon för 10.000kr heller så jag kanske inte tillhör målgruppen.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Jacob Fanboy

Är en riktig pryl torsk så kommer garanterat att skaffa en om dem kliver upp till 8 istället för 7s.

Permalänk
Medlem

Hoppas den får 120Hz skärm som iPad pro 10.5.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Nja, även om vi säger att de subventionerar en del av beloppet så att totalen landar på 8500kr handlar det fortfarande om cirka 350kr per månad utöver kostnaden för själva abonnemanget. Jag kan givetvis bara utgå från mig själv men jag skulle säga att en månadskostnad på 600-700kr är helt galet men å andra sidan skulle jag aldrig köpa en telefon för 10.000kr heller så jag kanske inte tillhör målgruppen.

Nej, då tillhör du inte målgruppen. 350Kr/mån för mobilen är ungefär vad man fick betala för Iphone 7 32Gb när den var ny. De har ändå sålt typ hyfsat och en liten justering uppåt kommer inte märkas så mycket, och det är förstås en stor skillnad mot att dega allt på en gång.
Sen kan man förstås tycka det är tokigt att betala så mycket för en telefon men det är ju så det funkar med pryltokighet. Lite tokigt är det och det finns väl ingen som egentligen gör något vettigt på telefonen som inte kan göras på de billigare modellerna. Fast sen är det ju rätt trevligt att prylböga lite, så ibland kan det få kosta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Hoppas den får 120Hz skärm som iPad pro 10.5.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte det finns några rykten om det så jag skulle inte hoppas för mycket.

(Nya 12,9" har annars också 120Hz skärm)

Permalänk
Medlem

Hoppas det även dyker upp en AppleTV med 4k och HDR som gubben i lådan.

Lite drygt dock om dom slår till med 10k+, men sjuka är ju att folk uppenbarligen är villiga att betala så är väl bara att gilla läget.

Permalänk
Medlem

Har man onödigt mycket pengar och klarar sig med en inlåst telefon så, why not?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

"Ideal of sweden" verkar tro sig veta hur den kommer vara storleksmässigt i alla fall. Frågan är om det stämmer!

Man kan beställa skal till iPhone 8 på deras hemsida.

De har även skärmskydd

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Har man onödigt mycket pengar och klarar sig med en inlåst telefon så, why not?

Mycket snack om inlåsningar. Det enda jag vet att jag saknar är typ Truecaller, Apple tillåter ju inte att man hookar in i telefondelen på så sätt.
Och öppenheten kommer ju med ett pris, verkar ju vara mycket mer "virus"/malware, även mängder av suspekta appar som lyckas ta sig in på googles egna store.

Sen som sagt får vi väl se nu, blir det ~10k är det saftigt. Men S8an kosta väl som en iphone 7?

Permalänk
Medlem

finns ju bra mobiler för 5000 kr. aldrig förstått vad man behöver betala mera för att kunna sms och surfa? själv kommer jag ha min nyvarande till den sluta fungerar. Mobiler för mig har verkligen dött finns inge intresse längre köpa en ny längre.

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Mycket snack om inlåsningar. Det enda jag vet att jag saknar är typ Truecaller, Apple tillåter ju inte att man hookar in i telefondelen på så sätt.
Och öppenheten kommer ju med ett pris, verkar ju vara mycket mer "virus"/malware, även mängder av suspekta appar som lyckas ta sig in på googles egna store.

Sen som sagt får vi väl se nu, blir det ~10k är det saftigt. Men S8an kosta väl som en iphone 7?

Endast Android användare påpekar hur en Apple användare klarar sig. Tro mig, de klarar sig

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr[M]:

finns ju bra mobiler för 5000 kr. aldrig förstått vad man behöver betala mera för att kunna sms och surfa? själv kommer jag ha min nyvarande till den sluta fungerar. Mobiler för mig har verkligen dött finns inge intresse längre köpa en ny längre.

Det handlar ju till viss del om vilket intresse man har. Är man prylbög som jag är så bryr man sig inte om man betalar 9000kr för en telefon för man tycker det är roligt att ha de senaste teknikprylarna. Köpte själv en Samsung s8+ dual sim förra veckan.

Det är lite som dem som inte förstår varför man köper en Mercedes när Toyota är billigare. Intressen, vad som är viktigt för en. Sen visst kommer skrytfaktorn också.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

Det handlar ju till viss del om vilket intresse man har. Är man prylbög som jag är så bryr man sig inte om man betalar 9000kr för en telefon för man tycker det är roligt att ha de senaste teknikprylarna. Köpte själv en Samsung s8+ dual sim förra veckan.

Det är lite som dem som inte förstår varför man köper en Mercedes när Toyota är billigare. Intressen, vad som är viktigt för en. Sen visst kommer skrytfaktorn också.

Älskar prylar själv men just mobiler finns det inge intresse längre finns ju inget nytt. Köper ju en mercedes för kanske bättre komfort eller mera hästar. köpa en ny mobil får man ju inget annan än du har senaste mobilen men du kan inte göra nåt nytt.

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

"Ideal of sweden" verkar tro sig veta hur den kommer vara storleksmässigt i alla fall. Frågan är om det stämmer!

Man kan beställa skal till iPhone 8 på deras hemsida.

https://idealofsweden.com/wp-content/uploads/2017/08/islandparadisemarble-1-iphone8-555x600.jpg

De har även skärmskydd

https://idealofsweden.com/wp-content/uploads/2017/08/idealglass-1-iphone8-555x600.jpg

Köpte ett iphone 5 skal på ebay innan den var släppt för några år sedan. Den passade inte 😁

Skickades från m.sweclockers.com