Förbokningskampanj på xperia xz1 compact?

Permalänk
Medlem

Förbokningskampanj på xperia xz1 compact?

Jag har försökt googla men jag hittar inte riktigt vad jag söker.
Blev väldigt imponerad av Xz1 compact som visades på IFA i veckan. Ska slå till och köpa mig en blå variant hade jag tänkt. Normalt sett brukar det vara förbokningskampanjer där man får ett headset eller liknande. Så frågan är, har någon stött på ett erbjudande som verkar vettigt?
I england har jag hört att man får sonys nya WHH900N på köpet. Ser någon något liknande i Sverige så hojta till.

Permalänk
Medlem

Svarar på min egen fråga.
Imorgon den 14 öppnar förbokningen på både Xz1 och Xz1 Compact. Exakt vad som följer med i kampanjen återstår att se imorgon. Kanske är olika för olika butiker?

Permalänk
Medlem

vad jag kan se så är det WHH800BK/ som man får med, finns bland annat på elgiganten nu https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

väntar lite och ser om några fler ställen har samma erbjudande.

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verdurakh:

vad jag kan se så är det WHH800BK/ som man får med, finns bland annat på elgiganten nu https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

väntar lite och ser om några fler ställen har samma erbjudande.

Det där är ju kasst. Hörlurarna har inte ens aktiv brusredusering. Sen verkar det bara vara kampanj på Xz1. Men jag vill inte ha en så stor telefon utan jag siktar på att köpa compacten. Och än så länge har jag bara sett två, som har kampanj på compacten. Man får 1500 presentkort på elgiganten eller en ospecifierad högtalare värd 1500kr på cyperphoto. Händer det inget mer så blir det elgiganten som får mina pengar.

Men jag vill ju att det ska vara såhär, https://campaigns.sonymobile.com/wow/

Får gå runt och höra med lokala mobilbutiker och se vad dom erbjuder. Kan vara så att de inte har fått upp något på hemsidan än. Varken telia, tele2, Telenor eller tre har ens mobilen upplagda i sortimentet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Det där är ju kasst. Hörlurarna har inte ens aktiv brusredusering. Sen verkar det bara vara kampanj på Xz1. Men jag vill inte ha en så stor telefon utan jag siktar på att köpa compacten. Och än så länge har jag bara sett två, som har kampanj på compacten. Man får 1500 presentkort på elgiganten eller en ospecifierad högtalare värd 1500kr på cyperphoto. Händer det inget mer så blir det elgiganten som får mina pengar.

Men jag vill ju att det ska vara såhär, https://campaigns.sonymobile.com/wow/

Får gå runt och höra med lokala monilbutiker och se vad dom erbjuder. Kan vara så att de inte har fått upp något på hemsidan än. Varken telia, tele2, Telenor eller tre har ens mobilen upplagda i sortimentet.

Skickades från m.sweclockers.com

Oj, ja det var en riktig skillnad, undra om det inte går att beställa därifrån då?

Men riktig skit vi får i jämförelse, har mailat cdon och frågat också får se vad dem säger...

ser att den finns på 3 nu med samma hörlurar som elgiganten så verkar vara Sony som satt villkoren...

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

@Verdurakh: Mailade CDON förra veckan och det enda de kunde säga då var att "håll utkik på hemsidan" och "men jag kan inte lova något".
Skriv gärna vad du får för svar.

Permalänk
Mattecoach

Kanske en dum fråga, men du kan inte bara beställa från något annat land då?

Permalänk
Medlem

@PuMaH: Ett skäl. Garanti.
Vill inte ha något garantistrul om någon skulle hända. Man vet ju inte vad som kan hända med en helt ny telefon. Som när z5 compact lanserades pratades det mycket om värmeutvecklingen från processorn som också blev ett problem. Nu har det i och för sig inte varit några rykten om några brister på dessa telefoner eller komponenter.
Kan tyckas dumt att offra garantin på en telefon för 5500kr för att få ett par hörlurar värda 2500-3000kr. Dessutom har man ingen garanti på hörlurarna heller.

Ett annat "erbjudande"
Hos Halebop får man Urbanears Plattan på köpet värde 999kr enligt halebop. Kostar dock 444kr på elgiganten.
Dåligt.

Permalänk
Medlem

Sammanfattning vad jag fått reda på så här långt.

Webhallen: Något liknande England och Nederländerna (headset) kommer ingå, hemsidan uppdateras under dagen.

Proshop: Ingen kampanj.

Dustin: Vet inte i nuläget.

Cyberphoto: Harman Kardon Onyx Studio Mini ingår till ett värde av 1490 (billigast på prisjakt 899).

Power: Ingen kampanj på Compact, utan bara stora XZ1.

Elgiganten: 1500kr i e-presentkort.

Har inte fått något svar från övriga återförsäljare ännu.

Permalänk
Medlem

komplett verkar fixa samma som elgiganten men troligen bara på en stora

https://www.komplett.se/kampanj/42157/mobil/mobiltelefon/mobi...

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Två nya svar:

Netonnet: Endast telefonen, ingen kampanj.

Tele2: Inte ens säkert att de kommer ta in mobilen i sortimentet!? Synd för där hade jag kunnat tänka mig köpa ifrån. De brukar ha bra kampanjer och priser.

Permalänk
Medlem

Cdon:Vi har tyvärr ingen information för närvarande om vad som kommer att medfölja. Vi rekommenderar att du håller koll på hemsidan med jämna mellanrum för eventuella uppdateringar.

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Inet säger: Verkar inte vara någon kampanj i Sverige på XZ1 Compact. Inet har i varje fall inte fått ta del av någon specialdeal från Sony.

Permalänk
Medlem

hittade på Sonys sida alla återförsäljare som har förbokningserbjudande.
https://www.sonymobile.com/se/promotions/pre-order/

verkar ju dock inte som att det finns något för compact så elgigantens erbjudande är bäst,

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Bumpar tråden nu.

Elgiganten verkar har tagit bort XZ1 compact från sin hemsida nu. Jag hade den sparad i varukorgen men när man går in i den så säger dom att vara du har i korgen är slutsåld.

Blev en beställning på Tele2 i stället. Man får nu Sony MDR-1000X på köpet. Värde ca 3000kr!

Permalänk
Medlem

@napahlm:
Jodå dom har kvar erbjudandet! Ska nog köpa imorrn på närmsta elgiganten kommer från en S5a. Funderade på en lgv30 men har ändrat mig helt nu. Dels är det inte säkert att lgn kommer till sverige, dyrare, och 1 cm högre i höjd än S5an som jag redan tycker är precis på gränsen till för stor. Risken är också att man bara fördriver ännu mer tid på youtube om man har en för nice och stor skärm som lgv30:n. Tänker jag rätt hahah? En stor sak som jag tycker är väldigt märkligt är varför inte hemknapp, bakåtknapp sitter på nedre bezzel istället för inscreen :S

Permalänk
Medlem

@napahlm:
Oj shit missade erbjudandet med hörlurarna! då kanske man köper från tele 2 istället :D! Vad är det för idioter på tele2 som inte skriver vilka hörlurar det är som ingår? Är dom helt pantade :/ står bara att det ingår hörlurar men inte vilka? har du mailat dom så att du vet att det är sonymdx1000`? låter lite för bra för att vara sant nästan eftersom det är väldigt dyra hörluar ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompTard:

@napahlm:
Jodå dom har kvar erbjudandet! Ska nog köpa imorrn på närmsta elgiganten kommer från en S5a. Funderade på en lgv30 men har ändrat mig helt nu. Dels är det inte säkert att lgn kommer till sverige, dyrare, och 1 cm högre i höjd än S5an som jag redan tycker är precis på gränsen till för stor. Risken är också att man bara fördriver ännu mer tid på youtube om man har en för nice och stor skärm som lgv30:n. Tänker jag rätt hahah? En stor sak som jag tycker är väldigt märkligt är varför inte hemknapp, bakåtknapp sitter på nedre bezzel istället för inscreen :S

Du tänker nog på vanliga Xz1. Det är Xz1 compact jag är ute efter och den är vad jag kan se utsåld redan. Den kommer säker i lager igen på lanseringsdagen. Det är säkert för att elgiganten inte vill bjuda för många kunder på 1500kr.
Ang navigeringsknapparna. De ska vara på skärmen helt enkelt. En anledningen till varför man har haft så svårt för Samsung tex. Om jag inte minns helt fel så har väl dessutom Samsung skiftat plats på bak- och menyknappen. Det gjorde den veckan jag hade Samsung lånemobil när min sony var på garantiärende mycket frustrerande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompTard:

@napahlm:
Oj shit missade erbjudandet med hörlurarna! då kanske man köper från tele 2 istället :D! Vad är det för idioter på tele2 som inte skriver vilka hörlurar det är som ingår? Är dom helt pantade :/ står bara att det ingår hörlurar men inte vilka? har du mailat dom så att du vet att det är sonymdx1000`? låter lite för bra för att vara sant nästan eftersom det är väldigt dyra hörluar ju

Det dök upp nu under helgen. Jag chattade med tele2 för jag undrade precis som du vad det var för lurar man fick till. Sony mdr-1000x. Visste att det var grymma lurar men har inte provat dom.
Får se om jag behåller dom eller säljer vidare. Min ursprungsplan var att beställa med hörlurar. Men när ingen erbjöd detta tillsammans med compacten så var ju elgigantens deal bäst. Så då hade jag planerat att köpa en pro controller till min switch för de pengarna, plus ett spel.
Man bör kunna få 2000kr för dessa lurar på marknaden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@napahlm:
Nädå menade compact modellen! Var och köpte på elgiganten idag, fick 1500 kr presentkort som gäller i 3 år är taggad på att få den! Ska bli trevligt med mindre mobil till gymmet etc!

Permalänk
Medlem

@napahlm:
1500 får du definitvt för dom lurarna om du inte öppnar förpackningen och behåller allt i förpackning. Jag tror inte garantin gäller på samma sätt på lurarna när du får med dom på köpet men om det gör det och du ger köparen kvittot bör du kunna få 2000 kr enkelt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Bumpar tråden nu.

Elgiganten verkar har tagit bort XZ1 compact från sin hemsida nu. Jag hade den sparad i varukorgen men när man går in i den så säger dom att vara du har i korgen är slutsåld.

Blev en beställning på Tele2 i stället. Man får nu Sony MDR-1000X på köpet. Värde ca 3000kr!

Vart ser du erbjudandet från tele2? Hittar ingenting om nån kampanj.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Vart ser du erbjudandet från tele2? Hittar ingenting om nån kampanj.

Skickades från m.sweclockers.com

Det står inte utryckligen kampanj eller så. Det verkar inte synas nu på mobilsajten men i raden längst ner på beskrivningen stod det att hörlurar ingår. Annars starta en chat med dom och fråga. Hoppas det löser sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompTard:

@napahlm:
Nädå menade compact modellen! Var och köpte på elgiganten idag, fick 1500 kr presentkort som gäller i 3 år är taggad på att få den! Ska bli trevligt med mindre mobil till gymmet etc!

Ser nu att Compacten har dykt upp på elgiganten igen. Det verkar helt klart bättre att beställa i butik som du gjorde. E-presentkortet gäller bara i 90 dagar.
Det var ju synd för elgiganten att de kladdade till det i helgen, där miste dom ett givet köp. Men tur för mig som hittade dealen med hörlurarna. Så nu fick tele2 mina pengar i stället.

@RVX: Precis ovanför knappen där du väljer betalsätt. Står där inte förbokningserbjudande - hörlurar på köpet?

Permalänk
Inaktiv

@napahlm:

Kolla upp det extra noga vilka hörlurar som följer med har chattat, mailat och frågat i butik och ingen vet vad som följer med för alla påstod att det är Sonys kampanj och dom styr inte detta själva på Tele2.

Vad jag vet har Sony ingen kampanj på compacten utan bara den "vanliga" XZ1.

Har inte fått någon vidare respons från Tele2 allt detta fick jag till svars igår så kolla detta så att de är rätt.

Permalänk
Medlem

@anon207211: Märkligt. Jag blev såklart nervös nu när du skriver så.
Jag kollade min orderbekräftelse och där stod inget om några hörlurar. Hjälp! Snabbt in på tele2's hemsida och starta en chatt. Men enligt denna person jag chattar med nu så kommer lurarna i samma paket som jag får telefonen i. Det kunde hon garantera.

Permalänk
Inaktiv

@napahlm:
Okej så sa dom inte till mig så jag vågar inte chansa...

Permalänk
Medlem

@anon207211: Jag hade det lite på känn när jag chattade med tele2 men vågade inte ställa frågan. Kan ev. vara så att hon jag beställde från gjort fel och lovat mig dessa hörlurar felaktigt. Känns lite så då när jag beställde i söndags så svarade hon direkt att det ingick MDR-1000x när man förbokade. Men nu när jag chattade med en annan och frågade varför det inte syntes på orderbekräftelsen så tog gott och väl 5 minuter innan hon svarade.
Kanske upptäckte hon felet och fick fråga sin chef vad hon skulle göra? Eftersom jag blivit lovad fick dom väl hålla sitt ord.

Nu är det bara som jag spekulerar. Men det står i alla fall fortfarande att hörlurar ingår om man kollar på beställningssidan. Så något svar på vad som följer med borde de kunna ha hoppas man.

Permalänk
Inaktiv

@napahlm:

Ja de sa jag också att dom måste ge svar på vilka det är men dom sa att det är Sony som sköter detta och vad jag vet har inte Sony kampanj på compacten utan bara den vanliga xz1.

Men har du det skriftligt att dessa hörlurar ingår måste dom nog skicka med det om dom inte kan hänvisa till köpvillkoren om det står något där

Permalänk
Inaktiv

Dom har skrivit ut nu att det är h.ear on 2 Mini Wireless.