Förbokningskampanj på xperia xz1 compact?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Nov 2007

Förbokningskampanj på xperia xz1 compact?

Jag har försökt googla men jag hittar inte riktigt vad jag söker.
Blev väldigt imponerad av Xz1 compact som visades på IFA i veckan. Ska slå till och köpa mig en blå variant hade jag tänkt. Normalt sett brukar det vara förbokningskampanjer där man får ett headset eller liknande. Så frågan är, har någon stött på ett erbjudande som verkar vettigt?
I england har jag hört att man får sonys nya WHH900N på köpet. Ser någon något liknande i Sverige så hojta till.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Nov 2007

Svarar på min egen fråga.
Imorgon den 14 öppnar förbokningen på både Xz1 och Xz1 Compact. Exakt vad som följer med i kampanjen återstår att se imorgon. Kanske är olika för olika butiker?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2008

vad jag kan se så är det WHH800BK/ som man får med, finns bland annat på elgiganten nu https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

väntar lite och ser om några fler ställen har samma erbjudande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Verdurakh:

vad jag kan se så är det WHH800BK/ som man får med, finns bland annat på elgiganten nu https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

väntar lite och ser om några fler ställen har samma erbjudande.

Det där är ju kasst. Hörlurarna har inte ens aktiv brusredusering. Sen verkar det bara vara kampanj på Xz1. Men jag vill inte ha en så stor telefon utan jag siktar på att köpa compacten. Och än så länge har jag bara sett två, som har kampanj på compacten. Man får 1500 presentkort på elgiganten eller en ospecifierad högtalare värd 1500kr på cyperphoto. Händer det inget mer så blir det elgiganten som får mina pengar.

Men jag vill ju att det ska vara såhär, https://campaigns.sonymobile.com/wow/

Får gå runt och höra med lokala mobilbutiker och se vad dom erbjuder. Kan vara så att de inte har fått upp något på hemsidan än. Varken telia, tele2, Telenor eller tre har ens mobilen upplagda i sortimentet.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av napahlm:

Det där är ju kasst. Hörlurarna har inte ens aktiv brusredusering. Sen verkar det bara vara kampanj på Xz1. Men jag vill inte ha en så stor telefon utan jag siktar på att köpa compacten. Och än så länge har jag bara sett två, som har kampanj på compacten. Man får 1500 presentkort på elgiganten eller en ospecifierad högtalare värd 1500kr på cyperphoto. Händer det inget mer så blir det elgiganten som får mina pengar.

Men jag vill ju att det ska vara såhär, https://campaigns.sonymobile.com/wow/

Får gå runt och höra med lokala monilbutiker och se vad dom erbjuder. Kan vara så att de inte har fått upp något på hemsidan än. Varken telia, tele2, Telenor eller tre har ens mobilen upplagda i sortimentet.

Skickades från m.sweclockers.com

Oj, ja det var en riktig skillnad, undra om det inte går att beställa därifrån då?

Men riktig skit vi får i jämförelse, har mailat cdon och frågat också får se vad dem säger...

ser att den finns på 3 nu med samma hörlurar som elgiganten så verkar vara Sony som satt villkoren...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Nov 2007

@Verdurakh: Mailade CDON förra veckan och det enda de kunde säga då var att "håll utkik på hemsidan" och "men jag kan inte lova något".
Skriv gärna vad du får för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2005

Kanske en dum fråga, men du kan inte bara beställa från något annat land då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Nov 2007

@PuMaH: Ett skäl. Garanti.
Vill inte ha något garantistrul om någon skulle hända. Man vet ju inte vad som kan hända med en helt ny telefon. Som när z5 compact lanserades pratades det mycket om värmeutvecklingen från processorn som också blev ett problem. Nu har det i och för sig inte varit några rykten om några brister på dessa telefoner eller komponenter.
Kan tyckas dumt att offra garantin på en telefon för 5500kr för att få ett par hörlurar värda 2500-3000kr. Dessutom har man ingen garanti på hörlurarna heller.

Ett annat "erbjudande"
Hos Halebop får man Urbanears Plattan på köpet värde 999kr enligt halebop. Kostar dock 444kr på elgiganten.
Dåligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Nov 2007

Sammanfattning vad jag fått reda på så här långt.

Webhallen: Något liknande England och Nederländerna (headset) kommer ingå, hemsidan uppdateras under dagen.

Proshop: Ingen kampanj.

Dustin: Vet inte i nuläget.

Cyberphoto: Harman Kardon Onyx Studio Mini ingår till ett värde av 1490 (billigast på prisjakt 899).

Power: Ingen kampanj på Compact, utan bara stora XZ1.

Elgiganten: 1500kr i e-presentkort.

Har inte fått något svar från övriga återförsäljare ännu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2008

komplett verkar fixa samma som elgiganten men troligen bara på en stora

https://www.komplett.se/kampanj/42157/mobil/mobiltelefon/mobi...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Nov 2007

Två nya svar:

Netonnet: Endast telefonen, ingen kampanj.

Tele2: Inte ens säkert att de kommer ta in mobilen i sortimentet!? Synd för där hade jag kunnat tänka mig köpa ifrån. De brukar ha bra kampanjer och priser.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2008

Cdon:Vi har tyvärr ingen information för närvarande om vad som kommer att medfölja. Vi rekommenderar att du håller koll på hemsidan med jämna mellanrum för eventuella uppdateringar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Nov 2007

Inet säger: Verkar inte vara någon kampanj i Sverige på XZ1 Compact. Inet har i varje fall inte fått ta del av någon specialdeal från Sony.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2008

hittade på Sonys sida alla återförsäljare som har förbokningserbjudande.
https://www.sonymobile.com/se/promotions/pre-order/

verkar ju dock inte som att det finns något för compact så elgigantens erbjudande är bäst,