Död pixel efter att ångerrätten gått ut, någon ide att försöka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Så du tycker jag får skylla mig själv lite att jag lagt 6000kr på en skärm med en död pixel mitt i skärmen och sen efter att Acer sagt att dom ska reparera den få tillbaka den repad och trasig utan åtgärd? Hade jag bara lagt 10.000kr istället så hade detta aldrig hänt, att jag inte tänkte på det innan........

Vet inte hur mycket du tycker att man ska behöva betala för en skärm för att man ska vara berättigad till garanti och en support som inte ljuger.

Grejen är ju den att du är berättigad garanti för fel, men 1 pixel räknas inte som ett garantifel på dessa skärmar tyvärr.
Enda lösningen på detta är att köpa skärmar med 100% pixelgaranti. De brukar dock vara grymt mycket dyrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Grejen är ju den att du är berättigad garanti för fel, men 1 pixel räknas inte som ett garantifel på dessa skärmar tyvärr.
Enda lösningen på detta är att köpa skärmar med 100% pixelgaranti. De brukar dock vara grymt mycket dyrare.

Fast svaret jag fick av Acer var ju att det berodde på vart den döda pixeln satt och efter att jag skickat bilder så sa dom att det skulle bli reparation av skärmen. Sen tog reparationsverkstaden i tyskland ett helt annat beslut och lyckades dessutom förstöra skärmen kosmetiskt.

Tror jag frågade 4ggr om den verkligen kommer repareras eller om den kan komma tillbaka utan att dom gjort något och fick svaret att den skulle repareras.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Så tröttsamt att folk ska verka bombsäkra när de killgissar vilt, det hjälper inte TS ett dugg att ni tror att han får rätt via lagen, tvärt om skapar det bara mer besvikelser.

Kan vi använda lite fler "jag tror" eller "jag skulle gissa att" istället för "KÖR UPP LAGBOKEN I ANSIKTET PÅ DOM SÅ KOMMER DU VINNA". Det hjälper alla.

Till TS, jag lider med dig, jag hade drivit ärendet gällande reporna och de skadorna mot tillverkaren.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

@Jaxione Posta det här på forumen delen för Acer här på forumet. Berätta för dem vad som hänt och be om hjälp! Detta hjälpte för mig

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

@Jaxione Posta det här på forumen delen för Acer här på forumet. Berätta för dem vad som hänt och be om hjälp! Detta hjälpte för mig

Hittar inte någon Acer del, tänkte du på Asus?

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Hittar inte någon Acer del, tänkte du på Asus?

Ah sorry, det finns en representant från Acer här på forumet. Kanske kan du kontakta dem direkt?

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Ah sorry, det finns en representant från Acer här på forumet. Kanske kan du kontakta dem direkt?

Hittar ingen sådan heller

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar