Köpråd: Systemkamera som kan filma i hög kvalité/fps samt ta bra kort i alla ljuslägen

Permalänk
Medlem

Köpråd: Systemkamera som kan filma i hög kvalité/fps samt ta bra kort i alla ljuslägen

Hej! jag är ute efter en systemkamera som man kan filma i hög kvalité och fps, samt ta bra kort i alla ljus lägen. och som man kan koppla in en mikrofon till (3.5mm)

tack på förhand

Permalänk
Hedersmedlem

@supmah02 *Utbruten tråd*

On topic: Budget? Har du några objektiv eller annat tillbehör?
Välkommen till Sweclockers btw

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@Kent: min budget är max 5k och inget annat tillbehör

Permalänk
Medlem

Har du ens en koll på hur det här med fotografering funkar?

Bara för att du har en systemkamera så betyder det inte att du automagiskt får bra bilder.

Objektiv som är ljusstarka kostar i regel mer än 5000kr beroende på flera faktorer..

Kolla på nån av cannos systemkameror i den prisklassen, dock är kitobjektiven 18-55 f3.5/5.6 som kommer med inte vidare ljusstarka men kommer vara bättre än tex en mobil eller gopro.

Finns varianter av kameror, men filma i nått mer än 60FPS brukar inte vara nått dessa kameror klarar av (i 1080p).

Permalänk
Medlem
Skrivet av supmah02:

Jag vill ha en superkamera som klarar allt

Skrivet av supmah02:

Jag vill betala för en instegskamera, eller kanske lite mindre

Pick one.

Skämt åsido låter inte som en systemkamera som något för dig. I prisklassen får du mycket mer bang for your buck med en kompetent kompaktkamera (fast även där är 5000 i sammanhanget lite knapert med din kravlista).
Man brukar annars säga att begagnade systemare är bra men äldre systemare är i regel dåliga på film..

Tredubbla budgeten eller sänk dina krav, är mina förslag.