Call Of Duty 4 Modern Warfare Remaster dåligt optimerad för PC?

Permalänk

Call Of Duty 4 Modern Warfare Remaster dåligt optimerad för PC?

Call Of Duty 4 Modern Warfare Remaster dåligt optimerad för PC? Är det bara jag som upplever att spelet är dåligt optimerat med lagg och att man droppar i fps? Det var bra optimerat ett tag men sen kom en uppdatering till spelet och det blev laggit igen.

Upplever inget lagg i Infinite Warfare när jag spelar med hög grafik men på Call Of Duty 4 Modern Warfare Remastern spelar det ingen roll knappt vilka inställningar jag har det laggar ändå.

Tycker det är synd att Activision inte lägger ner tid på att göra ett färdigt spel som fungerar.

Köpte dessutom Special versionen enbart för Remastern och så funkar det knappt känns det som. Har bara spelat 75 timmar sen spelet släpptes förra året och det säger väl en del om hur tråkigt spelet är på grund av lagg. En vän har ett 1070 och även han får lagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskGaming:

Call Of Duty 4 Modern Warfare Remaster dåligt optimerad för PC? Är det bara jag som upplever att spelet är dåligt optimerat med lagg och att man droppar i fps? Det var bra optimerat ett tag men sen kom en uppdatering till spelet och det blev laggit igen.

Upplever inget lagg i Infinite Warfare när jag spelar med hög grafik men på Call Of Duty 4 Modern Warfare Remastern spelar det ingen roll knappt vilka inställningar jag har det laggar ändå.

Tycker det är synd att Activision inte lägger ner tid på att göra ett färdigt spel som fungerar.

Köpte dessutom Special versionen enbart för Remastern och så funkar det knappt känns det som. Har bara spelat 75 timmar sen spelet släpptes förra året och det säger väl en del om hur tråkigt spelet är på grund av lagg. En vän har ett 1070 och även han får lagg.

Har för det mesta haft problem oavsett grafikinställningar, oavsett upplösning. Det är tyvärr inget ovanligt. Spelet verkar vara dåligt optimerat, ja. Detta gör mig skeptisk inför nästa Call Of Duty.

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk

@CarlosBananos: Då är jag inte ensam om detta med andra ord. Tyvärr tycker jag det förstör spelupplevelsen när man släpper halvfärdiga spel och inte åtgärdar det. Activision har väl fullt upp med att marknadsföra nästa COD så de struntar nog i att fixa det gamla känns det som.

Permalänk
Medlem

Ja, det är väl känt att spelet är dåligt optimerat. Man kanske får bättre resultat med originalspelet i kombination med lite trevliga texturmoddar?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz