Permalänk
Medlem

Härligt! Min första dator med familjen var en Victor som jag antar hade en Intel 8088, sedan tror jag det blev en 80486 som farsan köpte, med en turboknapp.

Fantastiska bilder Joyride, härliga minnen. Vad gjorde Turbo button egentligen?

Visa signatur

Utvecklare inom Full Stack .NET, ASP.NET, Java, SQL, MySQL, XNA, jQuery, Javascript

Main PC: AMD Ryzen 5 7600X, MSI MAG CORELIQUID 420, Kingston FURY Beast DDR5 5600MHz 32GB, ASUS Prime B650M-A Wifi, MSI RX 6650XT, Crucial 480GB SSD, WD Blue 1TB, WD Green 500GB, Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joyride:

Tack ja PIII är väl retro nu iaf

Har en boxad P3-850Mhz i obruten förpackning.

Permalänk
Medlem

@dblade: Sweet sweet Mary!

Permalänk
Medlem

Sitter bara och myser just nu, tack för en trevlig start på morgonen. Minns ni LAN över Parallelkabel Inte det lättaste att få i gång på i C&C

Permalänk

Var det inte Intel 8086?

@Algoroth: Var det inte Intel 8086?

Permalänk
Medlem
Skrivet av subonez:

Sitter bara och myser just nu, tack för en trevlig start på morgonen. Minns ni LAN över Parallelkabel Inte det lättaste att få i gång på i C&C

Har för mig man fick strula ganska mycket med en TP-kabel också. Spelet använde väl det föråldrade IPX-protokollet? Värt att nämna är att jag haft problem när man LAN:at även med senare C&C versioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Har för mig man fick strula ganska mycket med en TP-kabel också. Spelet använde väl det föråldrade IPX-protokollet? Värt att nämna är att jag haft problem när man LAN:at även med senare C&C versioner.

Haha, det är sant, minns till och med någon av Red Alert utgåvorna samt Generals va ett riktigt spök att få till. Men vad man uppskattade spelen på den tiden. Satt till och med och redigerade autoexe.bat för att få mer resurser på pappas bärbara Thinkpad. Kul tills måndagen kom och han inte kunde docka den på jobbet

Permalänk
Medlem

"It doesn't get any better than this!"

Och RoTT och DOOM! Nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av deveraux:

"It doesn't get any better than this!"

Och RoTT och DOOM! Nice!

Hehehe ja Rott var en härlig avstickare/uppstickare

Permalänk
Medlem

Haha, vad härligt att du sparat!

Visa signatur

/Prizm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joyride:

Detta är min första dator som jag haft i 25 år. Fick den på min 11 års dag 1992.
Systemet var begagnat från 1989 och bestod av bl.a. Intel 286-12 MHz och 40 MB hårddisk.
Under 1994-1995 så uppgraderades den till en 486SX-25 och strax därefter till 486DX2-66.
Det blev många upplevelser med denna dator. Från Wolfenstein och motorsågsmassaker i DOOM till svindlande grafik i Descent

https://youtu.be/aYujiFYYcV8

Specifikation:
CPU: Intel 486DX2-66
HDD: 850MB Quantum
Monitor: Impdata 15"
CD-ROM: Double Speed
Ljudkort: Soundblaster AWE32
RAM: 32MB EDO
Operativsystem: DOS 6.22
och såklart Norton Commander för filhantering

Detta system blev ersatt 1997 av en P166 MMX med Voodoo 1.

Några av spelen som är installerade:
Duke Nukem 3D
Doom
Doom II
Warcraft
Rise of the Triad
Quarintine
SimCity 2000

Besök galleriet här

Har datorn verkligen EDO-ram? jag har aldrig stött på en Sockel 3 maskin med EDO-stöd

Visa signatur

HP Elitebook 2570p Windows XP
HP Elitebook 2560p Windows vista
HP Elitebook 820 G3 Windows 7 - I5 Skylake

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussler:

Har datorn verkligen EDO-ram? jag har aldrig stött på en Sockel 3 maskin med EDO-stöd

EDO-ram kan funka även om inte chipset stöder det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.