Söker MMORPG-FPS spel

Permalänk
Medlem

Söker MMORPG-FPS spel

Hallojsan där ute i världen!

Det är nu så jag letar lite efter MMORPG-FPS spel, men har lite svårt att hitta. Kanske jag som är dålig på söka, vem vet.
Letat och letat men hittar inget, får bara massa PVP spel eller helt orelevanta spel. Någon där ute som vet något? Vet att Firefall har eller ska läggas ner. Dock tyckte det var ganska förvirrande spel. Men något i den stilen letar jag efter iallafall med quester och grundläggande är det lite som jag letar efter.

Det ska vara ett MMORPG spel som är open world. Vet Warframe kommer med open world senare i år. Men just nu som det är tex, är det inte intressant.

Som sagt, finns det någon där ute som har någon aning om bra? Third person shooter funkar lika bra.

EDIT:
Glömde påpeka, det ska vara på PC.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Väldigt få MMOS marknadsförs som FPS eftersom det alltid händer mycket runt omkring men skulle vilja påstå att rätt många går att spela i first person. Typ Elder Scrolls Online funkar skapligt i first person men personligen tycker jag MMOS som medium inte fungerar/kan upplevas fullt ut i first person.

Planetside 2 kanske vore något?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Väldigt få MMOS marknadsförs som FPS eftersom det alltid händer mycket runt omkring men skulle vilja påstå att rätt många går att spela i first person. Typ Elder Scrolls Online funkar skapligt i first person men personligen tycker jag MMOS som medium inte fungerar/kan upplevas fullt ut i first person.

Planetside 2 kanske vore något?

Skickades från m.sweclockers.com

Dock, glömde nog påpeka med FPS menade jag med first person shooter eller third person shooter funkar med. Enda jag kan komma på är Firefall, men tyckte det inte var så bra. Dock är väl nerlagt nu.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Dock, glömde nog påpeka med FPS menade jag med first person shooter eller third person shooter funkar med. Enda jag kan komma på är Firefall, men tyckte det inte var så bra. Dock är väl nerlagt nu.

Som sagt det är ett svårt koncept att göra MMO spel av. Tror du kommer hitta mycket bättre spel om du kollar lobbybaserade spel. T.ex. Quake serien, Unreal Tournament, Battlefield etc. Spel som Warhammer Vermintide och Warhammer 40k Eternal Crusaders har ju en del RPG element och progression.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Destiny ett och två är väl det du söker misdtänker ja. Far cry serien kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Som sagt det är ett svårt koncept att göra MMO spel av. Tror du kommer hitta mycket bättre spel om du kollar lobbybaserade spel. T.ex. Quake serien, Unreal Tournament, Battlefield etc. Spel som Warhammer Vermintide och Warhammer 40k Eternal Crusaders har ju en del RPG element och progression.

Skickades från m.sweclockers.com

Är väl så, synd bara jag är trött på PVP spel.
Får väl vänta lite på Warframe och se hur det är i open world. The Division är ett bra spel men otroligt tråkigt själv, och vill inte matchmake'a varje gång jag vill köra PVE.

Skrivet av trebrecks:

Destiny ett och två är väl det du söker misdtänker ja. Far cry serien kanske?

Dock, jag är ute efter MMORPG i den kategorin. Vill alltså se andra spelare i spelet. Sen är ju Destiny inget MMO, eftersom missionen är du ensam om du inte kör matchmaking eller spelar med vänner. Vill alltså tex. som WoW, ESO, GW2 fast med FPS/TPS.
Firefall var bra på den punkten, men väldigt förvirrande hur sakerna var stort sett. Dock nerlagt nu.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

APB Reloaded kanske om det finns spelare kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Planetside 2 som någon nämnde förut. Defiance om Trion inte lagt ner det.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

APB Reloaded kanske om det finns spelare kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Vet två polare som har spelat det, de säger inte det är så roligt. Men ska väl små titta på det.

Skrivet av Ykalon:

Planetside 2 som någon nämnde förut. Defiance om Trion inte lagt ner det.

Defiance har jag faktiskt spelat lite när de kom, fastnade aldrig för det så mycket. Men får väl ge de en chans igen. Dock Planetside 2 är ju PVP spel, så det försvinner fort ur min lista.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Destiny 2 är ju de enda mmofps som finns och är bra.

Planetside 2 är inte så mycket av ett MMO men kan vara värt o testa då det är gratis!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Destiny 2 är ju de enda mmofps som finns och är bra.

Planetside 2 är inte så mycket av ett MMO men kan vara värt o testa då det är gratis!

Har spelat Planetside 2, men är ingen stor älskare av PVP. Men synd Destiny 2 inte är ett MMO, och missions är instancade.
Men visst är sugen på det lite. Dock är väl runt 6 veckor kvar tills dess.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Har spelat Planetside 2, men är ingen stor älskare av PVP. Men synd Destiny 2 inte är ett MMO, och missions är instancade.
Men visst är sugen på det lite. Dock är väl runt 6 veckor kvar tills dess.

Jaa ett WoW liknande FPS spel hade ju varit drömmen men det finns inte, Destiny 2 är helt klart det närmsta du kan hitta just nu.

Har ju raids, gear progression och pvp.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Närmaste jag kan tänka mig är TERA. Det är som WoW fast man behöver sikta. Om du kör Archer så kommer du få lite third person ARPG med vissa FPS element. Det är dessutom F2P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Jaa ett WoW liknande FPS spel hade ju varit drömmen men det finns inte, Destiny 2 är helt klart det närmsta du kan hitta just nu.

Har ju raids, gear progression och pvp.

Jo, Destiny 2 verkar vara det bästa man kan komma till. Speciellt på PC nu iallafall.

Skrivet av Fey:

Närmaste jag kan tänka mig är TERA. Det är som WoW fast man behöver sikta. Om du kör Archer så kommer du få lite third person ARPG med vissa FPS element. Det är dessutom F2P.

Nah, för långt ifrån shooter spel för mig. Men tack för tipset.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk

Destiny 2, även fast det INTE är ett MMo eller Open World så är det nog så nära du kan komma

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nah, såg inte så jätte intressant ut. Men tack för tipset ändå!

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

LOTRO - gammalt men funkar fortfarande och om man gillar Tolkien är det en bonus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengti:

LOTRO - gammalt men funkar fortfarande och om man gillar Tolkien är det en bonus.

Tyvärr, är inte ute efter såna spel. Bara FPS/TPS.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Spelade The Secret world för ett par år sedan.
Kommer inte ihåg allt för mycket om det men det jag kom ihåg var i alla fall att det var inslag av mystik och gun osv. Vet dock inte om det var ett FPS

Permalänk
Medlem

Finns i princip inga såna spel ute vad jag vet.

Project Genom kanske kan vara något att hålla koll på dock.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoManski:

Spelade The Secret world för ett par år sedan.
Kommer inte ihåg allt för mycket om det men det jag kom ihåg var i alla fall att det var inslag av mystik och gun osv. Vet dock inte om det var ett FPS

Ah, jo minns jag spelade det lite när de gjorde om till B2P tror jag det var. Men fastnade aldrig för det, dock inte riktigt vad jag hade tänkt. Men tack för tipset ändå.

Skrivet av drwlz:

Finns i princip inga såna spel ute vad jag vet.

Project Genom kanske kan vara något att hålla koll på dock.

Nä, det är ju lite det som är tråkiga. Vet Firefall funkade ju bra så med deras open world. Var bara lite förvirrande vad olika vendor gjorde stort sett.

Project Genom, det ska jag kolla in. Tack för tipset!

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk

@Goteborgan: Black Desert Online kanske? Är ju förvisso inte FPS men det är action combat och open world!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gchoppare:

@Goteborgan: Black Desert Online kanske? Är ju förvisso inte FPS men det är action combat och open world!

Nah, är inte intresserad av sån typ av MMO. Tänk mer Wildlands fast i större skala som MMO.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Synd att det aldrig kom någon ny variant likt hellgate london, hade kunnat varit något det.

Ethernal crusade har för dåligt betyg, world of tanks och dylikt är inte mmo men, kan ev. vara intressant.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Spel som TERA, Blade & Soul och Wildstar var alltså inget för dig?
Du är ute efter ett faktiskt "shooter" mmo?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Spel som TERA, Blade & Soul och Wildstar var alltså inget för dig?
Du är ute efter ett faktiskt "shooter" mmo?

Ja, exakt. Som jag har nämnt i tråden innan så fanns det ett. Dock nerlagt nu.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Neocron är en klassiker som dock är fult som stryk. Få spel har dock haft sån spelglädje för mig, trots buggigt deluxe i beta och release.

Nu är det dock drivet av communityn och således gratis att spela

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Neocron är en klassiker som dock är fult som stryk. Få spel har dock haft sån spelglädje för mig, trots buggigt deluxe i beta och release.

Nu är det dock drivet av communityn och således gratis att spela

Jo, snyggt var det inte. Men ska kolla in det iallafall.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC