Disneys strömningstjänst tar Star Wars och Marvel från Netflix

Trädvy Permalänk
Cylon
Registrerad
Dec 1999

Disneys strömningstjänst tar Star Wars och Marvel från Netflix

När Disney i augusti avslöjade att de arbetar på en strömningstjänst klargjordes det att delar av företagets material försvinner från Netflix. Nu ska också Star Wars och Marvel avlägsnas.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2007

Bojkott.

[Chassi] Fractal Define XL svart [MB] Gigabyte GA-Z97X-UD5H Black Edition [CPU] Intel Core i7 4790K @4.4GHz [Kylare] Noctua NH-D15 [RAM] Corsair 16GB 1866MHz VENGEANCE LP [GFX] GeForce GTX 690 [PSU] Corsair RM 850W 80+ Gold [HDD] OCZ Vertex 460 240GB + Corsair Force Series GT 120GB [Ljudkort] Soundblaster Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
$HOME
Registrerad
Jun 2006

Det är så man går från betalande kunder till piratkopierande kunder.

Skickades från m.sweclockers.com

s/piratkopierade/piratkopierande

Gentoo Linux | Screenshots | dotfiles

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2004

Filmbolagen gräver verkligen ner sig i ett hål genom att hålla på så här, ska det finnas en särskild streamingtjänst per bolag om några år så blir det ju väldigt intressant att se vart pengarna hamnar. Att betala 1000kr eller mer i månaden för samtliga tjänster lär inte vara intressant för gemene man.

Samarbete och konsolidering är ledord man borde lära sig i den här branschen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

Det är precis så här man går från betalande kund till piratkopierande kund. Warner bros, HBO, Netflix, Disney, det blir ju över 1200kr i månaden?!?! har man tv är det liksom ca 500kr. INTE OK!

new main rig---i7 6700k,CM Hyper 212evo@67c load,MSI OCv2 GTX1060 6gb H110-I pro mitx, 2x8gb 2133mhz, 250gb 850 Evo + 500gb apple hdd, FD integra 550w 80+, Fractal Design Nano-S mITX
Main Rig--- 2700k,Scythe Samurai ZZ @ 52c load ASUS GTX970 Black OC edition @ 52c load GA-B75-D3H, 2x4gb xms3 1333mhz, 128gb SSD + 4x500gb lagring, OCZ Modxstream Pro 600watt, In-win Dragon Slayer chassi LaptopLenovo 700, i5 6300hq, 12gb 2133mhz, gtx950m, 128gb m2 + 750gb FullHD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SR388
Registrerad
Mar 2010

De vill uppenbarligen inte ha mina pengar. Skönt att de gör valet så enkelt för mig.

4670K | 980 Ti | 16GiB
PS4 | Wii U
Galaxy S8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2017

Och här trodde man att streamtjänsterna skulle lärt sig något av Steam. Alltså att samlande av program på ett ställe gör att man lockar till sig kunder att använda sin produkt.

Men nej då.. Här ska det pinkas revir och sparas pengar. Inte för att jag äger ett Netflixkonto eller ens kommer att överväga Disneys (föredrar fysiska exemplar) så för mig kvittar det men för de som verkligen vill ha dessa tjänster så är det en spark i skrevet.

NZXT H440 | Intel i7 7700K @ 5 GHz | Asus strix Z270H | 16GB Corsair DDR4 3200 mhz | Asus strix GTX 980 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD | Corsair HX750 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Xinpei:

Och här trodde man att streamtjänsterna skulle lärt sig något av Steam. Alltså att samlande av program på ett ställe gör att man lockar till sig kunder att använda sin produkt.

Men nej då.. Här ska det pinkas revir och sparas pengar. Inte för att jag äger ett Netflixkonto eller ens kommer att överväga Disneys (föredrar fysiska exemplar) så för mig kvittar det men för de som verkligen vill ha dessa tjänster så är det en spark i skrevet.

Fast Steam höll inte heller... för ett antal år sedan bröt EA med Steam och har nu en egen platform i form av Origin.

ASUS Z97-PRO(WI-FI AC) || Intel Core i7-4790K|| G.Skill Ares 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz (2x8GB) || Palit GeForce GTX 970 4GB || Crucial M4 256 GB || EVGA PowerSupply SuperNOVA 750 G2 750W ||Fractal Design Define R4||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2017
Skrivet av Gabe:

Fast Steam höll inte heller... för ett antal år sedan bröt EA med Steam och har nu en egen platform i form av Origin.

Korrekt. Men steam ökar medan Origin mest står still. Det finns även Uplay som tjänst men utbudet dessa har är väldigt skrala i jämförelse med Steam och samtidigt så kan man fortfarande ha vissa EA tjänster på Steam.

NZXT H440 | Intel i7 7700K @ 5 GHz | Asus strix Z270H | 16GB Corsair DDR4 3200 mhz | Asus strix GTX 980 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD | Corsair HX750 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av Cinder:

Filmbolagen gräver verkligen ner sig i ett hål genom att hålla på så här, ska det finnas en särskild streamingtjänst per bolag om några år så blir det ju väldigt intressant att se vart pengarna hamnar. Att betala 1000kr eller mer i månaden för samtliga tjänster lär inte vara intressant för gemene man.

Samarbete och konsolidering är ledord man borde lära sig i den här branschen.

Dom vill inte dela på kakan.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009

Kommer serier så som "Daredevil" och så försvinna från netflix eller bara att framtida säsonger inte släpps längre? Läser artikeln när jag kommer hem ville bara veta just detta :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Nov 2016

Att Netflix först höjer priset och nu detta....

Win10 PRO | Intel I5 6600K | MSI Krait Gaming 3x | Asus Strix 1070 | Deepcool Captain 120 White | Corsair Vengeance 16gb LED | EVGA G2 650W | Fractal Design Define C Window | 120gb Kingston SSD | 500gb Crucial MX200 M.2 | 2TB Firecuda SSHD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Jag antar att både Disney och Netflix inte är grymt sugna på att tjäna mindre pengar och få se sitt material piratströmmat/kopierat i större utsträckning än tidigare. För det är det som detta kommer resultera i. Clowner till direktörer är vad det är!

http://ozzed.net
Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök :)
Jag finns också på Spotify, Jamendo,och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

Allt går ju bara full cirkel. Det känns som att dessa bolag kämpar hårt för att hålla piratkopiering vid liv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Maj 2011

Spelar ju mer eller mindre bara piratsajter i händerna.

Har Netflix och Cmore just nu...kikar det ibland men oftast så får den riktiga blurayspelaren gå istället, kvalitén är ju klart bättre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SR388
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Kablash:

Allt går ju bara full cirkel. Det känns som att dessa bolag kämpar hårt för att hålla piratkopiering vid liv.

Hur ska de annars kunna få in extrapengar via stämningar?

4670K | 980 Ti | 16GiB
PS4 | Wii U
Galaxy S8

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2017

Dagen de erbjuder fullskärm på filmerna på min 21:9 TV..tills dess kommer jag inte betala ett rött öre för filmerna, förutom mina biobesök då.

46% av TV'n är ju svart pga dessa satans black bars...Vad ska man ha en stor skärm till när filmindustrin klipper bort nästan 50% av bilden..

Delid i5 4690k@4,9GHZ NH-D15|GTX970|Asus Z97-A|
SSD 512GB|24GB RAM@2,4GHZ|H440|CM750WGuld|Win10.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av Hagge:

Kommer serier så som "Daredevil" och så försvinna från netflix eller bara att framtida säsonger inte släpps längre? Läser artikeln när jag kommer hem ville bara veta just detta :/

De serier som finns tillgängliga idag kommer att försvinna från Netflix.

Intel i7 6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | Palit Geforce GTX 1080 GameRock | 16GB DDR4 | Fractal Design Define R5 | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010

Herren sade öppna era plånböcker och folket gjorde detta.

Jag tror detta ovanför händer och folket får det vi vill ha, liksom hur svårt är det att bojkotta Disneys dyra filmer efter detta?
Att klaga på Netflex så har de gjort det de har kunnat, de har dock inte så mycket att säga til om när det gäller andras beslut.

Det finns annars hur många gamla grymma serier och filmer som typ aldrig sänds längre, A-team, V-series, Airwolf etc. Filmer så går listan göra hur lång som helst, jag tror inte dessa drar in så mycket pengar idag. Hur vore det då att inte göra en klassisk streamingtjänst? För nu känns det som att det finns en så massa serier/filmer som enbart ligger och ruttnar till ingen anledning.

Samma sak gäller även nyare serier som stargate, The pratice etc. Knappast mycket pengar som de drar in från sverige nu.

i7 7700 & Ryzen 1800X. Båda har 64GB ram, 500 GB 960 Evo m.2. Grafikkort är något jag hittade i en container..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av VadSaDu:

Dagen de erbjuder fullskärm på filmerna på min 21:9 TV..tills dess kommer jag inte betala ett rött öre film filmerna, förutom mina biobesök då.

46% av TV'n är ju svart pga dessa satans black bars...Vad ska man ha en stor skärm till när filmindustrin klipper bort nästan 50% av bilden..

Finns fortfarande nya filmer som spelas in i 1.85:1, antar att 21:9 är 2.39:1.
Min filosofi är att man ska titta på saker som dom är inspelade, hellre svarta kanter än att sträcka bilden eller zooma in.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2017
Skrivet av Alpha77:

Finns fortfarande nya filmer som spelas in i 1.85:1, antar att 21:9 är 2.39:1.
Min filosofi är att man ska titta på saker som dom är inspelade, hellre svarta kanter än att sträcka bilden eller zooma in.

Bilden blir ju förstörd om man zoomar in, och det fattas fortfarande 50% av bilden, bara det man lurar sig själv Som att hälla över halva flaskan i ett mindre glas och tro man har fått mer läsk pga det lilla glaset är fullt..

Finns få filmer som är inspelade i 21:9 format, men oftast är det B-filmer som inte går på bio..

Som jag har sökt som en idiot efter filmtrilogin The Hobbit i fullHD 1920*1080 inte 1920*800 som alla filmer är i...vet dock inte hur det blir om man 4K film på en 1080P skärm..

Delid i5 4690k@4,9GHZ NH-D15|GTX970|Asus Z97-A|
SSD 512GB|24GB RAM@2,4GHZ|H440|CM750WGuld|Win10.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2004

Har inte råd med 100 olika siter. Hoppas inte alla lämnar Netflix för eget för poängen är ju att det är prisvärt med en site med massor att se. Kan inte lägga ut 1k bara för massa olika siter.

Dreamcast is forever. Shenmue lives!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Gabe:

Inte riktigt samma sak. Du köper ju spelet för samma fasta belopp fast någon annanstans. Du behöver inte betala dubbelt upp i prenumeration.

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Gender Bender:

De serier som finns tillgängliga idag kommer att försvinna från Netflix.

Det är bara filmerna, inte serierna det gäller vad jag läst iaf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lindome
Registrerad
Aug 2005

Amazon & HBO räcker för mig just nu. Släppte Netflix när dom höjde priset, och Amazon kostar 30kr dom sex första månaderna, sedan 60kr. Lär se en prishöjning där också tillslut, men fram tills dess så

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av VadSaDu:

Dagen de erbjuder fullskärm på filmerna på min 21:9 TV..tills dess kommer jag inte betala ett rött öre film filmerna, förutom mina biobesök då.

Detta får mig att tänka tillbaka när WideScreenen kom och vilka diskussioner det var. Det fanns flera som vägrade Widescreen av så många anledningar och den stora skaran som köpte Widescreen tog och bara sträckte ut filmerna, för nästan allt material var i 4:3. Speciellt det som marksändes som nästan alla såg på.

Och nu kommer ett nytt format.. Fast det är väl i närheten av bioversionen?

Jag säger bara intressant, undra hur dessa 4:3 förespråkarna kommer att reagera? Jag tror övergången kommer gå betydligt mer långsam än Widescreen övergången.

i7 7700 & Ryzen 1800X. Båda har 64GB ram, 500 GB 960 Evo m.2. Grafikkort är något jag hittade i en container..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Jul 2009

Det är därför man aldrig betalar till dom där blodsugande företagen...skådespelarna blir snuskigt rika på allmänhetens bekostnad...

Phenom II x4 955 c2 @3,5Ghz @1,4v @2,7Ghz NB och HT || 8GB 10-9-8-25-35 @1808Mhz @1,8v || HD 6950 2GB DCII @924Mhz core @5748Mhz Vram@1,218v || 1TB HDD + 120GB SSD || Corsair HX750 || HAF 922 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2005

Vad förvantar ni er? Att producera TV kostar mycket mer än att producera musik. Sen för mängder av artister så handlar ju numera streaming, och tidigare digital och cd-försäljning, mer om att få lyssnare till att gå på konserter.

Sen vill man ha filmer direkt i legala strömningstjänster, samtidigt som de går på bio. Det är när filmer visas på bio som filmbolagen tjänar pengar, utan det så hade vi inte haft så påkostade filmer som det görs idag.

Så nej, ni kommer inte få Spotify för filmer och tv-serier. Inte till ett pris som tillräckligt många är villiga att betala för att det skall fungera, det kostar helt enkelt för mycket att producera TV och film.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Gabe:

Det höll ett tag innan allt gick åt skogen. Nu är det en eländig klient för varje utgivare. Blizzard, Steam, Origin, Uplay, Paradox som skulle göra något... Urk.

Skickades från m.sweclockers.com

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2015

Sluta ffs hur många tjänster ska vi betala för 300?