Surface pro m3 (2017) + flera kampanjer/erbjudanden

Permalänk

Surface pro m3 (2017) + flera kampanjer/erbjudanden

Hejsan, Sweclockers medlemmar!
Jag vänder mig nu till er för att få lite hjälp med ett eventuellt köp av en Surface pro m3 (2017).

Jag har för tillfället en Lenovo Yoga 2 Pro som börjat att ge upp, och har därför börjat söka efter andra laptops att eventuellt ersätta denna med. Då jag även studerar så passade jag på att kolla vad det finns för olika studenterbjudanden och såg då att Microsoft har ett erbjudande för studenter på sin Surfacefamilj, där m3:an går från 9500 till drygt 8500 kr. Det som eventuellt gör detta riktigt intressant är, i min mening, att även Intel kör på en cashback nu där man får 1000 kr tillbaka för köp av 2-1-laptops för minst 3989 kr, vilket skulle kunna ytterligare trycka ner priset till 7500 kr.

Alltså till mina frågor: Är det möjligt att kombinera dessa två erbjudanden (microsoft student + Intel cashback) med varandra för att få ned priset från 9500 kr till 7500 kr? Hur tolkar ni villkoren som microsoft och intel har satt upp; Omfattas studenterbjudandet av eventuella restriktioner?

Intel Cashback: kampanj och villkor. Se gärna §6 punkt 5.

Tack på förhand!

Permalänk
Permalänk

Tack för svaret! Dessvärre är det där pro 4, alltså föregående generations surface pro. Jag skall ge ett försök att kontakta Microsoft då erbjudandet går att kombinera med andra butikers rabatter, vilket rimligen ändå borde gälla deras egna butik också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

För er som ställer er samma fråga som jag gjorde kan jag nu meddela att Microsoft bekräftar att det går bra att kombinera dessa erbjudanden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Adrikkropotkin:
Även jag är på jakt en surface pro, men jag är rädd för att M3 är för klen. Är det mer prisvärt att gå ner en generation och införskaffa Microsoft Surface Pro 4 – 256 GB / Intel Core i5 (8GB RAM) för 10.489,00 kr? (Jag har räknat med studentrabatt samt cash back i priset)

Permalänk
Skrivet av Mr pewpew:

@Adrikkropotkin:
Även jag är på jakt en surface pro, men jag är rädd för att M3 är för klen. Är det mer prisvärt att gå ner en generation och införskaffa Microsoft Surface Pro 4 – 256 GB / Intel Core i5 (8GB RAM) för 10.489,00 kr? (Jag har räknat med studentrabatt samt cash back i priset)

Vad gör du med laptops? Spelar du på dem eller kör du typ Steam in home streaming på dem? Då räcker ju definitivt en m3:a. Jag var också orolig för 4gb i ram, men om man bara kör enklare saker på den så borde det ju räcka. Dessutom är den fläktlös. Men som sagt så beror det ju på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Adrikkropotkin:
Det skulle fungera som en arbets/studie-pc för min del. Inget spelande. Men Windows 10 - 64-bit är ju minimum kravet 2 gb, 1 gb för 32-bit. Då har jag max 2-3 gb kvar till allt annat, vilket får mig att tro att den skulle kännas seg vid minsta multi-tasking.

Permalänk
Skrivet av Mr pewpew:

@Adrikkropotkin:
Det skulle fungera som en arbets/studie-pc för min del. Inget spelande. Men Windows 10 - 64-bit är ju minimum kravet 2 gb, 1 gb för 32-bit. Då har jag max 2-3 gb kvar till allt annat, vilket får mig att tro att den skulle kännas seg vid minsta multi-tasking.

Jag var också lite bekymrad kring huruvida 4gb ram skulle vara tillräckligt eller inte, men vad jag kunnat utläsa så skall det inte vara något problem. Om man inte försöker att ha ett spel laddat i ramminnet samtidigt som man tittar på en buffrad Melodifestivalen och samtidigt försöker redigera en bild i Photoshop så skall det nog räcka utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Relik 📜

Jag har en Surface Pro 4 med m3, 4 GB RAM + 128 GB lagring sedan ungefär ett år. Visserligen lite långsammare (Skylake vs Kaby), men inte direkt milsvid skillnad.

Kan säga att den fungerar okej som skrivmaskin och för vardagspill, jag är därför nöjd eftersom det var syftet. Jag kan köra redigering i Lightroom, surfa, chatta och så vidare. Däremot märks det att OUMPF! saknas så snart flera grejer rullar samtidigt. Skulle inte säga att RAM är den största flaskan, däremot CPU. Den landar ofta runt eller när 100 % när nya saker öppnas, när för många tabbar rullar och så vidare (speciellt Slack är en stor bov).

Kan också skicka med att for the love of God, gå INTE med i Insider Program på den. Jag gjorde det, och jäklar i min lilla låda vad det strulat. Inte nog med att uppdateringarna tar EONER av tid, har även fåt shitloads med buggar som verkar mer eller mindre unika för just Surface. Ironiskt nog.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

@Adrikkropotkin:
Om du inte har beställt ännu så såg jag att HP har ett ganska trevligt erbjudande.
HP Spectre x2 12-c080no
12 990kr student pris, Ord. pris: 16990 kr
Osäker på om cash back funkar på denna, men eventuellt -1000kr till då.

7:e generationens Intel® Core™ i5-processor
512 GB SSD-lagring
2 USB 3.1
1 microSD
intel® Iris™ Plus Graphics 640
Högtalare: Bang & Olufsen

Tangentbord och penna medföljer

0,78 kg (platta)
1,15 kg (platta och bas)

Permalänk
Medlem

Kör i5 och 8gb, hade aldrig köpt en långsammare.

Permalänk

Nu har jag fått hem den och kan lugna er alla med att den faktiskt klarar av allt jag slängt på den än så länge. Den klarar utan problem av att ha igång en film genom Plex, YouTube och samtidigt surfa runt på nätet utan att den blir långsam. Ramminnet har inte varit någon flaskhals, och det är verkligen en fröjd att den är fläktlös. Dessutom klarade den Steam in home streaming galant. Det var precis efter mina behov och önskemål!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Adrikkropotkin: Kul att du är nöjd. Hur är första intrycket, Vilket tangenbord köpte du?

Permalänk
Skrivet av Mr pewpew:

@Adrikkropotkin: Kul att du är nöjd. Hur är första intrycket, Vilket tangenbord köpte du?

Första intrycket är att det här är en jävla stridsvagn. Många gånger har det slängts runt med att saker och ting andas kvalitet, men det här är verkligen kvalitet. Som sagt klarar den av att ha igång flera flikar i Edge samtidigt som man kollar på en film med hög bitrate på Plex, har YouTube igång och skriver i OneNote utan några problem. Såklart går det åt lite på gränssnittet, men det där måste ju ses som ett worst case scenario för den här datorns användningsområde.

Det finns bara ett problem och det är att den räcker för vad jag använde min tidigare laptop för och utklassar den, men det är en sådan jävla fröjd att använda den att jag faktiskt överväger att be om att få byta upp mig till en i5:a och 8gb ram bara för att ha marginalerna. Men sen om det är rimligt eller inte får jag klura ut över helgen. Låta saker och ting sjunka in lite. Men definitivt är den som klippt och skuren för att användas i skolsammanhang!

Förövrigt tog jag signaturskrivbordet för. Hey. Schysst färg. Och varför ha fingeravtrycksläsaren när datorn ändå redan ansiktsigenkänning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Adrikkropotkin: Har du pennan till? Jag är nyfiken på hur bra M3-modellen hanterar att rita i t.ex. Photoshop och Sketchbook.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."