Permalänk
Medlem

Asus Vivobook Max X541N fläkt hörs

Hej. Har funderingar kring min nya bärbara Asus. När jag packat upp och installera datorn så var fläkten knappt hörbar men efter att appar Asus lagt in installerats och windows uppdatering så går fläkten hela tiden. Den går inte direkt på högvarv men jag upplever den som hög. När jag kollar antikvitetshandlare så pendlar CPU från 5% upp till 100% men ligger oftast runt 70-80% och minnet ligger på ungefär 23-30. Jag ladda ner CorTemp för att se temperaturen och den låg ständigt runt 40-46 grader nästan direkt efter start. Har avinstallerat appar jag inter behöver som kom med och har bara installerat Chrome, office 365 finns installerad. Min pappa har nämligen en annan Asus på lite över året och den låter mindre en min. Har tänkt ha de på föreläsningar har ingen lust att lyssna på fläkten. Har fundera att gå tillbaka till butik och höra om den verkligen ska låta som den gör. Tänkte först höra här inne på forumet först innan jag gör det och se vad ni tycker. En studiekompis har nämligen en hp och hör inte fläkten på den så jag undrar.