Permalänk

Operatörer i stadsnät

Går de påverka själv om man vill ha in fler op i stadsnätet eller hur funkar de?

Visa signatur

//mrkjellman

Permalänk
Medlem

Menar du operatörer som erbjuder internet? Nej, det går inte. Du kan ju alltid lägga in förslag till operatören själv. Men det är ingen liten eller billig process att bli operatör på ett fibernät.

Permalänk

Ja så vi som konsumenter kan välja bland flera operatörer

Visa signatur

//mrkjellman

Permalänk
Medlem

@Mr_Kjellman: Du kan bara välja mellan de operatörer som själva väljer att agera i det stadsnät du har, så det är ju upp till varje enskild operatör att välja om denna ska finnas i de stadsnät som finns.

Vilket stadsnät är det du har tillgång till? Surfa in på deras hemsida så kan du ju se vilka operatörer som är tillgänliga!

Permalänk

@gonace det förstår jag med men man skulle vilja ha fler o välja på lite mer priskrig så att säga

Visa signatur

//mrkjellman

Permalänk
Medlem

@Mr_Kjellman: Är det Citynätet i Nässjö du har? Tycker mig det fanns rätt många operatörer (13st) där i så fall! Tyckte inte heller priserna var speciellt höga. Men kanske är något annat städsnät du har än det

399kr för 250/250 ifrån Bahnhof är ju inte helt illa pinkat.

Om du vill ha fler operatörer man man nog inte göra så mycket mer än att höra av sig till fler och fråga om intresset ifrån dem finns att agera i det stadnästet du är annsluten till.

Permalänk

@gonace: ja det är de har sett stadsnät med ännu fler operatörer och bättre pris så de va lite så ja tänkte

Visa signatur

//mrkjellman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Kjellman:

@GonAce: ja det är de har sett stadsnät med ännu fler operatörer och bättre pris så de va lite så ja tänkte

En sak att notera är att i vissa stadsnät är inte avgiften som stadsnätet tar inräknad i priset, om jag förstått det hela rätt. Betalar 439kr för 250/100 med Bahnhof och då tillkommer inga extra avgifter när man kör efaktura.

Sedan finns även förhandlade priser där fiberföreningar och BRF fått bra avtal.