Vilka tjänster köper man billigast spel till PC?

Permalänk
Inaktiv

@Thademan: Bundlestars och Humble bundle har väldigt bra paketpriser ibland. Kan fynda massa spel för småpengar.

Permalänk
Inaktiv

Back in the days kostade spel 700 spänn. (N64 t.ex)

Det är snorbilligt idag sett till mängden underhållning även om du betalar nypris för vissa spel.
Som tex Fallout 4 även om man köpte till nypris så handlade det om närmare 100 timmars tidsfördriv.
Jämför med en film på Bluray där man betalar ca 200 spänn för ca 2 timmas underhållning.
Spel är den billigaste underhållning som finns.

Permalänk
Forumledare

*tråd rensad*

Har tagit bort lite onödiga påhopp

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Handlar man mycket spel via Steam finns det ett tillägg i både Chrome, Firefox och Opera som heter enhancedsteam som visar vart spelet är billigast för stunden och vad det lägsta priset har varit tidigare med mera. Tyckte inte jag såg nån nämna det i tidigare kommentarer iaf.

Annars är det väl isthereanydeal som man kan ha för att hålla koll på priserna, finns även funktion för att skicka ut meddelanden när ett spel går ner i pris med.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

Back in the days kostade spel 700 spänn. (N64 t.ex)

Det är snorbilligt idag sett till mängden underhållning även om du betalar nypris för vissa spel.
Som tex Fallout 4 även om man köpte till nypris så handlade det om närmare 100 timmars tidsfördriv.
Jämför med en film på Bluray där man betalar ca 200 spänn för ca 2 timmas underhållning.
Spel är den billigaste underhållning som finns.

Sen var spelen färdiga "back in the days" och inte fyllda med buggar som gjorde spelet ospelbart. Inte heller såldes spelen som "Early Access" som vartannat spel verkar vara idag.

Har inte något problem med att betala 500kr för ett spel - om jag vet att spelet är FÄRDIGT. Jag ska inte behöva vänta på patcher/uppdateringar för att ens kunna spela spelet efter jag redan betalat för det.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Har alltid köpt via G2A utan några som helst problem. Kan starkt rekommenderas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungsan77:

http://www.allkeyshop.com/blog/ nycklarnas egna pricerunner inte bara till pc utan även konsoller ^^

Skrivet av yrfhar:

Mer avskalad sida med samma funktion: http://www.dlcompare.com/

https://cdkeyprices.com/ är en annan prisjaktsliknande tjänst.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Ingen som ska nämna Humble Bundle eller GoG.com? Legit nycklar till låga priser.

Ibland har både Origin och U-play giveaway, gratis spel ftw.