Exchangeserver programvara

Permalänk
Medlem

Exchangeserver programvara

Hej,

Behöver er hjälp, då jag verkligen inte är duktig på serverområdet.
Jag jobbar som underkonsult mot en firma som har ca 15 anställda och lika många underkonsulter, pga ramavtalsfrågor mot min beställare så måste jag använda en epost med firman där jag är underkonsults domän och inte min egen. Problemet jag har är att deras exchangeserver bara stödjer upp till outlook 2010, jag sitter på outlook 2016 och kan därför inte ansluta. Så nu sitter jag på ett webinterface som saknar många funktioner.

Samtidigt har jag fått på mig från min kund att jag måste spara ner alla mina mail som rör det här uppdraget, vilket inte går från webinterfacet. Och jag får inte skicka mailen till mitt egna företags epost och spara ner där, för då syns den adressen samt att det blir väldigt mycket administration då jag får mellan 20-50 mail om dagen.

Så efter att ha lyft fråga i 7 månader så fick jag äntligen gehör och kontakt med företagets it-ansvarig. Han säger att det inte längre går att köpa exchangeserverprogramvara, utan att microsoft nu bara erbjuder 365 lösningar för företag som inte kör stora enterpriselösningar. Detta låter för mig helt ofattbart, så min fråga är har han rätt eller har han missförstått något?

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Avstängd

Använd POP3 eller IMAP bara så löser du det.

Visa signatur