Vilken trådlös laddare till iPhone 8, 8 Plus och X?

Permalänk

Vilken trådlös laddare till iPhone 8, 8 Plus och X?

Vad ska man tänka på när det kommer till trådlösa laddare för dom nya iPhonemodellerna och vilka laddare kan ni rekommendera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiderpigbegins:

Vad ska man tänka på när det kommer till trådlösa laddare för dom nya iPhonemodellerna och vilka laddare kan ni rekommendera?

Vilken QI-kaddare som helst borde funka. Själv köpte jag en Nokia/Fatboy för flera år sedan och den har funkat utmärkt.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

@Bascule666: Jag har sett en del snack om att det finns vissa som går till 5V och vissa upp till 15V? Att dom med 15V är lite mer framtidsäkrade. Dom har ju inte gått ut med ifall nya iPhonearna har stöd för den trådlösa "snabbladningen". Men oavsett så är det sannolikt att kommande modeller kommer ha det.

Permalänk
Medlem

@Spiderpigbegins:

Finns en från Belkin som ska funka och ha stöd för upp till 3mm skal: http://www.belkin.com/us/p/P-F7U027/?irgwc=1&clickid=1gEQVaX8...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Vet man ens vad det är för batteri i telefonerna ännu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Spiderpigbegins: https://www.mytrendyphone.se/shop/itian-a6-qi-197317p.html

Har för mig jag läste att den skulle ha 3 spolar eller vad det kallas, men hur som så verkar många rekommendera den samt är ju skönt att ha telefonen lite stående istället för liggandes.

Permalänk

@creativ: Den ser riktigt intressant ut! Tack för tipset!!

Permalänk
Medlem

Köp nån från wish. Lika bra som dom dyra här i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

@Spiderpigbegins: https://www.mytrendyphone.se/shop/itian-a6-qi-197317p.html

Har för mig jag läste att den skulle ha 3 spolar eller vad det kallas, men hur som så verkar många rekommendera den samt är ju skönt att ha telefonen lite stående istället för liggandes.

Skrivet av Spiderpigbegins:

@creativ: Den ser riktigt intressant ut! Tack för tipset!!

Den skall man helst inte köpa.
Ineffekt: DC 5V, 2A
- Uteffekt: DC 5V, 1A Kommer ta evigheter att ladda telefonen.

Vänta tills om telefonerna stödjer fast wireless charging eller bara normalt först innan bestämmer vilken skall köpa.
Om har bråttom så finns dessa:
https://www.amazon.de/gp/search/ref=sr_nr_n_1?fst=as%3Aoff&rh...

Om vill ha fast wireless charging skall det ha minst 5V 2A i output. 2 coils eller 3 coils spelar mindre roll så länge det är stående och inte liggande station. 3 coils gör att man kan lägga telefonen på stationen åt vilket håll som helst och ändå få kontakt med stationen så telefonen laddas, vilket passar liggande stationer bättre. Medan 2 coils är mer specifikt att telefonen ställs rätt så det får kontakt och börjar laddas.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

@XPerion: Om jag förstått det rätt så kan inte iPhone-modellerna nyttja "Fast Charge"-funktionen i de laddare som finns på marknaden då processorchippen måste vara kombitabla med den tekniken. Och därför kommer dom att laddas i "normal hastighet".

iPhone modellerna kan laddas med upp till 7.5W och det finns ett fåtal laddare som laddar i den styrkan. Standarden är 5W alternativt kraftigare modeller som har 15W ut (där endast hälften nyttjas av iPhones).

Har någon märken att rekommendera? Ett plus är ju också om nätadapter ingår, det lär väl vara lite mer kräm i väggen än via USB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiderpigbegins:

@XPerion: Om jag förstått det rätt så kan inte iPhone-modellerna nyttja "Fast Charge"-funktionen i de laddare som finns på marknaden då processorchippen måste vara kombitabla med den tekniken. Och därför kommer dom att laddas i "normal hastighet".

iPhone modellerna kan laddas med upp till 7.5W och det finns ett fåtal laddare som laddar i den styrkan. Standarden är 5W alternativt kraftigare modeller som har 15W ut (där endast hälften nyttjas av iPhones).

Har någon märken att rekommendera? Ett plus är ju också om nätadapter ingår, det lär väl vara lite mer kräm i väggen än via USB?

När det handlar om Apple, vågar jag inte rekommendera nåt. Då man vet aldrig vad för fuffens dom hittar på för låsa sina kunder till deras produkter. Det enda säkra är vad som finns på deras hemsida, Belkin och Mophie.
https://www.apple.com/se/shop/iphone/iphone-accessories/power...

Om dom inte kör med nån proprietary lösning så skall alla QI trådlösa laddning pads som stödjer över 7.5W funka.

Typ denna enligt RAWPower säger skall stödja enligt deras hemsida:
https://www.ravpower.com/RAVPower-wireless-charger-quick-char...

Nån ställde frågan om iphone 8 och dom svarar också att det stödjer. Se frågor och svar:
https://www.amazon.de/RAVPower-kabellose-Ladeger%C3%A4t-Induk...

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Det är ju deras nya "Airpower" eller vad den skulle heta som är det bästa kortet.
Men den kommer inte förrän 2018 och kommer säkert kosta skjortan.. Men då ska det fungera att ladda klockan och fodralet till airpods också samtidigt som telefonen.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Balaz:

Köp nån från wish. Lika bra som dom dyra här i Sverige.

Oftast är dessa saker frän Kina* (eBay, dx, wish, dhgate med flera) ej CE-märkta och i vissa fall väldigt undermålig kvalitet på.
Rent elektroniksäkerhetsmässigt kan det innebära livsfara och/eller brandrisk genom att använda den typen utav produkter.

Jag hade inte chansat mitt liv och/eller hus på det för att spara nån hundring.
Ta en titt på youtube när de tar isär olika typer utav dessa enheter, och jämför mot märkesprylarna som måste ha ett gäng certifikat i ryggen för att få säljas...

Man blir mörkrädd i vissa fall!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Köpte min på wish, kolla där finns ganska bra med utbud.

Permalänk
Medlem

Köp inte något random crap utan köp kvalitet: https://www.aliexpress.com/item/BlitzWolf-BW-FWC1-Fast-Charge...

130 kr inkl rek-frakt till Sverige, klarar snabbladdning (Samsung, antagligen inte Apple då) med rätt USB-laddare annars vanlig Qi-laddning.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

@creativ: Det blev den här tillslut, den verkar ha fått rätt bra omdömen och så var den relativt billig plus att det ingick ett nätaggregat så att man inte behöver köpa ett separat. Sen ville jag gärna ha just en stående.

Permalänk
Medlem

@spiderpigbegins @creativ Den såg ju toknice ut.
Får ta och spana in den efter jag köpt mig en ny telefon.

Väntar fortfarande på iPhone X så vi får se hur det blir med tillgången där

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |