Permalänk
Medlem

Kinnarps Capella

Någon som har denna stol och kan dela åsikter kring den?
Funderar på att byta ut min DXRacer Iron som förstört min rygg mot denna.

https://www.kinnarps.se/produkter/sittmobler/arbetsstolar/cap...

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Någon som har denna stol och kan dela åsikter kring den?
Funderar på att byta ut min DXRacer Iron som förstört min rygg mot denna.

https://www.kinnarps.se/produkter/sittmobler/arbetsstolar/cap...

Jag provsatt den i somras och den känns väldigt bra. Lite mindre stoppning än Plus 8, vilket jag själv uppskattar. Skulle rekommendera dig att besöka ett showroom om du kan. Här i Malmö var de väldigt duktiga och hjälpsamma.

Den kostar en slant, vilket gjorde att jag avvaktade. Ångrar mig nu dock, då min rygg säger nej till nuvarande stol (HåG Capisco).

Permalänk

Sitter i den på jobbet, den är helt ok. Bra inställnings möjligheter och svankstöd.
Hyffsat mjuk dyna att sitta på.
Nackstödet använder jag knappt, det krävs att man sitter som en spik för att nå det.
Fick reklamera ena armstödet då gummit släppte från plasten.
Jag måste ha den i högsta läget, lätt framåtvinklad, då har jag fötterna stadigt i marken. Är 193cm.
Hemma har jag en RH logic 400.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CAD-Slaven:

Sitter i den på jobbet, den är helt ok. Bra inställnings möjligheter och svankstöd.
Hyffsat mjuk dyna att sitta på.
Nackstödet använder jag knappt, det krävs att man sitter som en spik för att nå det.
Fick reklamera ena armstödet då gummit släppte från plasten.
Jag måste ha den i högsta läget, lätt framåtvinklad, då har jag fötterna stadigt i marken. Är 193cm.
Hemma har jag en RH logic 400.

Om du skulle behöva välja en av Kinnarps Capella och RH Logic 400 vilken skulle det då blir och varför?

Permalänk
Skrivet av improwise:

Om du skulle behöva välja en av Kinnarps Capella och RH Logic 400 vilken skulle det då blir och varför?

Sent svar kanske, men hade tagit RH logic som känns mer gedigen. Armstöden / gummimattorna lostnade på capellan. Men bäst är väl att provsitta båda och välja sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CAD-Slaven:

Sent svar kanske, men hade tagit RH logic som känns mer gedigen. Armstöden / gummimattorna lostnade på capellan. Men bäst är väl att provsitta båda och välja sen.

Har faktiskt provsuttit Capellen numera och tyckte faktiskt den kändes lite "plastig" och ranglig. Kinnarps egen personal höll faktiskt med mig och rekommenderade andra modeller mellan raderna. Överlag tyckte jag att ingen av Kinnarps modeller imponerade, kändes som dom tagit ett steg tillbaka kvalitetsmässigt och även designmässigr (högst personlig åsikt dock)

Skickades från m.sweclockers.com