The Pirate Bay utnyttjar besökarnas processorer för att bryta kryptovalutor

Permalänk
Medlem

Off topic kanske, men när nu TPB diskuteras i tråden..

Nyss när jag var inne på TPB så blir jag redirectad till en reklamsida första gången jag klickar på en länk på TPB. Reklamen har varit olika varje gång, det var bl a någon bettingsajt.. Jag kör med Adblocker (dock inte här på SWEC) och jag har kört en virusscanning, men inget. Är det någon mer som råkat ut för det här? Tips på vad jag ska testa med för att slippa det mottages tacksamt (som inte handlar om att bara sluta använda TPB hehe )

Permalänk
Medlem

BS att dom har slutat, Kaspersky blockerade idag för mig

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Off topic kanske, men när nu TPB diskuteras i tråden..

Nyss när jag var inne på TPB så blir jag redirectad till en reklamsida första gången jag klickar på en länk på TPB. Reklamen har varit olika varje gång, det var bl a någon bettingsajt.. Jag kör med Adblocker (dock inte här på SWEC) och jag har kört en virusscanning, men inget. Är det någon mer som råkat ut för det här? Tips på vad jag ska testa med för att slippa det mottages tacksamt (som inte handlar om att bara sluta använda TPB hehe )

Nya sättet att gå runt adblockers. Länken går till reklam och sidan du vill in på öppnas som ny flik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Intressant idé men känns inte moraliskt rätt. Dock kommer väl webbläsare att kunna blockera det på något sätt?

Permalänk
Avstängd

Jag skulle hellre köra igång nått litet program för att stödja TPB när jag inte gör nått annat med datorn. Ett separat litet TPB program som bara behövs startas så hjälper man utan att pyssla med inställningar. Finns det?

Det skulle jag för övrigt kunna tänka mig för sweclockers också.

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE