Vad tycker ni om Rogue One?

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om Rogue One?

Säga vad man vill om Disney men slutet gjorde dom jävligt bra snart är det dags för en ny film.

Spoilers

https://www.youtube.com/watch?v=UinaxxXXt40

Nu blir det spoilers

Tyckte inte att rösten passade Darth alls

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Entusiast

Bra film!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Väldigt seg film. Dåligt skrivna huvudroller, stödkaraktärerna blir ögongodiset som lockar intresset vilket är illa. Annars är det en bra story som stortsett bara förklarar varför skeppet i inledande scen på ep 4 blir jagad av Imperiemakten, men det är Darth Vader mellan ep 3 och 4 man vill se. Folk snackar om serietidningar som presenterar D. Vader i denna tidsperiod och fått mycket god kritik. Hoppas att få se det på vita duken.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Den var väl ok. Jag somnade faktiskt när jag såg den första gången och det händer inte ofta när jag kollar på film. Jag blev besviken efter alla lovord filmen fått. Ska inte ha lika höga förväntningar på nästa men hoppas den blir bättre.

Det här med att barn överges eller lämnas bort av sina föräldrar börjar bli lite tjatigt. Det har varit med i varenda Star Wars historia nu?
Luke & Leia, Anakin, Erso, Ren & Rey. Till och med Revan gjorde det.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Försökte hålla mig intresserad i kanske 30 minuter, zonade ut i 15 till och sen stängde jag av.
Lite som potter filmerna, jag får ingen som helst koppling med någon av karaktärerna.
Veka "hjältar" och skurkarna är inte bättre =/
Family guy sammanfattade det rätt bra med :"Look, we got four or five of the main characters on this ship. I think we'll be fine."

Hela genren behöver en "Dark Knight" för att få ordning på det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Försökte hålla mig intresserad i kanske 30 minuter, zonade ut i 15 till och sen stängde jag av.
Lite som potter filmerna, jag får ingen som helst koppling med någon av karaktärerna.
Veka "hjältar" och skurkarna är inte bättre =/
Family guy sammanfattade det rätt bra med :"Look, we got four or five of the main characters on this ship. I think we'll be fine."

Hela genren behöver en "Dark Knight" för att få ordning på det hela.

Vill inte säga för mycket, men du ska nog se klart filmen...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Storage Jar:

Den var väl ok. Jag somnade faktiskt när jag såg den första gången och det händer inte ofta när jag kollar på film. Jag blev besviken efter alla lovord filmen fått. Ska inte ha lika höga förväntningar på nästa men hoppas den blir bättre.

Det här med att barn överges eller lämnas bort av sina föräldrar börjar bli lite tjatigt. Det har varit med i varenda Star Wars historia nu?
Luke & Leia, Anakin, Erso, Ren & Rey. Till och med Revan gjorde det.

Gjorde Revan det? Har spelat både Kotor I och II och planerar att spela dom igen nu i dagarna. Var görs referens till hans barn, eller är det med i Starwars online? Började Revan Questen men avslutade det aldrig.

Men för att hålla sig till ämnet; Uppfriskande med en film utan jedi eller sith. Jag gillar den starkt.

Permalänk
Medlem

Tyckte den var precis vad jag ville se i en star wars-film... Gött med annat perspektiv än bara jedis hela tiden. Tråkigt att Whittaker ska göra samma roll i alla filmer efter succén med last king of Scotland.

Permalänk
Medlem

Tyckte den var sevärd, men det är inte en film jag kommer se om.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Den är trevlig.
Jag gillar att en av "good guys" skjuter sin kompis för att se till att han inte läcker till imperiet.
höhö.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Tycker den är bra, det enda jag tycker är lite konstigt är att den inte knyter an riktigt perfekt till A new hope, enligt mig då. I a New hope låter det på Vader som att de har spårat en signal till skeppet och de misstänker starkt att planerna finns där, inte att de bokstavligen stod 5 meter från planen som var på en diskett och kastades in i skeppet, som sen sköt sig lös från deras skepp och drog iväg. Känns inte klockrent.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Jag blev faktiskt positivt överaskad av Rogue One.
Hade inte förväntat mig någonting egentligen av en prequel.

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Gjorde Revan det? Har spelat både Kotor I och II och planerar att spela dom igen nu i dagarna. Var görs referens till hans barn, eller är det med i Starwars online? Började Revan Questen men avslutade det aldrig.

Men för att hålla sig till ämnet; Uppfriskande med en film utan jedi eller sith. Jag gillar den starkt.

Det är från böckerna. Revan låter sig hållas fånge av kejsaren för att kunna påverka honom så att han inte anfaller republiken och dödar Bastila och deras barn.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Gillade den skarpt, en värdig prequel som man kan se före originaltrilogin och spara 2 platser i filmsamlingen.

Permalänk
Medlem

Som vissa andra skriver så fann jag den mest otroligt seg och småtråkig, med vissa humoristiska inslag med K2 droiden..
Det kändes helt enkelt inte som Star Wars, inga jedi eller använding av the force som är kärnan i Star wars. Kändes bara som en tråkig actionfilm med plattta karaktärer man aldrig sett förut och inte kan relatera till. Småtråkig plot och ofta trista bakgrundsmiljöer.
Sedan har ju också prequels nackdelen att det sällan blir riktigt spännande då man vet hur det slutar.

Oavsett hur mycket som återvunnits av ursprungstrilogin i epsiode VII, så kändes den iallafall verkligen som Star Wars och var en mycket bättre film, som jag ser det.

Vad kommer härnäst, vardagslivet för Ewoks på sin måne innan imperiet kom dit?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Jag tyckte Rogue One var 10/10 dvs megabra. Mycket starwars känsla, lite dark forces i/ii känsla i filmen.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Jag gillade Rogue One, jag fick rätt tidigt intrycket att Rogue One är ett kärleksbudskap till Star Wars. I jämnförelse, så är Force Awakens inget annat än en reboot för kidsen idag.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Vad kommer härnäst, vardagslivet för Ewoks på sin måne innan imperiet kom dit?

Var försiktig med vad du säger nu!
X-mas special 1979... kan inte ens se en wookie längre utan att fnissmuskeln börjar rycka.

Ot dock, fann Rogue one ganska platt och oengagerande.

Visa signatur

Asus X99M - Ws | I7 5820k | Corsair Vengeance 32Gb | Msi 1080ti Gaming | Corsair Ax860i | 2x Samsung Evo 500Gb | Samsung 950 Pro 512Gb | 2x 4Tb Deskstar | Elgato Hd60 Pro | H110i | Phantek Enthoo Mini XL | X34-A

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

...

Vad kommer härnäst, vardagslivet för Ewoks på sin måne innan imperiet kom dit?

Det finns ju redan två filmer om Ewokerna på sin måne innan Imperiet kom

Caravan of Courage: An Ewok Adventure (1984)
Ewoks: The Battle for Endor (1985)

När jag var liten var de precis lika häftiga som orginaltriologin, men nu när man är stor och skulle se dem igen och hörde speakerrösten typ "The Ewoks live in a small village..." blev man lite ställd och insåg att det verkligen är barnfilmer XD

Mest kul som nostalgi.

Annars gillade jag Rogue One. Helt ok och hyfsat rätt Star Wars-feeling precis som alla de andra 7 filmerna.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX