Permalänk
Medlem

Newbie ska bygga sin första dator

Som sagt så ska jag bygga en ny dator, men först är jag lite osäker om de jag ska köpa funkar? har en lista här, vill kunna lira på 1080 60fps, typ playerunknown på bästa graphics osv.

https://pcpartpicker.com/list/cnnZpb

Lite advice/reviews på builden hade varit toppen!

Permalänk
Avstängd

Byt ut AMD cpu/moderkort till Intel, någon speciell anledning att du väljer den hemsidan? Hade valt inet eller komplett eller webbhallen just pga garanti med mera lite enklare att ha att göra med kan ja tänka mig.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

@Jaeger90: Tack för svar! rätta mig om jag har fel men har hört att ryzen är både lika bra som intel och billigare? Använder den sidan för att enkelt rada upp alla komponenter, självklart köper jag delarna på inet eller komplett.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henkkele:

@Jaeger90: Tack för svar! rätta mig om jag har fel men har hört att ryzen är både lika bra som intel och billigare? Använder den sidan för att enkelt rada upp alla komponenter, självklart köper jag delarna på inet eller komplett.

I teorin och till vissa saker kanske men överlag skulle Intel köra på bättre, bättre andrahandsvärde osv, de hundringar du sparar på AMD tycker jag inte är värt det.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkkele:

@Jaeger90: Tack för svar! rätta mig om jag har fel men har hört att ryzen är både lika bra som intel och billigare? Använder den sidan för att enkelt rada upp alla komponenter, självklart köper jag delarna på inet eller komplett.

Hade kört på Ryzen 1600x eller väntat på coffe lake.
Med dina "krav" kommer en 1600x inte visa någon större skillnad ställd mot en i7 7700K, men den är sämtidigt bättre på multitrådat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaeger90:

I teorin och till vissa saker kanske men överlag skulle Intel köra på bättre, bättre andrahandsvärde osv, de hundringar du sparar på AMD tycker jag inte är värt det.

Intel är inte värt det som redan konstaterats i ett flertal trådar. De Core I5 och I7 som finns nu är omoderna, de ska lansera sina moderna processorer senare i höst. Det finns en orsak att de rear ut sina I7or...