Permalänk

Excel ark strular!

Har Googlat på massa men hittar inget vettigt så det tar väl mindre tid att kolla med er som förhoppningsvis kan mer.
Jag använder mig av ett excelark på jobbet och nu helt plötsligt så går det inte att kopiera och klistra in celler längre. Har använt detta ark ett år nu och det har aldrig strulat. Något har alltså blivit fel, men hur kan jag hitta felet? Länkar till en bild med felmeddelandet som kommer upp när man försöker klistra in:

Bild

Först hamnade de cellerna efter allting åt höger istället för direkt över som det brukar, men nu blir det ingenting...

Har ni någon aning?

Permalänk

Ingen? Nu sitter jag och raderar "tomma" kolumner för att se om det blir någon skillnad men det hjälper inte heller...

Permalänk
Medlem

Jag kan inte se bilden du länkar till.

Permalänk
Medlem

Installera LibreOffice och prova filen i LibreOffice Calc

Permalänk
Medlem

@Anneliberg: Hej, din bildlänk fungerar inte, uppdatera den så kanske jag kan hjälpa. Är det en makrofil eller vanlig (xlsm eller xls)? Excelversion?

Visa signatur

Intel i5 4670K + Hyper 212 EVO
Gigabyte GA-Z87-HD3
Fractal Design Define S
Asus GTX1070 Dual

Permalänk
Permalänk

@Bazzie: .xlsx står det.

Permalänk
Medlem

@Anneliberg: OK. Du har på något vis fyllt bladet så att du inte får plats med fler kolumner, när du försöker lägga till så klagar excel på att det inte finns plats.
Storleken på ett sheet beror på excelversion (2003/2010 etc) så det behöver vi veta för att hjälpa dig.
det är möjligt att skräpdata har hamnat i sista cellen i bladet t ex. Prova dessa två saker:

CTRL+END = hoppar till sista aktiva cellen i ett blad. Vad får du?

CTRL+Högerpil och CTRL+Nedpil till du hamnar sist i bladet. Vilken kolumn/rad är det och är cellen tom?

Visa signatur

Intel i5 4670K + Hyper 212 EVO
Gigabyte GA-Z87-HD3
Fractal Design Define S
Asus GTX1070 Dual

Permalänk
Skrivet av Bazzie:

@Anneliberg: OK. Du har på något vis fyllt bladet så att du inte får plats med fler kolumner, när du försöker lägga till så klagar excel på att det inte finns plats.
Storleken på ett sheet beror på excelversion (2003/2010 etc) så det behöver vi veta för att hjälpa dig.
det är möjligt att skräpdata har hamnat i sista cellen i bladet t ex. Prova dessa två saker:

CTRL+END = hoppar till sista aktiva cellen i ett blad. Vad får du?

CTRL+Högerpil och CTRL+Nedpil till du hamnar sist i bladet. Vilken kolumn/rad är det och är cellen tom?

Jag hittade det! Översta raden var problemet... En helt tom vit rad som legat där sedan start, hur har man lyckats med detta?!

Testade igår att radera alla rader under den sist skrivna samt kolumner efter aktiva kolumner men ingen hände. Det har alltså hamnat något "skräp" i översta raden.. hmm.

Tack så mycket för info