Razer Lancehead Wireless och Lancehead Tournament Edition

Permalänk
Melding Plague

Razer Lancehead Wireless och Lancehead Tournament Edition

Razer bjuder på två spelmöss när bolaget återigen besöker SweClockers testlabb. På menyn står Lancehead Wireless och Lancehead Tournament Edition.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag ser inte hur man kan motivera närmare tusenlappen för en mus på något vis. Nej Razer tyvärr.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Den trådade razer musen kostar lika mycket som g403 wireless. Inte en chans razer.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Inaktiv

Pris på 1500 spänn och undermålig lasersensor. Vilket skämt

Permalänk
Master of Overkill

Gör om gör rätt med sensorn på den trådlösa och sänk priset med 300-400

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Skräp. Skulle säkert gå sönder om 2 månader eller så ändå.

Permalänk
Medlem

Köpte en ny Razer Mamba som kvaddade efter ett halvår av vanligt arbete och har haft som policy att inte köpa 1200kr+ dyra möss sen dess, what's the point att lägga ner så mycket på nått som ändå bara är plast och billig elektronik.

Permalänk
Medlem

Slutade köpa Razer pga deras dåliga kvalitet.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Krav på konto för att använda en mus. Känns helt absurt vad än deras motivering än må vara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Jag ser inte hur man kan motivera närmare tusenlappen för en mus på något vis. Nej Razer tyvärr.

Inte om det är en Razer laser mus, men om det är en Logitech optisk mus, ja då är det värt tusenlappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Slutade köpa Razer pga deras dåliga kvalitet.

de ändrar iaf inte formen fram och tillbaka, köpte man första deathadder är den likadan idag

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Tyvärr kan jag också nämna att min Razer Mamba, nya versionen, också låser sig i ett par sekunder någon gång ibland. Det suger, speciellt med tanke på priset men jag tilltalas inte riktigt av några andra möss tyvärr.

Permalänk
Medlem

Min Mionix Castor gick sönder (RIP ) så just nu har jag min Razor Diamondback den "nya"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Slutade köpa Razer pga deras dåliga kvalitet.

Har haft min Deathadder i några år nu och funkar lika bra än idag .
Bästa spel musen jag köpt .

Edit : deras trådlösa r inte att rekommendera , köpte min trådlösa naga för 1900kr+.
Bytt p garanti pga dålig sensor som fastnar och hoppar.
Den bytta funkar än men sensorn är inte bra till alla spel .
Deathaddern är det bästa razer har i möss väg

Ursäkta stavfel , mobilen hatar mig idag 😆

Permalänk

Jag köpte TE-varianten när den släpptes. Jag är iaf toknöjd.
Letade länge efter en bra ersättare till Lachesisen då jag har stora händer och gillade den formen eftersom jag kört med boomslang och dylikt i massor med år.

Har inget direkt för eller emot razer i sig. Dock är det en av få tillverkare som jag tyckt gjort riktigt sköna möss som passar mig och mina händer bra.

Har än så länge inte haft några problem alls med TE-varianten. Mjukvaran har jag mer eller mindre struntat i, ger mig inget i dagsläget iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Har haft min Deathadder i några år nu och funkar lika bra än idag .
Bästa spel musen jag köpt .

Edit : deras trådlösa r inte att rekommendera , köpte min trådlösa naga för 1900kr+.
Bytt p garanti pga dålig sensor som fastnar och hoppar.
Den bytta funkar än men sensorn är inte bra till alla spel .
Deathaddern är det bästa razer har i möss väg

Ursäkta stavfel , mobilen hatar mig idag 😆

Samma här, köpte min första Deathadder 2008 och har testat andra modeller emellan men sitter nu här med en Deathadder elite chroma, formen är som gjuten i handen.

Har två möss från logitech jag tyckt om utöver Deathadder och de var min MX518 och min G500, MX518 blev "uppgraderad" till en G500 och G500an glappade i kabeln efter något år så då blev den ersatt med Deathadder igen

Skrivet av DeltacoBabak:

Jag köpte TE-varianten när den släpptes. Jag är iaf toknöjd.
Letade länge efter en bra ersättare till Lachesisen då jag har stora händer och gillade den formen eftersom jag kört med boomslang och dylikt i massor med år.

Har inget direkt för eller emot razer i sig. Dock är det en av få tillverkare som jag tyckt gjort riktigt sköna möss som passar mig och mina händer bra.

Har än så länge inte haft några problem alls med TE-varianten. Mjukvaran har jag mer eller mindre struntat i, ger mig inget i dagsläget iaf.

Vad säger din arbetsgivare om att du är otrogen emot deltaco?

du får ju införskaffa dig en rejäl deltaco gaming mus

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2038406

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

@Oliver91: känner igen det där , mx518 var absolut bäst när de fanns .
Tyvärr vet jag inte om jag skulle vilja ha en annan dator mus än Deathadder .
Tok bekväma 😉

Permalänk
Medlem

Lasersensor i en spelmus i 2017?
Kan förstå om det sitter laser i en produktivmus (MX Master osv).

Jag switchar mellan MX Master och Chaos 900 och skillnaden är enorm i framför allt FPS/actionspel

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Vad säger din arbetsgivare om att du är otrogen emot deltaco?

du får ju införskaffa dig en rejäl deltaco gaming mus

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2038406

Vi måste även testa andra produkter för att kunna utvärdera och förbättra våra egna.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Illa att man behöver konto för att använda mjukvaran.

Ingen Razer för mig.

Permalänk
Medlem

Inte för att vara jobbig men en jämförelse mot andra möss i "form" hade varit intressant. Speciellt Deathadder som är Razers populäraste mus och som de flesta känner till.

Synapse är som bäst miserabelt och är många ggr ett virus.
Har fått installera om datorn pga skräpet när BF4 inte ville starta.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av ramlösa:

Inte för att vara jobbig men en jämförelse mot andra möss i "form" hade varit intressant. Speciellt Deathadder som är Razers populäraste mus och som de flesta känner till.

Synapse är som bäst miserabelt och är många ggr ett virus.
Har fått installera om datorn pga skräpet när BF4 inte ville starta.

Hade helt glömt att göra en jämförelse mot andra modeller. Ska försöka att lösa det innan veckans slut
Tack för att påminnelsen!

Varje gång jag har testat en produkt från Razer har jag blivit besviken och irriterad på Synapse 2.
Nya versionen har några buggar, men den fungerar mycket bättre än tidigare. Dock måste man fortfarande ha ett konto...