Asrock M.2 "standoff screw" gick sönder :/

Permalänk
Medlem

Asrock M.2 "standoff screw" gick sönder :/

Tjena,

Blev precis klar med mitt Ncase-bygge när den sista delen var att montera m2 SSDn bakom moderkortet när huvudet lossnade från skruven med resten kvar i moderkortet... Lyckades till slut att få ut skruven men nu har jag helt enkelt ingen ersättare.

Vad skulle bli en duglig hemmafix för detta? Gör det något om m2 SDDn har direktkontakt med moderkortet?

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Vilken skruv använde du? En specifik som följde med moderkortet?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

@PointMan: Japp, standoff var redan monterad på baksidan av moderkortet (det var den som gick sönder) och den medföljande skruven följde också med moderkortet, men den passar typ bara i just denna standoff som alltså är sönder nu...
Men jag har en annan skruv som passar istället för standoffen, men då ligger ssdn direkt mot moderkortet och därför undrar jag om det går?

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

@Dallen: Ska väl bara hålla allt på plats och skydda mot kortslutningar? Hitta lämpliga gummibitar/o-ringar eller annat isolerande material för att hålla metalldelar och kretsar från direktkontakt.