Permalänk
Medlem

Mitt cs startar i fel skärm

Varför vägrar mitt cs starta upp på min primära skärm? Om jag använder mig av Win + Shift + Vänster Pil så funkar det tills jag rör andra skärmen då flyger den tillbaka. Har skärmen jag vill ha som primär inställd som primär både i AMD settings och i bildskärmsinställningar.

Permalänk
Medlem

Har du testat att ladda ner ett program som låser spelet vid den primära skärmen? Hade samma problem tidigare men löste sig efter det.

Permalänk
Bildexpert 📺

@sjosa: Ofta med frågor runt CS har det ganska lite med själva skärmen att göra utan problemet ligger vanligtvis i just CS. Brukar komma ett par frågor i månaden om just CS och varför det blir svart skärm, fel frekvens och liknande. I den mån det svaras handlar det just om att ställa specifika parametrar inom CS.

Permalänk
Medlem

@sjosa: Har du Windows 10 ? 2 skärmar, ska spela på den ena ?
Har själv 3 skärmar och kör bara 1 skärm i spel om det inte är ETS2.
Vet inte om detta hjälper men så löste jag mitt . https://cdn1.tekrevue.com/wp-content/uploads/2015/12/startech...
Annars kan du väl ändra skärm i csgo ? har för mig man kunde det i settings.

Permalänk
Medlem

@Saaskii: jag laddade precis ned displayfusion och då funkar det, men tyvärr har jag bara 30 dagar trial och är ej sugen att lägga ned pengar på det.

Permalänk
Medlem

@ExcZist: windows 10 ja, har tre skärmar, vill spela på ena ha annat uppe på dem andra två

Permalänk
Medlem

@sjosa: det är så jag kör , du borde inte ha något problem med det
Har heller inte något extra program för det som du tankade ner
Funkar ändå

Permalänk
Medlem

@ExcZist: jo jag vet att det bör gå men förstår ej varför det strular atm

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjosa:

@ExcZist: jo jag vet att det bör gå men förstår ej varför det strular atm

Nu har jag inte spelat CS:GO på ett tag men i inställningarna i spelet så finns det väl ett alternativ för vilken skärm som ska användas? (Primary eller Monitor 1 eller något dylikt). Testa kolla om du hittar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Nu har jag inte spelat CS:GO på ett tag men i inställningarna i spelet så finns det väl ett alternativ för vilken skärm som ska användas? (Primary eller Monitor 1 eller något dylikt). Testa kolla om du hittar det.

Jo det finns, har kört 3 skärmar ett tag nu och kan välja skärm i spelet, även i windows.

Permalänk
Medlem

@Shiftypants: Har kollat det där och ej hittat

Permalänk
Medlem

@ExcZist: Hur gör man?

Permalänk
Medlem

@sjosa: Hur man gör ?

Så här får jag sitta om jag inte får skärmarna att funka .

https://www.youtube.com/watch?v=bjuYn0xYnG8

Windows 10 har en bugg .
Räcker jag stänger av datorn och drar ut en skärm och sätter i den igen och sen startar datorn igen få funkar det inte.