Generell moderkortskompatibilitet för Phenom II X4?

Permalänk
Medlem

Generell moderkortskompatibilitet för Phenom II X4?

Har en gammal Acer Aspire M3202 med en Athlon X2 7450 liggandes som jag bara för skojs skull tänkte uppgradera till en Phenom II X4. Har varit i kontakt med Acer och enligt dessa stödjer moderkortet Phenom II X4 805/810/910 och 925. Hur stor är sannolikheten att den även stödjer 945/955 och b93-b99? Alla dessa är processorer med sockel AM3 och max TDP på 95 watt. Frågar eftersom jag vet att det är väldigt vanligt att dokumentation slås fast när datorn säljs, och inte uppdateras eftersom som nyare komponenter släpps.

Permalänk
Medlem

Om du har delarna varför inte testa?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@hakro807: Vad är det för moderkort? Phenom ska stöjda am3/am3+ rev1 på 990FX moderkorten, Även 970. Kör min 965 på ett Gigabyte 990fxa-ud3.

Gör som den övre kommentaren sa.
Testa och se

Permalänk
Medlem

Moderkortet är nu vad Acer valde att stoppa i lådan, i.e. ett no-name från Acer. Annars skulle jag först kontrollerat cpu-stöd den vägen.

Och nej, jag har inte något att uppgradera med just nu. Nu är det så lite skillnad i prestanda mellan de olika Phenom II X4-modellerna så varför jag frågar om generellt stöd är för att det ökar utbudet på begagnatmarknaden. Det är ju mest ett kul litet projekt för att se hur mycket som går att göra med dessa gamla härken. Dessutom tycker jag chassit är riktigt gulligt. : )