Funkar ej ladda ner Win 7 ISO från Microsoft..

Permalänk
Medlem

Funkar ej ladda ner Win 7 ISO från Microsoft..

Försöker ladda ner Win 7 Home Premium ISO från microsoft,medn hjälp av en nyckerl som jag har under min laptop.Men varje gång står det FEL förök igen senare...varför?
Har kollat så det är rätt iskrivet flera ggr.

Finns det överhuvudtaget nånstans man kan köpa Win 7 home Premium lagligt idag??

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssen:

Försöker ladda ner Win 7 Home Premium ISO från microsoft,medn hjälp av en nyckerl som jag har under min laptop.Men varje gång står det FEL förök igen senare...varför?
Har kollat så det är rätt iskrivet flera ggr.

Finns det överhuvudtaget nånstans man kan köpa Win 7 home Premium lagligt idag??

Hade du uppgraderat till Windows 10 tidigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssen:

Försöker ladda ner Win 7 Home Premium ISO från microsoft,medn hjälp av en nyckerl som jag har under min laptop.Men varje gång står det FEL förök igen senare...varför?
Har kollat så det är rätt iskrivet flera ggr.

OEM-licenser kan inte få Windows av MS längre. Du måste kontakta tillverkaren av hårdvaran.

Skrivet av Ryssen:

Finns det överhuvudtaget nånstans man kan köpa Win 7 home Premium lagligt idag??

Nej, tyvärr.

Grå-lagligt, ja, men inte i en affär i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensvo:

Hade du uppgraderat till Windows 10 tidigare?

Nej inte på denna nyckel.

Jaha OEM går inte att få tag på,skulle gå att kontakta Acer då,men laptoppen är ca 7-8 år gammal-...
Men jag hadde i allafal tänkt andvända det på en annan dator,då funkar det inte iallafal.

Får nog bli en gråzon då

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem

Vad är anledningen till att du vill använda vill/behöver Win 7? Jag förstår helt om man har jobb/övriga legacy applikationer, men annars rekommenderar jag att bara ladda ner 10 och få det överstökat, mycket små irriterande problem med Win 7 nu när det är utan support. Corsair's nya uppdatering för programvaran till trådlösa-headset pajjar funktionen under Win 7, tydligen var deras nyckel dom signerar sina drivrutiner uppdaterad och Win 7 hade den gamla nyckeln så det blev problem. Bara ett litet exempel men just allmänt så får du mindre huvudvärk om du uppdatera.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Jag tänkte av nostalgiska själ,jo jag har win 10 installerat oxå.
Jo nog blir det mindre huvudvärk med win 10...

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem

Antar att det är 64-bit du är ute efter?

Här är länk isåfall: https://software-download.microsoft.com/sg/Win7_HomePrem_SP1_...

Länk giltig i 24 timmar.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator