Tips på CPU,Moderkort etc för nybygge.

Permalänk

Tips på CPU,Moderkort etc för nybygge.

Hej!

Som rubriken lyder så behöver jag lite tips ang nybygge vad för delar osv.

Jag hade tänkt att rikta in mig på nvidia och Intel, och det jag då undrar i grund och botten är ifall jag ska köra på coffe lake eller vänta på canon lake, jag skall ha datorn till att spela högupplöst med så iaf 3440x1440p.

Tack på förhand! ^_^

Permalänk
Medlem

Coffee lake och 1080 ti. Cannon lake är troligtvis mer än ett år fram

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

@Asssor: Okej vet du hur det blir när coffe lake släpps ute på svensk marknad? för jag har nämligen inte hittat någon information ang moderkort till dessa cpuer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorkvist992:

@Asssor: Okej vet du hur det blir när coffe lake släpps ute på svensk marknad? för jag har nämligen inte hittat någon information ang moderkort till dessa cpuer.

Det är mer eller mindre bekräftat av en hel drös med källor att 5 oktober är datumet. SweC har dessutom fått in ett Z370-moderkort så då får man väl anta att coffee lake hårdtestas just nu

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

@Asssor: Sedär ja, men dåså då får man hoppas att man ska kunna beställa när det släpps direkt då!!

Tack för informationen

Permalänk

Men vad för slags watt på nätdelen skulle ni rekommendera till ett sådan bygge samt vad mycket ram och hastighet på minnet skulle behövas för att få det så optimalt som möjligt?