SweClockers öppnar forumdel för Streaming och videoskapande

Permalänk
Melding Plague

SweClockers öppnar forumdel för Streaming och videoskapande

Ny forumdel för Streaming och videoskapande öppnar på SweClockers. Här hålls det diskussioner om mjukvara, hårdvara och inställningar runt videoskapande och direktsändningar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det låter ju utmärkt. Så pass stort som streaming är idag, tycker jag verkligen att ni gör rätt. Det är, trots allt, en riktig djungel.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Litet s, helt oanvändbart! /s

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Skulle en tråd som "Tipsa om en stream som..." vara tillåten? Man kan skriva vilka spel man vill se, man kan berätta lite lätt vad man söker hos personen som streamar och liknande för att få råd från andra användare om en kanal som skulle passa?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Ptja det är välkommet, mina äldre arbets-kollegor fnyser åt mig när jag berättar att jag inte äger en TV och säger 'du är ju den där jäkla youtube generationen' och det är jag knappast ensam om liksom. Istället för att spela själv när man är trött är det lätt att se på andra spela en stund ibland, så det känns som att det ligger rätt i tiden att öppna ett forum om det. Titta på några tråkiga jäkla housewifes på tv4 21.00? Fuck det, någon rolig streamer när man själv vill är nya konsumtions-sättet.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Tummen upp till det, streaming blir ju bara större och större och videoskapande är ju redan en djungel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

'du är ju den där jäkla youtube generationen'

..säger dom som om deras jäkla tv-generation är så mycket "bättre"

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Nej detta är så meningslöst och onödigt. Varför ännu ett forum i denna stil? Jag skulle vilja se ett forum för kryptovaluta och digitala kläder.

Tänkte bara bidra med en kommentar i stil med när hårdvara släpps som inte passar en specifik person för då ska det tydligt framföras. Gäller att bibehålla samma nivå överallt!

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Ptja det är välkommet, mina äldre arbets-kollegor fnyser åt mig när jag berättar att jag inte äger en TV och säger 'du är ju den där jäkla youtube generationen' och det är jag knappast ensam om liksom. Istället för att spela själv när man är trött är det lätt att se på andra spela en stund ibland, så det känns som att det ligger rätt i tiden att öppna ett forum om det. Titta på några tråkiga jäkla housewifes på tv4 21.00? Fuck det, någon rolig streamer när man själv vill är nya konsumtions-sättet.

Hihi... är nästan 60 år men ser mer på YouTube än vanlig TV Hela världen är ju öppen. Fast ser mer tech-kanaler och IGN än twitch-streaming. Fast min favo nu är faktiskt gubbiga https://www.youtube.com/user/businessinsider/search?query=TES...

Denna nya forumdel är i alla fall välkommen hos mig. Särskillt videoredigering.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Testpilot

Toppen!

Detta tror jag kommer bli en rätt så populär sub-forum del faktiskt, speciellt med tekniska frågor

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Kan vara rätt bra forum.
Det tekniska runt streaming och video editering är en hel jävla djungel av mysko stuff lixom, för den som inte har så stor koll. Bara en sån sak som att välja upplösning / fps och bitrate på stream och hitta en bra balans, är ju info som inte alltid är lätt att hitta.
Så det här kan nog hjälpa lite folk att komma igång.

Permalänk
Medlem

Suveränt tilltag! Saknar ett sånt avsnitt på de flesta andra forum. Och ställa en fråga på OBS forumet..då kan man lika gärna dra en /wrist.
Översnobbigt som satan.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Avstängd

OBS? OBS! OBS OBS OBS....obs....obs? OBS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

OBS? OBS! OBS OBS OBS....obs....obs? OBS!

Jag fattar inte varför alla tycker att det är viktigt i varje tråd! Observera mig hit och dit!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

Intressant.
Ni som kollar streams ofta, vad tycker ni är intressant att kolla på? Funderar på att börja streama själv och man vill ju liksom vara lite underhållande ^^

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

@drakelito: Ha sönder saker är ett säker kort. Ju nyare och dyrare ju bättre.

[ironi]Köpte en Musk-bil för 900 000 och körde till skroten. De paketerade bilen så jag kunde köra hem den i en skottkärra. Jo de tog först ut batteriet och lade det ovanpå paketet.
4 000 000 tittare.[/ironi]

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]