Minecraft: Better Together Update Är Här!

Permalänk
Medlem

Minecraft: Better Together Update Är Här!

Mojang kom idag ut med nyheten att det kommer nu fungera att spela Minecraft "Cross-Platform". Det kommer fungera med alla som äger spelet på Xbox, mobil, VR och Windows 10.

Citat:

The big day is finally here!

It’s probably the most significant update we’ve made in Minecraft’s recent history - we’re releasing a new version of the game that lets players on Xbox, mobile, VR and Windows 10 play together!

And not only that! It lets you access oodles of player-made goodness on Marketplace! It lets you take that Marketplace goodness from one device to another! It lets you play your Realm on console (for example), hop off, then pick up where you left off on your phone! It lets you join massive servers, with communities numbering in millions of players and eccentric minigames to suit every taste!

Detta innebär att man t.ex. kan spela Minecraft på sin Realm-server och fortsätta i mobilen när man sitter på tåget eller bussen. Smidigt och länge önskat från Minecraft fansen.

Citat:

...And that’s just the stuff we’re doing on top of the core game itself. This new version of Minecraft also introduces the supported platforms to parrots, banners, armour stands, stained glass, fireworks, new world start options, new game rules, host options, the recipe book and loads, loads more. All that, and it lets you marvel at the True Beauty™ of coarse dirt for the first time! Wow! Coarse dirt! Just, wow.

För att göra allt detta möjligt introducerar nu Mojang alla objekt som saknats på div. platformar. Minecraft fungerar nu likadant på mobil som på dator. Många buggar har blivit åtgärdade och saker förändrade för att uppnå jämlikhet mellan alla enheter.

Vad tycker ni om uppdateringen?
Källa

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Inaktiv

Nice, det är live nu alltså? Blir kul att testa mellan PC och Switch när jag får tid över.

Permalänk
Medlem

Gäller detta windows 10 versionen bara? Eller finns den kvar?
Den ör ju inte "riktiga" minecraft

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Inaktiv

Ah, Switch-utgåvan kommer lite senare, inte helt klar: http://www.eurogamer.net/articles/2017-09-20-minecrafts-new-c...

Permalänk
Medlem

@Molotov: Vet inte riktigt, men vad jag har testat så är det ingen skillnad i spelet... Vet däremot inte hur det ligger till med mods etc.
Alla som äger Java versionen får väl Windows 10 versionen gratis? Själv har jag inte provat med Java versionen än.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Deerhall:

@Molotov: Vet inte riktigt, men vad jag har testat så är det ingen skillnad i spelet... Vet däremot inte hur det ligger till med mods etc.
Alla som äger Java versionen får väl Windows 10 versionen gratis? Själv har jag inte provat med Java versionen än.

Bör vara så, var så för mig. Samt VR-stöd via Windows 10-utgåvan om man nu vill ha det. Rätt häftigt tycker jag personligen.

Permalänk
Medlem

Hur fasiken ska detta fungera? Världen som skapas på Xbox är ju grovt begränsad, medan värden som skapas på PC är obegränsad. Undrar vilken kompromiss som görs, och vart den görs.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Gäller detta windows 10 versionen bara? Eller finns den kvar?
Den ör ju inte "riktiga" minecraft

Skrivet av Jink:

Hur fasiken ska detta fungera? Världen som skapas på Xbox är ju grovt begränsad, medan värden som skapas på PC är obegränsad. Undrar vilken kompromiss som görs, och vart den görs.

Detta påverkar alltså inte på något sätt den klassiska "javaversionen" av Minecraft utan enbart de alternativa nerbantade versionerna. För de flesta PC-spelare har det med andra ord ingen relevans.

https://minecraft.gamepedia.com/Better_Together_Update

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på när "Super Duper Graphics"-uppdateringen kommer till konsol (Switch närmare bestämt)? Har hört November, men det verkar vara rykten..