Iphone 5s Touch ID funkar ej

Permalänk

Iphone 5s Touch ID funkar ej

Hej,

Jag har problem med min Iphone 5s, Touch ID funkar inte.

När jag går in på "Touch ID och lösenkod" i inställningar så är "Lägg till ett fingeravtryck" grått och går ej att trycka på.
Slår jag på "Iphone-upplåsning" så står det "Misslyckades, Kunde inte ställa in Touch ID. Gå tillbaka och försök igen."

Någon som vet varför?
Har senaste uppdateringen.

Permalänk
Medlem

har du köpt det som ny eller begagnad? bytt skärm nån gång?

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk

@Bernd_P1: Det är jobb lur så den har använts tidigare, men har återställts och använder samma SIM.

Permalänk
Medlem

då är nog thouch ID avstängt av ditt företag

Permalänk

@Garmzon: Går det att stänga av via abonnemanget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av victor360:

Hej,

Jag har problem med min Iphone 5s, Touch ID funkar inte.

När jag går in på "Touch ID och lösenkod" i inställningar så är "Lägg till ett fingeravtryck" grått och går ej att trycka på.
Slår jag på "Iphone-upplåsning" så står det "Misslyckades, Kunde inte ställa in Touch ID. Gå tillbaka och försök igen."

Någon som vet varför?
Har senaste uppdateringen.

Har du angivit någon passcode (låskod) på din telefon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av victor360:

@Bernd_P1: Det är jobb lur så den har använts tidigare, men har återställts och använder samma SIM.

Vad menar du med återställts?
Har du gjort en full reset på telefonen och startat med en helt ny profil eller backup?

Kör du fortfarande jobbmail på den (dvs koppling till t.ex. exchange)

Permalänk

@reverend benny: Yes jag har kod på telefonen, den är helt återställd och jag har endast kopplat jobb mailen till Apple ID. Provat att logga ut kontot och försökt igen men samma sak då.

Permalänk
Medlem

@victor360:
Kanske låter som en dum fråga men bara för att vara säker, det är en passcode du har och inte sim-kortslås?
Har du startat igång icloud på telefonen?

Och när du säger återställd, menar du från fabriksläge? Och du har INTE lagt tillbaka någon gammal backup?
Det apple ID du kört, är det ett tidigare apple ID som suttit på telefonen?

Det borde inte finnas, men dubbelkolla så det inte finns några profiler kvar på telefonen.
Settings~General~Profiles

Permalänk

@reverend benny: Jag har kod både till mobilen och till SIM kortet (vid uppstart).
iCloud är på,s en är Apple ID kontot det enda som finns och det är jag som skapat det nytt via min jobb mejl.
Har heller inte gjort någon backup.. :/

Permalänk
Medlem

@victor360:
Fungerade Touch-ID innan du resettade telefonen?