Permalänk
Medlem

Nätet räcker inte till

Hej.

jag har bytt router och surfmängd 2 gånger men det blir aldrig bra. Först hade jag ett från Tre med 100GB surfmängd, sen bytte jag till en ny från tre med 200GB surfmängd, Nu funderar jag på deras bästa, alltså 700gb men det kostar så infernaliskt mycket! Jag vet att det flesta får fiber nu men staden jag bor i, trots att ha lovat kommer nog aldrig eller iallafal ta ett väldigt långt tag på sig att faktist installera wifi i vartenda hushåll. Jag kollade runt lite på nätet och hittade en superb deal från ett företag som heter net1. Dom säljer ett abonnemang med obegränsad dataanvändnings mängd för bara 399kr i månaden, dock är ungefär 90% av recensionera om företaget jag har läst dåliga och säger allt från att nätet är helt okej till att det är oanvänbart. Jag behöver ett bra nät med så mycket GB surfmängd som möjligt för att spela online spel som League of legends, Counter strike, osv... Om någon har ett förslag eller tips skulle jag vara jättetacksam för hjälpen.

Tack!

Permalänk
Medlem

Finns inte möjlighet att få ADSL? Då behöver du inte tänka på GB och du får hyffsat låg latency till dina onlinespel.

mvh Peddan

Visa signatur

Min: Ryzen 7 3700x, Asus prime B350 Plus, Gskill Ripjaws V 4x8 Gb 3200Mhz@cl14 , Samsung 960 EVO 500Gb + OCZ 512 Gb SSD , MSI Optix MAG27CQ + 24" Benq G2420HDBL , RX5700 8GB , FD R5

Permalänk
Medlem

Det fanns en tid jag hade bredband genom TV-nätet (innan den blev digital). Om jag inte missminner mig såg jag nånstans nämna bredband genom elnätet, är det ett alternativ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peddan:

Finns inte möjlighet att få ADSL? Då behöver du inte tänka på GB och du får hyffsat låg latency till dina onlinespel.

mvh Peddan

Telia avråder kunder från att skaffa ADSL eftersom att de håller på att gräva upp kopparnätet. Finns det ledning dragen till huset, kör på, annars är det högst onödigt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Rekordmedlem

Vad behöver du hög datagräns till om du ska spela ?
Varför skulle staden du bor i installera wifi i hemmet ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Mattecoach

@latpam:

Det används väl inte så mycket data för onlinespel?

Permalänk
Medlem

100GB/mån räcker till över 10 timmars spelande i Counter strike per dag.
Det är lågt räknat, mer realistiskt är runt 20-25 timmars spelande per dag.

Men med ADSL får du obegränsad data och bra latency (beroende på var du bor naturligtvis).

Permalänk
Medlem

Varför kör du inte bara Tele2 unlimited? Visst - Du kan bara surfa 20gb per dag sen måste du godkänna varje 5gb. Men tror inte du kommer göra av med 20gb per dag om du mest spelar.

Annars om du har kopparledning, kör på ADSL - Det är faktiskt stabilt. Inte snabbt, men stabilt.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem

@PuMaH: Nej kanske inte, men för konstanta uppdateringar och nerladdning av nya spel.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: 1. Behöver nätet för online spel, men mest för att ladda ner nya spel eller updatera redan ägda. Som ett exempel för att ladda ner Gta 5 med alla updateringar krävs ung 80GB villket nästan är hälften av mitt nuvarande nät.

2. Skrev fel, menade inte wifi utan snarare lägga fiber kablar under hushållet.

Permalänk
Medlem

Har ni vanlig tele till hushållet? I så fall är ADSL ett option! Fiber kostar 20-25000 att få in om det inte redan finns till Huset/Lägenhets längan.

Visa signatur

AMD 955BE @ 3,6ghz. MSI 790FX GD70. 6gb OCZ platinum. OS OCZ-VERTEX ATA Device SSD. 500gb WD black. Zalman 750w. R9 390 Vapor x.

I7 6700K. Noctua NH-U9B SE2. Gigabyte Z170 Gaming K3. Samsung Evo 500gb. Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB. Kingston HyperX 32GB. Corsair RM750x. Vega 64 Nitro.

Ryzen 7 5800X. PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate, Phanteks Revolt. Pro 1000W. Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB. be quiet! Pure Rock 2.Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX. Win 11

Permalänk
Medlem

Du har kabelTV?
Då kanske det finns internet via kabelnätet.

Ring telia, kolla ADSL. Har du telefonutag? då kan du nog få ADSL.

Permalänk
Medlem

Okej tack alla för tipsen, ska checka adsl och kolla runt lite mer.

Permalänk
Medlem

Att Net1 fortfarande finns kvar är helt otroligt, undvik till varje pris.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal