Permalänk

Svart efter splash screen? *ny GPU*

Jag har nyss uppgraderat mitt grafikkort endast för att upptäcka att efter BIOS Splash blir det svart. Inte "no signal", men svart. Vad är lösningen?

Visa signatur

Specs: FX6300
GigaByte 970A D3SP med fläktkylda VRM's - 32GB RAM
Asus GTX560Ti
CPU kyld med Noctua NH-U9B utrustad med dubbla fläktar 92mm

Permalänk
Medlem

Klent nätagg? Internt grafikkort tar över?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Ohem:

Klent nätagg? Internt grafikkort tar över?

Fläktarna snurrar så tivlar på att det inte får ström. Notera att det funkar bra dom första 3 sekunderna. Dock inte efter BIOS Splash. Kommer inte heller in i BIOS

Visa signatur

Specs: FX6300
GigaByte 970A D3SP med fläktkylda VRM's - 32GB RAM
Asus GTX560Ti
CPU kyld med Noctua NH-U9B utrustad med dubbla fläktar 92mm

Permalänk

Senaste försöket att starta upp datorn fick jag upp en liten vit markör i en halvsekund, sedan återgick allt till blankt/svart

Visa signatur

Specs: FX6300
GigaByte 970A D3SP med fläktkylda VRM's - 32GB RAM
Asus GTX560Ti
CPU kyld med Noctua NH-U9B utrustad med dubbla fläktar 92mm

Permalänk
Medlem

Fläktarna snurrar av matningen från PCI-E. Kolla alla sladdar för säkerhets skull!

Permalänk
Medlem

Sätt tillbaka det gamla grafikkortet och om det fungerar så skulle jag uppdatera bios på ditt moderkort och sedan testa igen med det nya grafikkortet.

Scenario 1: Fungerar inte gamla grafikkortet heller så har något gått sönder vid bytet.

Scenario 2: Fungerar gamla grafikkortet men inte nya efter bios uppgradering så kan det nya vara trasigt, testa det i en annan dator och fungerar det inte där heller så kontakta dem du köpt kortet av.

Visa signatur

Dont worry be happy

Permalänk
Skrivet av tarumbar:

Sätt tillbaka det gamla grafikkortet och om det fungerar så skulle jag uppdatera bios på ditt moderkort och sedan testa igen med det nya grafikkortet.

Scenario 1: Fungerar inte gamla grafikkortet heller så har något gått sönder vid bytet.

Scenario 2: Fungerar gamla grafikkortet men inte nya efter bios uppgradering så kan det nya vara trasigt, testa det i en annan dator och fungerar det inte där heller så kontakta dem du köpt kortet av.

Det gamla grafikkortet är sönder dessvärre.

Visa signatur

Specs: FX6300
GigaByte 970A D3SP med fläktkylda VRM's - 32GB RAM
Asus GTX560Ti
CPU kyld med Noctua NH-U9B utrustad med dubbla fläktar 92mm