Dumt att köpa ett 1070 i väntan på Volta?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClintBeastwood:

Fan vad tråkigt att klocka pascal. Powerlimit stoppar nästan direkt. Core kör på typ 2025 när det stabiliserats, vet inte om det är bra eller dåligt. Annars nöjd. Tyst kort även på 60-70% fläkt (beroende på vem du frågar kanske) men dit har den inte kommit på auto så klart. Har datorn i sovrummet och hade glömt att sätta på auto så sov årminstone med 60% inqtt om dwt kan användas som en benchmark? Hörde lite coil whine igår.

Jack, vet inte hur jag skickar pm via mobilen men kortet är köpt redan och mitt gamla sålt.

Skickades från m.sweclockers.com

Varenda 1080 jag har haft att göra med har mer eller mindre coil whine beroende på belastning, har även polare som upplever detsamma. Det stör mig dock inte eftersom min dator står på golvet och där är det knappt märkbart.
Mitt 1080 klarar 2050-2063MHz på core (pendlar oftast däremellan med belastning), 2st andra jag testat fick nöja sig med 2025MHz respektive 2012MHz. Däremot så klockar mina minnen bättre än majoriteten av korten, når 11400MHz stabilt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Varenda 1080 jag har haft att göra med har mer eller mindre coil whine beroende på belastning, har även polare som upplever detsamma. Det stör mig dock inte eftersom min dator står på golvet och där är det knappt märkbart.
Mitt 1080 klarar 2050-2063MHz på core (pendlar oftast däremellan med belastning), 2st andra jag testat fick nöja sig med 2025MHz respektive 2012MHz. Däremot så klockar mina minnen bättre än majoriteten av korten, når 11400MHz stabilt.

Jag tror mitt kort bara klarar +180 på minne viöket gav typ 10400 tror jag. Otur?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: ok, isf var det inget. Är ute efter ett SSC eller SC. bjuder 1500kr.

Visa signatur

Intel Core i5 6600K 3,5GHz | Samsung 850 EVO Series 250GB x2 | EVGA GeForce GTX 970 SSC ACX 2.0 SLI | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2666MHz 24GB | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair RM750X 750W - En gammal härk med andra ord.

Permalänk

Om du redan har en 970 så är det bra nog tills Volta. Jag ångrar inte att jag köpte min 1080 den 31:a Maj, dock.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag tror mitt kort bara klarar +180 på minne viöket gav typ 10400 tror jag. Otur?

Skickades från m.sweclockers.com

Fram till dess jag köpte mitt 1080 så har alla recensioner uppnått åtminstone 11000MHz på minnena. Låter som otur om de nu inte har börjat med någon ny revision på minnena.

Klockar du med afterburner? Dragit upp power limit till max? Du är säker på att det är minnena som krasherna? Testat enbart klocka dem? +500 borde gå bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Fram till dess jag köpte mitt 1080 så har alla recensioner uppnått åtminstone 11000MHz på minnena. Låter som otur om de nu inte har börjat med någon ny revision på minnena.

Klockar du med afterburner? Dragit upp power limit till max? Du är säker på att det är minnena som krasherna? Testat enbart klocka dem? +500 borde gå bra.

Jag har inte haft en enda krasch än utan ostabil överklock visades endast genom artefakter så valde att stoppa där. Jag kör afterburner och powerlimit på max men springer ändå i den. Gör minnesklock mer än core på pascal? Förresten, frekvensen jag ser i MSI afterburner tar jag x2 med tanke på ddr? Spänning är väl ingen idé att öka om powerlimit ändå slår i?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag har inte haft en enda krasch än utan ostabil överklock visades endast genom artefakter så valde att stoppa där. Jag kör afterburner och powerlimit på max men springer ändå i den. Gör minnesklock mer än core på pascal? Förresten, frekvensen jag ser i MSI afterburner tar jag x2 med tanke på ddr? Spänning är väl ingen idé att öka om powerlimit ändå slår i?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej tror inte minnesklock är mer betydelsefullt på pascal än något annat kort. Men på just 1080 har jag nog bara sett OC på 11000MHz+ vilket GDDR5X med lätthet brukar klara. Var även samma metod Swec använde när de testade "1080 OC", drog bara upp minnesklocken med 1000MHz.
Du multiplicerar frekvensen i afterburner med 2 för effektiva minnesklockan ja.
Spänningsökning har aldrig gett några bättre klocks för mig. Det enda som betyder något är Power Limit. I och med att Palitkorten har 2 BIOS banker så är det några som har flashat med Super Jetstream eller GameRock Premium BIOS och fått ut ännu mer klock. Gav aldrig någonting mer på det Jetstream jag hade så återställde original BIOS. Det kortet gjorde dock hela 11600 på minnena och 2076 på GPU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Nej tror inte minnesklock är mer betydelsefullt på pascal än något annat kort. Men på just 1080 har jag nog bara sett OC på 11000MHz+ vilket GDDR5X med lätthet brukar klara. Var även samma metod Swec använde när de testade "1080 OC", drog bara upp minnesklocken med 1000MHz.
Du multiplicerar frekvensen i afterburner med 2 för effektiva minnesklockan ja.
Spänningsökning har aldrig gett några bättre klocks för mig. Det enda som betyder något är Power Limit. I och med att Palitkorten har 2 BIOS banker så är det några som har flashat med Super Jetstream eller GameRock Premium BIOS och fått ut ännu mer klock. Gav aldrig någonting mer på det Jetstream jag hade så återställde original BIOS. Det kortet gjorde dock hela 11600 på minnena och 2076 på GPU.

Jag är uppe i 11400 på minnet och 2036 på coreclock nu (när den stabiliserat sig, något drop till 2025 och så lågt som 1880, men det är sällsynt ). Körde någon timma stresstest i 3dmark och spelat 3-4 timmar utan crash så antar att man kan kalla den rätt stabil. Ska se om jag kan få upp minnet lite mer.

Tack för hjälpen på er!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.