Råd för bästa mottagning och hastighet med 4g?

Permalänk
Medlem

Råd för bästa mottagning och hastighet med 4g?

Jag ska snart flytta från min hemska lägenhet som saknar möjlighet att ansluta internet, till ytligare en lägenhet utan möjlighet till internet.

Hittills har jag kört en gammal Nexus 5x till wifi och sedan till datorn, USB anslutning förbättrar inte. Men det har inte varit så bra, kommer aldrig upp i 100gb begränsningen per månad oavsett hur mycket jag försöker ladda ner så hinner jag inte slå i taket.
Finns det något man kan göra för att få bättre hastighet via 4g? Jag testade en portabel 4g-router (TP-link M7300) men det var totalt värdelös.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Rekordmedlem

Det som påverkar är främst antennerna, riktantenn utomhus för 4g pekande mot lämplig basstation, så korta kablar som möjligt till allt som har med antenner att göra och använd i stället längre kablar för lan.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.