Facebook video vägrar att ladda upp i HD.

Permalänk
Medlem

Facebook video vägrar att ladda upp i HD.

Jag försöker ladda upp en HD video till facebook, från min personliga dator. Inte från någon google eller äppleprodukt som alla guider hänvisar till. Vad jag än gör så envisas den att laddas upp i sd, det ser ut som minecraft när jag spelar videon. Har laddat upp videon 3 gånger och senaste så kom inte heller ljudet med. Har provat i både avi och mov format. Har provat att både skapa album och göra ett så kallat "inlägg". Vad gör jag för fel?

Permalänk
Hedersmedlem

Du har väl gett den tid att processa också? Direkt efter uppladdningen är det alltid typ 360p som gäller, det tar en stund att få HD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Du har väl gett den tid att processa också? Direkt efter uppladdningen är det alltid typ 360p som gäller, det tar en stund att få HD.

Jag har fått avisering att min video är klar att titta på. Det tar ca 5 min att ladda upp videon med mitt bredband, som är på ca 2gb. Ska man vänta ytterligare menar du?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Evolved:

Jag har fått avisering att min video är klar att titta på. Det tar ca 5 min att ladda upp videon med mitt bredband, som är på ca 2gb. Ska man vänta ytterligare menar du?

Efter uppladdningen sker en "bearbetning", efter den är videon tillgänglig att titta på men endast i låg upplösning. Den fortsätter att processas i bakgrunden ett tag till. Jag laddade upp ett klipp för några dagar sen och då dröjde det några minuter innan 1080p60 var tillgängligt som alternativ, men det kan ta längre tid än så. Det borde finnas inom 15-30 minuter men vill du vara helt säker, vänta några timmar eller till och med över natten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Efter uppladdningen sker en "bearbetning", efter den är videon tillgänglig att titta på men endast i låg upplösning. Den fortsätter att processas i bakgrunden ett tag till. Jag laddade upp ett klipp för några dagar sen och då dröjde det några minuter innan 1080p60 var tillgängligt som alternativ, men det kan ta längre tid än så. Det borde finnas inom 15-30 minuter men vill du vara helt säker, vänta några timmar eller till och med över natten.

Skönt att få det bekräftat. Det är väldigt bristande information gällande allting på fb. Videon i sig vill jag inte att någon annan ska se i annat än HD, den gör sig inte rätt då. Men antar att man inte kan göra något åt att den publiceras innan HD är tillgängligt?

Permalänk
Hedersmedlem

@Evolved: Det är lite pinsamt att jag inte förrän nu såg att pratade om Facebook och inte Youtube. Jag kan tänka mig att det fungerar på liknande sätt där men jag är tyvärr inte säker. Annars kanske det handlar om någon begränsning för ditt konto?