Permalänk

Internet ''försvinner'' ibland

Hej, Jag har telia och fiber med deras tjänst. Vi har 1 router och en fiber 'router' en som är kopplad till routern från väggen och ger fiber internetet. Jag har cirka 100-200 mbps, ned o uppladdning.

Problemet är att ibland när jag snackar i discord med den ena skärmen och spelar t.ex. csgo, pubg I den andra så kan mitt internet 'timed out' i cirka 30 sekunder då o då, har hänt max 3 gånger per dag. ibland 1 gång per vecka och vissa dagar 2 gånger per dag.

SPECS :
Taurus limited 980

GPU: GTX 980 MSI tror jag
CPU: I5-4690k 3.5ghz
Har 2 skärmar,
BENQ XL2411Z
Andra skärm: GL2450
. Kan skicka mer specs om det behövs.
använder lan kabel.

Detta har börjat fer cirka 1 månad sen, brydde mig inte så mycket då.

Det kan vara jobbigt Ibland om det är sista rundan som är asviktig i t.ex. csgo eller om det är 1v1 i pubg. Eller bara irriterande om jag pratar med nån.

Permalänk

snacka med telia

Visa signatur

feting dator

Permalänk

@Hjärnsläpp: det är mest att just datan krånglar , då telefonen o andra skit funkar fortfarande. Det händer då o då

Permalänk
Medlem

ladda ner o kör pingplotter.

Då kan du se vart nätet försvinner.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem tidigare med Telia, vi fick efter MÅNGA om och men en ny router - och då löste det sig.

Kan tilläggas att vi var två stycken, som satt bredvid varandra, och vi upplevde båda samma sak.

Visa signatur

Chassi: Define R6 | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XI HERO (Wi-Fi) Z390 | CPU: i9 9900K @5,1ghz | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | PSU: Corsair RM750x | SSD: 970 EVO+ 1TB NVMe | GPU: EVGA RTX 2080 Ti 11GB Black

Laptop: MacBook Pro 13" Retina 2.3GHz 16GB 512GB

Permalänk
Rekordmedlem

Du skriver att du har 2 "routrar", om du verkligen menar det så kan det vara felet, har du Telias "smart" och vill ha en egen router så bör smarten bryggas så att den inte uppträder som router, att ha 2 hemmaroutrar i lanet som agerar dhcpserver och utför NAT kräver manuell konfigurering för att undvika risk för adresseringsproblem.
Du bör bara ha en router i lanet och behöver du mer portar använd switchar, behöver du bättre wifitäckning använd accesspunkter.
Ta reda på vad det är för apparater i lanet och vad de har för funktion.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.