Permalänk

Dator starta om sig själv!

Hej!

Hoppas det är rätt tråd annars får moderator flytta tråd

Nu är det så här, jag haft problem med dator sen 2 dagar. Den starta om sig själv (inget bluescreen).

Jag ha testat att ta ut en ram minnen och testa spela med en ram minnen efter 15 minuter starta den om igen.. så byta jag ram minnen och testat igen men tyvärr visa det samma sak. Jag ha just nu surfa cirka 1 timme det starta inte om sig. Så det starta om sig när jag spela omkring 20 minuter.

Jag kollar loggboken (bilder bifogas)

Behörighetsinställningarna programspecifik ger inte Lokal behörigheten Aktivering för COM-serverprogrammet med CLSID
{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}
och APPID
{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}
till användaren NT instans\SYSTEM SID (S-1-5-18) från adress LocalHost (med LRPC) som körs i programbehållaren Inte tillgänglig SID (Inte tillgänglig). Det går att ändra säkerhetsbehörigheten med hjälp av administrationsverktyget Komponenttjänster.

The driver \Driver\WudfRd failed to load for the device SWD\WPDBUSENUM\{07aa8212-b925-11e6-829c-d43d7ef5a9ad}#0000000008100000.

Tjänsten SysMain avbröts med följande fel:
Begäran stöds inte.

Datorn har startats om utan att ha stängts av ordentligt först. Detta fel kan inträffa om systemet slutar svara, om det kraschar eller om strömförsörjningen oväntat bryts.

Så jag ha inget aning vad som är fel. Jag läste nånstans så det kan vara olika orsaker, PSUn, Minnen, Grafikkort...

Min specs:
MSI Z87-GD65 GAMING ATX (inköpt 2014-01-24)
Kingston 8GB (2x4GB) CL11 2400Mhz XMP Beast Series (inköpt 2014-01-24)
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) (inköpt 2014-01-24)
Fractal Design Newton R3, 800W 80+ Platinum, (inköpt 2014-01-24)
EVGA GTX 980 Ti 6GD5 SC+ (inköpt 2016-03-1)

kompis säger att det är solklart minnen men jag vill kolla med er först för att jag vet man kan litar på er.

Här är länken till loggboken

https://imgur.com/a/YguR0
https://imgur.com/a/bPlOB
https://imgur.com/a/gJ7CC

Hoppas det var allt tro jag. Säg till om jag behöva printa något ni vill se.

Jag skulle bli jätteglad om ni kan hjälpa mig. Jag hade tänkt ringt Inet och se om dom kan hjälpa mig med något.. Men jag vände till er först hand.

Oj klockan är 00:52! Dags att sova

Natti natti

Tack förhand

Mvh Dennis

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

@Dansken88: Rapporterar Device Manager några problem?

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Skrivet av Arcec:

@Dansken88: Rapporterar Device Manager några problem?

God morgon! Nej jag ser inget Device Manager något problem.. Se det man i Loggboken?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

God morgon! Nej jag ser inget Device Manager något problem.. Se det man i Loggboken?

Kan vara en mängd olika problem. Testa med att gå igenom lista här

http://www.drivethelife.com/windows-10/fix-random-restarts-on...

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Skrivet av Arcec:

Kan vara en mängd olika problem. Testa med att gå igenom lista här

http://www.drivethelife.com/windows-10/fix-random-restarts-on...

Ok ha fixat det nu.. ska prova spela lite stund och se om det händer något

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk

@Arcec: Testat spelat BF1 tyvärr starta den om :/

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Vad har du för PSU? Innan det började crasha hade du installerat något nytt program/spel/drivrutin?

Visa signatur

Cloothing optional!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Datorn har startats om utan att ha stängts av ordentligt först. Detta fel kan inträffa om systemet slutar svara, om det kraschar eller om strömförsörjningen oväntat bryts.

Så jag ha inget aning vad som är fel. Jag läste nånstans så det kan vara olika orsaker, PSUn, Minnen, Grafikkort...

Min specs:
MSI Z87-GD65 GAMING ATX (inköpt 2014-01-24)
Kingston 8GB (2x4GB) CL11 2400Mhz XMP Beast Series (inköpt 2014-01-24)
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) (inköpt 2014-01-24)
Fractal Design Newton R3, 800W 80+ Platinum, (inköpt 2014-01-24)
EVGA GTX 980 Ti 6GD5 SC+ (inköpt 2016-03-1)

kompis säger att det är solklart minnen men jag vill kolla med er först för att jag vet man kan litar på er.

Dessa fel är svåra att hitta, utan att ha delar att byta till och testa med.

Minnen går inte sönder av sig själv. Enda som skadar dem är ESD eller överklockning med för hög spänning. Om de har fungerat sedan 2014, lär de fungera idag också. ESD skador kan visserligen uppstå och ta månader innan de visas, men enligt datumen ovan har senaste ingreppet på den gjorts 1,5 år sedan.

PSUn är bra, så den borde inte vara boven, men ändå tycker jag att jag känner igen den i ett annat liknande fall. Den är helt klart ev sak som lätt kan orsaka slumpmässiga krascher. Men köp inget nytt förrän du kunnat testa med annat.

Hade jag varit dig hade jag försökt utesluta allt du kan. Testa RAM, GPU, CPU, max last mot PSU osv. Testa och uteslut saker, och sedan jobba systematiskt in.
Om du vet hur du kan framkalla felet (vilka spel/program som kan) så underlättar det mycket.

Mjukvara kan också vara boven. Skadade systemfiler, skadat filsystem osv. Så kör chkdsk mm och se så att Windows själv inte är orsaken.
Testa lägg in tidigare drivare om något ny har lagts in. Windows 10 älskar att uppdatera drivare utan att man vet, till något som inte fungerar bra.

Permalänk
Skrivet av haiPA:

Vad har du för PSU? Innan det började crasha hade du installerat något nytt program/spel/drivrutin?

Fractal Design Newton R3, 800W 80+ Platinum ha jag.. Installera bara senast nvidia drivrutiner...

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Dessa fel är svåra att hitta, utan att ha delar att byta till och testa med.

Minnen går inte sönder av sig själv. Enda som skadar dem är ESD eller överklockning med för hög spänning. Om de har fungerat sedan 2014, lär de fungera idag också. ESD skador kan visserligen uppstå och ta månader innan de visas, men enligt datumen ovan har senaste ingreppet på den gjorts 1,5 år sedan.

PSUn är bra, så den borde inte vara boven, men ändå tycker jag att jag känner igen den i ett annat liknande fall. Den är helt klart ev sak som lätt kan orsaka slumpmässiga krascher. Men köp inget nytt förrän du kunnat testa med annat.

Hade jag varit dig hade jag försökt utesluta allt du kan. Testa RAM, GPU, CPU, max last mot PSU osv. Testa och uteslut saker, och sedan jobba systematiskt in.
Om du vet hur du kan framkalla felet (vilka spel/program som kan) så underlättar det mycket.

Mjukvara kan också vara boven. Skadade systemfiler, skadat filsystem osv. Så kör chkdsk mm och se så att Windows själv inte är orsaken.
Testa lägg in tidigare drivare om något ny har lagts in. Windows 10 älskar att uppdatera drivare utan att man vet, till något som inte fungerar bra.

Hur gör jag med test RAM, CPU, GPU mot PSU? Ok ska testa med chkdsk. Hur kan jag se om windows 10 ha uppdatera drivare?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Hur gör jag med test RAM, CPU, GPU mot PSU? Ok ska testa med chkdsk. Hur kan jag se om windows 10 ha uppdatera drivare?

För att kolla om Windows är uppdaterat - Sök efter Update på datorn så dyker Windows Update upp och där kan du kolla. Brukar stå när den senast kollat efter uppdateringar.

För RAM kan du använda MemTest86. Ladda ner och installera programmet på tom USB sticka. Sätt i stickan i datorn och boota från USB. Simpelt program, bara att trycka Start Test.

PSU kan vara svårare att testa. Men lättaste sättet är om du sätter in en annan PSU om du har.

GPU kan du testa att installera DDU, Display Driver Uninstaller, och ta bort alla drivrutiner för grafikkortet och sedan hämta nya via Geforce Experience.

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem

Du har samma generiska fel som jag har. Kernel Power failure (ID 41). Misstänkte allt möjligt, trasigt nätagg, minne, SSD, Windows eller annat. Nu har jag dock kommit på vad som verkar trigga felet. I mitt fall är det Windows Update som gör det. Det verkar hända varje gång efter en ny update har installerats, samma dag (även om jag restartar datorn). Så jag har slagit av alla former av auto-updates. Så nu kan jag åtminstone kontrollera när felet ska inträffa. När datorn har kraschat en gång håller den sig stabil tills jag manuellt installerar nya Windows updates. Har testat flera veckor i sträck, utan problem.

Har innan testat köra olika verktyg som scannow fix och Windows Update Repair tool. Men inget har hjälpt.

Permalänk
Medlem

Har själv haft problem med att datorn ibland starta om sig själv, och då var Windows korrupt och tyckte även att hårddisken var korrupt. Fixades med att wipa hårddisken och installera om Windows på nytt. Men som Paddanx skriver så kan det vara en hel lista med olika grejer som kan vara fel. Bara att testa sig fram.

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Skrivet av Arcec:

För att kolla om Windows är uppdaterat - Sök efter Update på datorn så dyker Windows Update upp och där kan du kolla. Brukar stå när den senast kollat efter uppdateringar.

För RAM kan du använda MemTest86. Ladda ner och installera programmet på tom USB sticka. Sätt i stickan i datorn och boota från USB. Simpelt program, bara att trycka Start Test.

PSU kan vara svårare att testa. Men lättaste sättet är om du sätter in en annan PSU om du har.

GPU kan du testa att installera DDU, Display Driver Uninstaller, och ta bort alla drivrutiner för grafikkortet och sedan hämta nya via Geforce Experience.

Ok jag printa nyss windows update..

Länk https://imgur.com/a/1doux

Ska testa nu med Memtest86..

Tyvärr ha jag inte PSU :/ Ska kolla med kompisar om dom ha något ligga.

Ok ska testa DDU.. ska göra det efter Memtest86

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Skrivet av Arcec:

För att kolla om Windows är uppdaterat - Sök efter Update på datorn så dyker Windows Update upp och där kan du kolla. Brukar stå när den senast kollat efter uppdateringar.

För RAM kan du använda MemTest86. Ladda ner och installera programmet på tom USB sticka. Sätt i stickan i datorn och boota från USB. Simpelt program, bara att trycka Start Test.

PSU kan vara svårare att testa. Men lättaste sättet är om du sätter in en annan PSU om du har.

GPU kan du testa att installera DDU, Display Driver Uninstaller, och ta bort alla drivrutiner för grafikkortet och sedan hämta nya via Geforce Experience.

Jag fattar inte hur man gör med memtest kolla länk
https://imgur.com/a/UpGA8

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

En enkel sak att testa är attsätta ram i grundhastighet, 1333 eller om det är 1600 MHz, ibland räcker det att man stänger av XMP för att de ska gå i stock.
Enkelt att ändra, enkelt att ställa tillbaka om det inte skulle hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Jag fattar inte hur man gör med memtest kolla länk
https://imgur.com/a/UpGA8

https://www.tenforums.com/tutorials/14201-memtest86-test-ram....

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Hur gör jag med test RAM, CPU, GPU mot PSU? Ok ska testa med chkdsk. Hur kan jag se om windows 10 ha uppdatera drivare?

@Arcec gav några bra tips att kolla på.

Ang PSU så kan OCCT testa det delvis. Den har en PSU test läge som lastar allt i datorn så mycket den kan. Jag brukar lägga till en benchmark med slumpmässiga tester på diskarna samtidigt också, så verkligen allt jobbar. Då ser man iaf om det är max last som orsakar felet.

CPU kan du testa med https://downloadcenter.intel.com/download/19792/Intel-Process...
Den verifierar att CPUn är korrekt. Och tex OCCT kan du sedan lasta den till max temperatur också.

Men jag tror det är mer troligt att du är inne på felet @gluon nämner. Det kan vara en drivare, eller skadad systemfil som gör det, och enda sättet att ha en chans att testa det är att "byta OS install". Dvs antingen se om du kan testa köra Linux och lyckas starta något spel (tex via steam) där. Eller installera om ditt eget Windows och hoppas, alt ta Win 8/7 och testa med.

Du kan börja med att testa stänga av Windows update helt, och se om det hjälper iaf. Då har du en bekräftelse på det. Gå in i system - tjänster och leta upp Windows Update och stäng av den, och sedan inaktivera tjänsten helt, och testa ett tag. Bara att aktivera igen på "fördröjd start" och starta om det inte är felet.

Permalänk
Inaktiv

Fixade nåt liknande nån gång genom systemåterställning och felet återkom aldrig, vet fortfarande inte vad det var för fel.

Permalänk

Hur längre måste jag vänta med memtest?
https://imgur.com/WE3AgTQ

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Hur längre måste jag vänta med memtest?
https://imgur.com/WE3AgTQ

Skickades från m.sweclockers.com

Räcker nog med 1 pass, men 2 för att vara på den säkra sidan

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

@Arcec gav några bra tips att kolla på.

Ang PSU så kan OCCT testa det delvis. Den har en PSU test läge som lastar allt i datorn så mycket den kan. Jag brukar lägga till en benchmark med slumpmässiga tester på diskarna samtidigt också, så verkligen allt jobbar. Då ser man iaf om det är max last som orsakar felet.

CPU kan du testa med https://downloadcenter.intel.com/download/19792/Intel-Process...
Den verifierar att CPUn är korrekt. Och tex OCCT kan du sedan lasta den till max temperatur också.

Men jag tror det är mer troligt att du är inne på felet @gluon nämner. Det kan vara en drivare, eller skadad systemfil som gör det, och enda sättet att ha en chans att testa det är att "byta OS install". Dvs antingen se om du kan testa köra Linux och lyckas starta något spel (tex via steam) där. Eller installera om ditt eget Windows och hoppas, alt ta Win 8/7 och testa med.

Du kan börja med att testa stänga av Windows update helt, och se om det hjälper iaf. Då har du en bekräftelse på det. Gå in i system - tjänster och leta upp Windows Update och stäng av den, och sedan inaktivera tjänsten helt, och testa ett tag. Bara att aktivera igen på "fördröjd start" och starta om det inte är felet.

färdig testa med CPU

https://imgur.com/a/ahLqE

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Skrivet av anon179202:

Fixade nåt liknande nån gång genom systemåterställning och felet återkom aldrig, vet fortfarande inte vad det var för fel.

Exakt samma situation som mig? Din dator starta om när du spela? Men inte när du surfa och se film? När du fixa systemåterställning så blir det bra igen efteråt?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Då verkar CPU vara okej iaf. Visserligen kan max temp fortfarande vara problem, men troligen endast om den är igen dammad i kylaren.

Skrivet av Dansken88:

Exakt samma situation som mig? Din dator starta om när du spela? Men inte när du surfa och se film? När du fixa systemåterställning så blir det bra igen efteråt?

Systemåterställning kan "lösa" en hel del problem, om det är mjukvara. Mao, du återställer datorn till en fungerande nivå igen som den var datum "X". Problemet är dock 2 saker.
1. Du behöver en återställningspunkt att återställa till.
2. Om det är mjukvarufel, med tex Windows update/drivare, kommer troligen felet tillbaka igen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dansken88:

Exakt samma situation som mig? Din dator starta om när du spela? Men inte när du surfa och se film? När du fixa systemåterställning så blir det bra igen efteråt?

Du har haft felet i ca två dar sa du, och du har inte rört någon hårdvara, det låter definitivt som mjukvarufel, typ Windows update.
Nu kan det ju också vara hårdvara, då är systemåterställning ett enkelt sätt att kontrollera detta, då du märker om det är kvar efter återställningen

Permalänk
Skrivet av anon179202:

Du har haft felet i ca två dar sa du, och du har inte rört någon hårdvara, det låter definitivt som mjukvarufel, typ Windows update.
Nu kan det ju också vara hårdvara, då är systemåterställning ett enkelt sätt att kontrollera detta, då du märker om det är kvar efter återställningen

Ha gjort återställa system... Tyvärr inte, det hjälper inte :/ Testat spelat wow 30 minuter så starta den om sig Börja bli trött på det nu...

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Skrivet av Arcec:

@Dansken88: Rapporterar Device Manager några problem?

Såg att det är också fel på Service control manager 7023.. Du kanske vet vad det är?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Såg att det är också fel på Service control manager 7023.. Du kanske vet vad det är?

Testa fixen som de nämner här

https://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/a6d5b457-25...

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk

Jag ber om ursäkt att jag är inte så bra på här dator :/ Ni offra verkligen att hjälpa mig.. Jag är tacksam för det..Men här är länken.. vad ska jag klicka på?

https://imgur.com/a/qyAVT

återigen ber om ursäkt...

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Jag ber om ursäkt att jag är inte så bra på här dator :/ Ni offra verkligen att hjälpa mig.. Jag är tacksam för det..Men här är länken.. vad ska jag klicka på?

https://imgur.com/a/qyAVT

återigen ber om ursäkt...

Du öppnar command prompt som Admin och skriver in

Sc config ualsvc type=own

och sedan

Sc config dssvc type=own

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A