Asus DSL-N55u (AnnexA) firmware och 4g modem.

Permalänk
Medlem

Asus DSL-N55u (AnnexA) firmware och 4g modem.

Telia stänger av min telefonväxel och mitt adsl dör i slutet på november och jag undrar om någon här på forumet använder detta DSL modem med ett usb modem framgångsrikt och i så fall med vilket modem och firmware.
Fiber kommer inom ett år så jag tänkte hålla liv i denna router tills dess om det går.
Finns det en senare firmware till denna router/DSL modem? När jag söker efter ny firmware så svarar routern att jag har den senaste (.....376.1394) men jag misstänker att det finns nyare.
Någon här som kör med en nyare?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@boibo:
Tack för länken. Letade där tidigare men hittade bara nyare varianter på DSL-N55

Permalänk
Medlem

Någon här som vet om man kan koppla en Huawei B5186 eller B525 till asus routern via lankabel och låta Huawein fungera som enbart modem och låta Asusen agera router

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Eftersom denna Asus modell saknar WAN port så blir det nog svårt.
Det lättaste är att sätta Asus i AP mode och använda Huawei som router.
Alternativ kanske den går att koppla via USB.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prelatur:

Eftersom denna Asus modell saknar WAN port så blir det nog svårt.
Det lättaste är att sätta Asus i AP mode och använda Huawei som router.
Alternativ kanske den går att koppla via USB.

Det ska eventuellt gå att ställa om i mjukvaran på routern så att en av lanportarna kan användas som wanport. Om vi utgår från att det går, vad innebär det.

Skickades från m.sweclockers.com