Ryzen bygge, hur kollar jag så allt är topp?

Permalänk
Medlem

Ryzen bygge, hur kollar jag så allt är topp?

Hej alla,

Fick igång min burk efter mycket slit förra veckan så nu tänkte jag testa den mot lite olika benchmarks
så att jag vet att den presterar som den ska

Har ni något tips på nån bra sida?

Kör ett Ryzen 1600x med RX 580 dual oc 8gb.

Något mer man borde ha än asus gpu tweak för att kolla grafikkortet osv?

tacksam för all hjälp och behövs det mer info så let me know.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bucobuco:

Hej alla,

Fick igång min burk efter mycket slit förra veckan så nu tänkte jag testa den mot lite olika benchmarks
så att jag vet att den presterar som den ska

Har ni något tips på nån bra sida?

Kör ett Ryzen 1600x med RX 580 dual oc 8gb.

Något mer man borde ha än asus gpu tweak för att kolla grafikkortet osv?

tacksam för all hjälp och behövs det mer info så let me know.

Du kan benchmarka med t.ex Unigine Heaven, AIDA64, Cinebench. CPU-Z för monitoring.

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem

@Arcec:

Ska testa dessa

Permalänk
Medlem

Kör du en userbenchmark får du i % hur alla dina komponenter presterar jämfört med samma komponent hos andra. Om du hamnar långt ner så står det ofta tips (make sure you run dual channel, på minnen t.ex.)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Sevenix:
Tack den var väldigt bra!

Finns det något annat program där jag kan se CPU graderna när jag spelar osv?

Allt för att ja tycker att mina fläktar drar igång för hårt under WOW spel, kan dock vara chassifläktarna som ja får dra ner lite.

Permalänk
Medlem

@Bucobuco: det finns många trdejeparts, här är deras egna dock.

http://www.amd.com/en/technologies/ryzen-master

Edit

Andra fläktjudskällor kan förutom chassifläktar, där man ev kan justera fläktkurvor beroende på hårdvara finns naturligtvis också.

Har du en ny nätdel är chansen stor att den är semipassiv, det innebär en extra fläkt som drar igång ibland vid belastning och inte alltid är jättetyst. Sedan är grafikkortet naturligtvis en ljudkälla.

Permalänk
Medlem

@dannesthlm:

Helt missat AMD:s egna... Tack för den!

Jag tycker GPU:n är tyst men att dom andra fläktarna kickar igång lite för högt , ska kolla runt lite hur det låter senare idag!

Tack igen!