Permalänk
Medlem

@Schluug: Jag kan garantera dig att han inte kör med funktionsknapparna. Det den andra snubben menade är att du kan ha en alternativ keybind, och bara primärknappen syns. Alltså dom kan vara bundna till andra knappen som sekundär men bara primära valet syns in-game.

Permalänk
Medlem

@Veen: Jag kan garantera dig att Svennos bygger med funktionsknapparna Han har en kamera för tangentbordet där man tydligt ser vilka knappar han trycker på. Personligen så rekommenderar jag att ändra på sina byggbinds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantgrenen:

Spelet ska snart släppas till IOS vilket blir mycket intressant, ska tydligen gå att spela cross play mellan olika plattformer också (PC mot IOS?).

Tack och lov, har märkt att folk har blivit bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireRed:

@Veen: Jag kan garantera dig att Svennos bygger med funktionsknapparna Han har en kamera för tangentbordet där man tydligt ser vilka knappar han trycker på. Personligen så rekommenderar jag att ändra på sina byggbinds.

Ja jag kollade upp det själv nyss, ta mig fan jag får la äta mina ord. Låt oss bara säga att man sätter sig själv i ett stort underläge om man inte har bygg knapparna nära till hands.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veen:

Ja jag kollade upp det själv nyss, ta mig fan jag får la äta mina ord. Låt oss bara säga att man sätter sig själv i ett stort underläge om man inte har bygg knapparna nära till hands.

Mm, jag tror killen är rätt lång och har fingrar därefter

Jag har svårt att nå på ett bra sätt, så får köra med andra keybinds.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Är det sant att man kan använda mus/tangbord på ps4 i fortnite?
Varför i helskotta kan inte EA implentera det till bf? Så att dom med mus/tangbord möter dom med det samma då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Är det sant att man kan använda mus/tangbord på ps4 i fortnite?
Varför i helskotta kan inte EA implentera det till bf? Så att dom med mus/tangbord möter dom med det samma då...

Fungerar väl till alla spel med en sån här (men annars är det upp till utvecklarna)
https://www.amazon.com/Keyboard-Mouse-Adapter-Xbox-playstatio...

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Jag är rätt ny till spelet. Spelat främst CS genom åren. Hur gör jag för att hitta nya att spela med? Har redan hunnit få två vinster i solo hehe.

Permalänk

Söker fortnite lag medlemmar (PC)

Söker fortnite lag medlemmar! (PC)
Söker fortnite lag medlemmar (pc)
Hej!

Jag och några kompisar har nu startat ett fortnite lag och behöver därför medlemmar till laget. Just nu är vi bara 3 i laget.

Krav för att gå med: 2,0+ k/d och man måste ha över 50 vinster. Man behöver också kunna kommunicera med sina lag kamrater och kunna respektera varandra!

Krav för ålder: 13-17 år

Om du vill gå med i laget kontakta oss i vår Discord grupp eller skriv ett mail till oss.

Discord: https://discord.gg/KGk2pb

Gmail: TeamZincerity@gmail.com

Permalänk
Skrivet av Sinery:

Vänta tills ni möter riktiga Builder Bobs, när man kan bygga torn uppåt nästan lika snabbt som man kan springa uppför en stege så är man nästan omöjligt att döda och det är alltid roligt när folk inte kan hantera ens byggande.

Man kan inte ha byggandet på F1-4 om man vill komma någon vart, det kan jag lova er.

svennoss som har mest wins i världen kör med F1-4 så jo man kan allt men sämre

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Skrivet av FireRed:

@Veen: Jag kan garantera dig att Svennos bygger med funktionsknapparna Han har en kamera för tangentbordet där man tydligt ser vilka knappar han trycker på. Personligen så rekommenderar jag att ändra på sina byggbinds.

yes jag frågade svennoss och han kör med F1-4 och man sr det på keyboard bilden han har ju mest wins i världen så nog kan man köra med dem

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Sådana här fortnite koder som man får med grafikkort. Vad är dom bra till? Fick något via nvidia.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Sådana här fortnite koder som man får med grafikkort. Vad är dom bra till? Fick något via nvidia.

Du får motsvarande ungefär 175kr i in-game valuta och ett skin man inte kan få på något annat sätt.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

@Naga: Okej. Tack så mycket!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Fler än vi som har problem med att köpa v bucks?
Försökt köpa åt vår son i flera dagar nu men det blir bara nåt error varje gång. Försökt med både sambons och mitt kort och inget funkar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Pubg....

Permalänk

Hur kan Fortnite vara så lätt? Har hittills spelat tre matcher och vunnit två och kommit tvåa i en av dem (plus att jag spelade två matcher däremellan där jag dog för att jag inte fattade att man inte har någon fallskärm när man hoppar ner för grejer). Ger spelet en matcher med bara botar (AI) i början?

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av källarinvånare:

Hur kan Fortnite vara så lätt? Har hittills spelat tre matcher och vunnit två och kommit tvåa i en av dem (plus att jag spelade två matcher däremellan där jag dog för att jag inte fattade att man inte har någon fallskärm när man hoppar ner för grejer). Ger spelet en matcher med bara botar (AI) i början?

SBMM eller Skill Based Match Making matchar dig emot liknande spelare på liknande nivå så jag antar att det kan vara så att den tar med speltid i beräkningarna så det blir lite lättare i början.
Kan vara bot:ar också men det vet jag inte om fortnite har

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av källarinvånare:

Hur kan Fortnite vara så lätt? Har hittills spelat tre matcher och vunnit två och kommit tvåa i en av dem (plus att jag spelade två matcher däremellan där jag dog för att jag inte fattade att man inte har någon fallskärm när man hoppar ner för grejer). Ger spelet en matcher med bara botar (AI) i början?

SBMM samt hur hög nivå du nått upp till. Provar du tex att köra dag 1 när det är ny säsong så kommer du få mer stryk då alla bra spelare har rensade stats också.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av källarinvånare:

Hur kan Fortnite vara så lätt? Har hittills spelat tre matcher och vunnit två och kommit tvåa i en av dem (plus att jag spelade två matcher däremellan där jag dog för att jag inte fattade att man inte har någon fallskärm när man hoppar ner för grejer). Ger spelet en matcher med bara botar (AI) i början?

Dom kör ju med SBMM men har för mig att dom även har BOTAR så det kan vara så att man får möta det och då blir det ju väldigt enkelt.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

Hur är det om man är bra på spelet, möter man bara demoner då?

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av källarinvånare:

Hur är det om man är bra på spelet, möter man bara demoner då?

SBMM gör att om du blir bättre, får du också möta bättre spelare.

Permalänk
Medlem

Igår släpptes Chapter 4 med en massa nyheter. Spelet är nu baserat på Unreal engine 5.1, läs om alla tekniska nyheter här: https://www.epicgames.com/fortnite/en-US/news/drop-into-the-n...

Det är också en helt ny karta och en del nya mekanismer och rörelser, läs mer om det här: https://www.epicgames.com/fortnite/en-US/news/welcome-to-fort...

Sammantaget känns det nästan som ett nytt spel.

Permalänk
Skrivet av Tuomaz:

SBMM gör att om du blir bättre, får du också möta bättre spelare.

Ja, jag kollade på någon snubbe på Twitch för ett tag sedan, helt galet vilka motståndare han mötte. Jag hade inte fått en enda kill i hans lobbies kan jag säga.

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tuomaz:

Igår släpptes Chapter 4 med en massa nyheter. Spelet är nu baserat på Unreal engine 5.1, läs om alla tekniska nyheter här: https://www.epicgames.com/fortnite/en-US/news/drop-into-the-n...

Det är också en helt ny karta och en del nya mekanismer och rörelser, läs mer om det här: https://www.epicgames.com/fortnite/en-US/news/welcome-to-fort...

Sammantaget känns det nästan som ett nytt spel.

Ser dessutom bättre ut än flertalet Triple-A Multi-Miljard Budget Spel som God of War nu.

Permalänk

Nu gick det inte längre att spela i 4k med allt på Epic, trots i9 13900/4090

Permalänk
Medlem

Tycker personligen att spelet är helt förstört..
Usel karta med sjukt tråkiga städer.
Samt dessa jävla Shockwave hammer och Deku Smash-skiten.. End-game med säg 4-5 lag kvar består av hammarflygande idioter 90% av gångerna.

Framförallt att kartan är rätt tråkig stör mig enormt.

Permalänk

Hej! Kan någon hjälpa mig att komma in på de nya åldersinställninarna på Fortnite? EpicGames är ju helt hopplöst att logga in med och ändra, de kan inte prata med vänner eller ha vänner och det ska vara någon pinkod som jag inte skrivit in på parentalcontrol. Kan någon här förklara hur jag ska göra? Xbox One är konsolen.

Permalänk
Medlem

Vilka ingame settings använder ni er av och vad levererar de inställningarna för FPS och på vilken rigg? 😀